یافته های مطالعه، موش های شهر نیویورک حامل COVID-19 هستند


آ مطالعه جدید نشان داده است که حتی موش های شهر نیویورک نیز از COVID-19 مصون نیستند.

این مطالعه، منتشر شده در زیستی، مجله آکادمی میکروبیولوژی آمریکا دریافت که موش‌های وحشی در سیستم فاضلاب شهر و سایر نقاط شهر در معرض SARS-CoV-2 قرار گرفته‌اند و نشان داده است که موش‌ها مستعد ابتلا به انواع آلفا، دلتا و اومیکرون این ویروس هستند.

نویسندگان در این مطالعه نوشتند: «یافته‌های ما نیاز به نظارت بیشتر بر SARS-CoV-2 در جمعیت‌های موش‌های شهری و ارزیابی خطر بالقوه انتقال ثانویه مشترک بین انسان و دام از این جمعیت موش‌ها به انسان را برجسته می‌کند.

محققان می‌خواستند بفهمند که آیا این ویروس در انسان به موش‌ها منتقل شده است یا خیر، و همچنین موش‌ها به کدام انواع حساس هستند. این تیم در پاییز 2021، زمانی که دلتا مسلط بود، دو تله را در نزدیکی مکان‌های اطراف سیستم‌های فاضلاب راه‌اندازی کرد و 79 موش را از سه مکان در داخل و اطراف پارک‌های شهری بروکلین گرفت.

ادامه مطلب: چرا حیوانات در برابر Omicron آسیب پذیرتر از انسان ها هستند؟

سیزده موش (حدود 16٪) برای COVID-19 مثبت بودند و محققان از تجزیه و تحلیل ژنومی برای تعیین ارتباط احتمالی با ویروس هایی که در مراحل اولیه همه گیری در انسان در گردش بودند، استفاده کردند. هنری وان، مدیر مرکز آنفولانزا و آنفولانزا گفت: «تا جایی که ما می‌دانیم، این یکی از اولین مطالعاتی است که نشان می‌دهد انواع SARS-CoV-2 می‌توانند باعث عفونت در جمعیت موش‌های وحشی در یک منطقه بزرگ شهری ایالات متحده شوند.» بیماری های عفونی در حال ظهور در دانشگاه میسوری و محقق اصلی این مطالعه، در یک خبر.

محققان با دادن نمونه هایی از انواع مختلف از طریق بینی به موش های وحشی دریافتند که آلفا، دلتا و اومیکرون می توانند موش ها را آلوده کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده می‌گوید که خطر کمی از حیوانات برای انتشار COVID-19 به انسان وجود دارد. اما وان گفت که این یافته‌ها نیاز به نظارت مداوم بر موش‌ها را برای تماشای تکامل بالقوه گونه‌های جدید ویروس که می‌تواند برای انسان خطرناک باشد، برجسته می‌کند.

او گفت: «به طور کلی، کار ما در این فضا نشان می‌دهد که حیوانات می‌توانند در همه‌گیری‌هایی که انسان‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند، نقش داشته باشند، و مهم است که ما به افزایش درک خود ادامه دهیم تا بتوانیم از سلامت انسان و حیوان محافظت کنیم.»

مطالب بیشتری که باید از TIME خوانده شود


بنویسید سیمون شاه در simmone.shah@time.com.