چرا کارشناسان نگران آنفولانزای پرندگان در گاوها هستند؟


بآنفولانزای ird اخیراً کمی به خانه نزدیک شده است. در آزمایش عرضه شیر تجاری، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در 25 آوریل گزارش داد که 20 درصد از نمونه های شیر آزمایش شده از بازار خرده فروشی حاوی “قطعات ویروسی” آنفولانزای پرندگان H5N1 است. بسیاری بر این باورند که این یک دست کم گرفتن است. کارشناسان دانشگاه ایالتی اوهایو دریافته‌اند که 40 درصد از نمونه‌های شیر از مراکز فرآوری در غرب میانه ممکن است حاوی بخش‌هایی از ویروس باشد.

نتایج بلافاصله نگرانی هایی را در مورد ایمنی عرضه شیر در ایالات متحده و خطر ابتلا به عفونت برای افرادی که آن را مصرف می کنند، ایجاد کرد. تا کنون، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) و سازمان بهداشت جهانی می‌گویند که خطر ابتلای افراد به شیر کم است. در ایالات متحده، تنها دو مورد اخیر شناخته شده H5N1 در انسان وجود داشته است: یکی در یک کارگر طیور در سال 2022، و دیگری در ماه مارس در فردی که با گاوهای شیری کار می کرد.

وضعیت به سرعت در حال تغییر است. اما در اینجا چیزی است که ما در حال حاضر در مورد خطرات آنفولانزای پرندگان برای عرضه شیر می دانیم.

آیا نوشیدن شیر بی خطر است؟

FDA می گوید آزمایشاتش پیدا شده است قطعات از ویروس – که به این معنی نیست که ویروس ها زنده بوده و قادر به آلوده کردن و ایجاد بیماری هستند. دانشمندان آژانس در حال انجام آزمایش‌های اضافی برای تعیین اینکه آیا این قطعات هنوز عفونی هستند یا خیر، انجام می‌دهند، که به آنها کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که آیا نوشیدن شیر آسیب‌دیده می‌تواند منجر به عفونت شود یا خیر. «کار اولیه توسط [National Institutes of Health]FDA در وب‌سایت خود اعلام کرد: محققین با بودجه نشان می‌دهند که در مطالعات خود در مورد شیر خرده‌فروشی، ویروس عفونی وجود ندارد. “تا به امروز، مطالعات خرده فروشی شیر هیچ نتیجه ای را نشان نداده است که ارزیابی ما را مبنی بر ایمن بودن عرضه شیر تجاری تغییر دهد.”

FDA می گوید شیر موجود در قفسه فروشگاه ها پاستوریزه است که به طور کلی ویروس ها را از بین می برد و کشاورزان اقداماتی را برای دور ریختن شیر گاوهای بیمار انجام داده اند.

ادامه مطلب: آیا خوردن تخم مرغ و مرغ در طول شیوع آنفولانزای پرندگان بی خطر است؟

ساموئل آلکاین، دانشیار علوم غذایی در دانشگاه کرنل، از جمله دانشمندانی است که روی این ویروس در گاوها مطالعه می‌کند تا بفهمد حیوانات آلوده به ویروس چقدر هستند، چقدر بیمار می‌شوند و اگر این ویروس‌ها به شیر یا شیر راه یابند چقدر ممکن است عفونی باشند. گوشت گاو. (Cornell بخشی از شبکه ملی آزمایشگاه‌هایی است که نمونه‌های شیر گاوهای بیمار را آزمایش می‌کند.) Alcaine می‌گوید پاستوریزاسیون برای از بین بردن پاتوژن‌های حساس به حرارت طراحی شده است و تحقیقات اخیر با تخم‌مرغ نشان داده است که این فرآیند H5N1 را غیرفعال می‌کند. ما مطالعات کاملی در مورد شیر انجام نداده‌ایم. مردم در حال حاضر روی آن کار می کنند.» او می گوید: «اما من کاملاً مطمئن هستم که شاهد غیرفعال شدن این ویروس در اثر گرما خواهیم بود. در حال حاضر اصلا نگران خرید شیر از خواربار فروشی نیستم. من هنوز این کار را انجام می دهم.»

