شواهد به سگ های راکون به عنوان منبع بالقوه COVID-19 اشاره می کند


مندر چرخشی دیگر در جستجوی مداوم برای منشأ COVID-19، یک گروه بین المللی از محققان به طور تصادفی به مواد ژنتیکی جدیدی دست یافتند که در یک پایگاه داده علمی عمومی پست شده بود – و سپس به طور ناگهانی حذف شد.

همانطور که برای اولین بار در گزارش شده است اقیانوس اطلسدر اوایل ماه مارس، فلورانس دبار، زیست‌شناس تکاملی در مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه، در حال جستجو در پایگاه داده عمومی GISAID بود، جایی که دانشمندان توالی‌های ژنتیکی پاتوژن‌های مورد مطالعه را بارگذاری می‌کنند. در این سایت، او توالی هایی از نمونه های جمع آوری شده در ژانویه 2020 از بازار عمده فروشی غذاهای دریایی Huanan در ووهان، چین، اندکی پس از بسته شدن بازار به دلیل نگرانی از اینکه ویروس COVID-19 ممکن است از حیوانات فروخته شده در آنجا منشا گرفته باشد، پیدا کرد.

دبار، همراه با محققانی از ایالات متحده و استرالیا، توالی‌های ژنتیکی را بیشتر مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که می‌توان آن را در یک گاری از غرفه‌ای که یکی از دانشمندان تیم از بازدید از بازار در سال 2014 به یاد داشت، ردیابی کرد. را نیویورک تایمز. در آن زمان، سگ‌های راکون روی گاری نگهداری می‌شدند که در آن قفس‌هایشان بالای قفس‌هایی قرار می‌گرفت که پرندگان را در خود جای می‌داد، مجموعه‌ای که کارشناسان بیماری‌های عفونی می‌دانند می‌تواند باعث گسترش ویروس‌ها از گونه‌ای به گونه دیگر شود. نمونه گرفته شده از سبد خرید در سال 2020 نیز حاوی SARS-CoV-2 بود.

در فوریه 2022، مقامات چینی نتایج خلاصه‌ای از سواب‌های گرفته شده در سال 2020 از هوا، سطوح و حیوانات در بازار را منتشر کردند، اگرچه تمام توالی‌های ژنتیکی این نمونه‌ها در GISAID آپلود نشدند. در این گزارش هیچ ویروسی در میان 18 گونه حیوانی نمونه‌گیری شده یافت نشد، اگرچه ویروس در نمونه‌های محیطی مانند هوا و روی سطوح شایع بود، که نشان می‌دهد مردم در حال پناه دادن به ویروس هستند و به طور بالقوه آن را در بازار پخش می‌کنند.

جوامع علمی و سیاسی مدت‌هاست که بر سر اینکه آیا SARS-CoV-2 از حیوانات سرچشمه گرفته و به انسان سرایت کرده است یا اینکه آیا این ویروس – عمداً یا تصادفی – توسط محققان موسسه ویروس‌شناسی ووهان در مجاورت ووهان ایجاد شده و سپس به حیوانات سرایت کرده است، اختلاف نظر دارند. و مردم در سراسر جهان. در جدیدترین گزارش اطلاعاتی در مورد این موضوع، وزارت انرژی ایالات متحده به سمت فرضیه نشت آزمایشگاهی متمایل شد، اما نتیجه آن را به عنوان “اعتماد پایین” طبقه بندی کرد. چهار گروه دیگر دولتی ایالات متحده و شورای اطلاعات ملی ایالات متحده تشخیص دادند که ویروس احتمالاً از حیوانات سرچشمه می‌گیرد و به مردم سرایت می‌کند، اما ارزیابی‌های آن‌ها نیز از اعتماد پایین یا متوسط ​​برخوردار بود و این سؤال را باز می‌گذاشت که چگونه COVID-19 شروع شد.

نمونه‌های جدیدی که Debarre یافت ممکن است به ارائه برخی پاسخ‌ها کمک کند. اما اندکی پس از تماس او و سایر دانشمندان با تیم چینی که گزارش اصلی را نوشته بودند، توالی های ژنتیکی از GISAID ناپدید شدند.

ماریا ون کرخوف، مسئول فنی سازمان بهداشت جهانی COVID-19، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در 17 مارس، از چین خواست تا داده های حذف شده را در اختیار دانشمندان قرار دهد. او گفت: “مسئله بزرگ در حال حاضر این است که این داده ها وجود دارد و به راحتی در دسترس جامعه بین المللی نیست.” سازمان بهداشت جهانی در اولین تحقیق خود پیشنهاد کرد که ویروس احتمالاً از خفاش ها به مردم سرایت می کند، اگرچه این سازمان در اوایل سال جاری مرحله بعدی تجزیه و تحلیل برنامه ریزی شده خود را کاهش داد و به چالش هایی در دسترسی به داده ها از مقامات بهداشتی چین اشاره کرد. ما باید تمام داده‌هایی را که برای ارزیابی هر یک از آنها لازم است بررسی کنیم [hypotheses] تا بتوانیم بگوییم “این ممکن است اتفاق افتاده باشد، ممکن است این اتفاق نیفتاده باشد.”

در حالی که آخرین شواهد ژنتیکی ژن‌های حیوانی و ویروسی را در یک مکان یافت، اما هنوز به حیوان آلوده اشاره نمی‌کند – یا توالی ژنتیکی حیوانی که شواهدی مبنی بر عفونت با ویروس نشان می‌دهد. اما این واقعیت که DNA سگ راکون و مواد ژنتیکی ویروس در چنین مجاورت وجود داشته است به این معنی است که این امکان وجود دارد که SARS-CoV-2 سگ‌های راکون را آلوده کرده و سپس به سمت انسان‌هایی که در بازار رفت و آمد می‌کنند پریده باشد.

دنباله‌ای که Debarre پیدا کرد نشان می‌دهد که داده‌های بیشتری از آن آزمایش‌های اولیه در بازار وجود دارد که مقامات چینی به طور کامل آن‌ها را آشکار یا تجزیه و تحلیل نکرده‌اند. این ناقصی معمای منشأ COVID-19 را حل نشده باقی می گذارد.

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


با ما تماس بگیرید در letters@time.com.