دولت برای اطمینان از سالم بودن شیر چه می کند؟

در 24 آوریل، وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) یک دستور فدرال صادر کرد که بر اساس آن باید همه گاوها برای ویروس مسئول شیوع فعلی -H5N1 clade 2.3.4.4b- قبل از انتقال از یک ایالت به ایالت دیگر آزمایش شوند تا جلوگیری از سرایت به گله ها یا تأسیسات دیگر. این آژانس همچنین می‌خواهد – اما نه الزامی – که کشاورزان شیر گاوهای شیرده و سواب‌های بینی گاوهای غیر شیرده را که بیمار می‌شوند برای آزمایش به شبکه ملی آزمایشگاه بهداشت حیوانات ارسال کنند. و هر آزمایشگاه ایالتی و دامپزشکی که آزمایش های مثبت را پیدا کند باید آنها را به خدمات بازرسی بهداشت حیوانات و گیاهان وزارت کشاورزی ایالات متحده گزارش دهد.

اما حتی این مراحل نیز ممکن است نتوانند از گسترش ویروس جلوگیری کنند، زیرا مشخص نیست که چند گاو ممکن است آلوده و بدون علامت باشند (و در نتیجه آزمایش نشده باشند). تا کنون، به نظر می رسد که آنفولانزای مرغی در گاوها خفیف تر از پرندگان است که در آنها می تواند کشنده باشد. اندرو بومن، دانشیار پزشکی پیشگیرانه دامپزشکی در دانشگاه ایالتی اوهایو، می‌گوید: «ما گزارش‌هایی از گاوهایی شنیده‌ایم که اساساً هیچ نشانه‌ای از بیماری در آنها مثبت نبوده است. (باومن دانشمندی بود که آزمایش خود را روی شیر خرده فروشی انجام داد و متوجه شد که 40 درصد نمونه ها دارای قطعات ویروسی هستند.) “این یکی از آن چیزهایی است که ما سر خود را به دور آن بپیچانیم؛ ما نمی توانیم فقط به آن اتکا کنیم. علائم بالینی برای شناسایی حیوانات آلوده.”

آیا H5N1 در گوشت گاو یافت شده است؟

مقامات بهداشتی هنوز در حال بررسی هستند که آیا این ویروس در گوشت گاو وجود دارد یا خیر، اما Alcaine می گوید تا کنون به نظر می رسد که این ویروس بیشتر در غدد پستانی گاوها یافت می شود. او می‌گوید: «ما هنوز در حال تلاش برای درک چگونگی انتقال از گاو به گاو هستیم. اما واقعاً در مدفوع ریخته نمی‌شود و به نظر می‌رسد که بارهای ویروسی در حفره بینی کمتر از غدد پستانی است. به نظر می رسد همین امر در مورد ماهیچه گاو نیز صادق باشد. و مشخص نیست که هم گاوهای نر و هم ماده می‌توانند آلوده شوند، زیرا بیشتر آزمایش‌ها تاکنون روی ماده‌های تولیدکننده شیر بوده است.

آنفولانزای پرندگان چقدر در گاو شیوع دارد؟

تا 26 آوریل، USDA 34 شیوع آنفولانزای پرندگان را در گاو در 9 ایالت تایید کرد. با این حال، در مقایسه با تعداد گاو در ایالات متحده، آزمایش نسبتاً پراکنده است

چرا مسئولان بهداشتی نگران عرضه شیر هستند؟

کارشناسان بهداشت می گویند در حالی که در حال حاضر تصور می شود که عرضه شیر بی خطر است، اما همه چیز می تواند به سرعت تغییر کند.

آنها در حال تماشای این هستند که چگونه ویروس از گونه ای به گونه دیگر حرکت می کند و با انجام این جهش ها چه تغییرات ژنتیکی را دریافت می کند. سویه های آنفولانزای پرندگان به طور کلی در آلوده کردن گونه های دیگر از جمله پستانداران مهارت ندارند. اما آخرین مورد آنفولانزای پرندگان در یک فرد نیز اولین بار بود که این ویروس در گاوها یافت شد.

این واقعیت که اکنون گاوها را آلوده می‌کند – حیواناتی که مردم نسبت به سایر پستاندارانی که H5N1 مانند روباه‌ها در تماس نزدیک‌تر با آنها هستند – به این معنی است که ویروس‌ها به طور بالقوه می‌توانند به گونه‌ای جهش کنند که می‌تواند در افراد بسیار بیشتری گسترش یابد و باعث بیماری شود.

بومن می گوید که گزارش FDA نگران کننده است زیرا نشان می دهد که این سویه خاص H5N1 همچنان بین گاوها منتقل می شود. “این یک سرریز به میزبان پستاندارانی است که به نظر می رسد در حال نگهداری است [the infection]او می‌گوید: «در سرریزهای قبلی به پستانداران، به نظر می‌رسید که بیشتر رویدادهای فردی جدا شده بودند و در آن گونه‌ها گسترش پیدا نکردند. این فرق دارد.”

مایکل اوسترهولم، مدیر این بیماری می‌گوید: «هر بار که حیوان یا انسان دیگری آلوده می‌شود، از نظر اینکه آیا این ویروس می‌تواند از انسان به انسان دیگر منتقل شود یا خیر، یک پرتاب دیگر به میز رولت ژنتیکی است، چیزی که برای یک بیماری همه‌گیر لازم است». مرکز تحقیقات و سیاست بیماری های عفونی در دانشگاه مینه سوتا. “اگر به اندازه کافی پرتاب کنید، ممکن است به نتیجه ای برسید که نمی خواهید.”

ادامه مطلب: اگر ما هنوز در یک بیماری همه گیر هستیم، کارشناسان نمی توانند موافقت کنند

بزرگترین نگرانی این است که گونه‌های آنفلوانزای مرغی در خوک‌ها ظاهر شوند. خوک‌ها ناقل مؤثری برای ویروس‌های گونه‌های مختلف هستند که خوک‌ها آن را به مردم منتقل می‌کنند، زیرا سلول‌های آن‌ها ویژگی‌های مشترکی با حیوانات دیگر و انسان دارند. اگر این اتفاق بیفتد، احتمال بیشتری وجود دارد که یک نسخه سازگار با انسان از آنفولانزای پرندگان به مردم منتقل شود.

در مزارع، این سناریو طولانی نخواهد بود، زیرا گاو و خوک اغلب در آنجا زندگی می کنند. وزارت کشاورزی ایالات متحده راهنمایی کارگران لبنیات را برای افزایش تلاش ها برای تمیز کردن تجهیزات شیردوشی، شیر ریخته شده، لباس، وسایل نقلیه و سایر حیواناتی که ممکن است در تماس با شیر باشند، صادر کرد. این آژانس همچنین هشدار داده است که شیر آلوده و غیر پاستوریزه می تواند منبع سرایت به سایر حیوانات و حتی افراد باشد.

آزمایشات بیشتری برای تعیین اینکه آیا خطر انتشار ویروس از طریق ذرات معلق در هوا که از حیوانات آلوده به بیرون پرتاب می شود وجود دارد یا خیر، ضروری است. اوسترهولم می‌گوید: «خطر فقط تنفسی از گاو تنفسی نیست، بلکه می‌تواند در ذرات معلق در هوا ایجاد شده در خود فرآیند شیردوشی باشد.

به همین دلیل است که USDA همچنین توصیه می کند که کارگران لبنیات از تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک و سایر پوشش های بدن برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض هرگونه ذرات ویروسی استفاده کنند.

Alcaine می گوید، حداقل در حال حاضر، خطر برای مردم برای عموم مردم کم است. ” [infected] گاوها در حال بهبودی هستند و به نظر می رسد که به خوبی به تولید شیر باز می گردند. با این حال، “مدتی طول می کشد تا بفهمیم چگونه بر جمعیت گاوهای شیری تاثیر می گذارد.”



Source link