سگ های راکون چیست؟ – مجله نیویورک تایمز


روز پنجشنبه، دانشمندان داده‌های جدیدی را در مورد منشأ احتمالی همه‌گیری کووید-19 ارائه کردند – و یک موجود عجیب و غریب و چمباتمه زده را کاملاً در کانون توجه قرار دادند.

با سگ راکون آشنا شوید. این نام خود را از نشانه‌های سیاه صورتش گرفته است که به حیوان ظاهری نقاب‌دار و شباهت بیش از حد به مهاجمان بدنام سطل‌های زباله شهری می‌دهد.

این حیوانات حداقل گاهی در بازار عمده فروشی غذاهای دریایی Huanan فروخته می شدند، جایی که بسیاری از ویروس شناسان گمان می کنند که ممکن است همه گیری کووید-19 شروع شده باشد.

دانشمندان قبلاً اعلام کرده بودند که تست سواب‌های موجود در بازار برای ویروس کرونا که باعث کووید-19 می‌شود، مثبت بوده است. داده‌های جدید نشان داد که برخی از همین سواب‌ها حاوی مواد ژنتیکی قابل توجهی از سگ‌های راکون هستند.

این یافته ها ثابت نکرد که سگ های راکون به ویروس آلوده شده اند یا آن را به انسان منتقل کرده اند. اما آنها با این احتمال سازگار هستند که حیوانات وحشی در بازار ممکن است همه‌گیری کووید-19 را آغاز کرده باشند.

در اینجا آنچه باید در مورد این حیوان در اخبار بدانید آمده است.

علیرغم نامشان، سگ های راکون از بستگان نزدیک راکون ها نیستند. آنها اعضای خانواده سگ سانان هستند، گروهی که شامل سگ های اهلی نیز می شود، و بیشترین ارتباط را با روباه ها دارند. برخلاف سایر سگ سانان، آنها ممکن است در زمستان به خواب زمستانی بروند.

سگ های راکون همه چیزخوار هستند و از منابع غذایی مانند جوندگان و انواع توت ها غذا می خورند. اگرچه آنها در تابستان نرم به نظر می رسند، اما در زمستان که خز آنها نیز ضخیم تر می شود، وزن خود را افزایش می دهند. آنها تک همسر هستند و اغلب به صورت جفت زندگی می کنند.

سگ‌های راکون بومی آسیای شرقی، از جمله بخش‌هایی از چین، کره و ژاپن هستند که به تانوکی معروف هستند.

آن‌ها همچنین در بخش‌هایی از اروپا که به عنوان گونه‌های مهاجم در نظر گرفته می‌شوند، گسترده شده‌اند. آنها گاهی اوقات به عنوان آفت شکار می شوند.

سگ های راکون از دیرباز برای خزشان پرورش داده می شدند. چین پیشرو در تولید پوست سگ راکون است. بر اساس یک گزارش، در سال 2014، این کشور بیش از 14 میلیون گلوله تولید کرد که 100 برابر بیشتر از اروپا بود.

آنها همچنین برای گوشت خود در بازارهای حیوانات زنده فروخته می شوند. محققان گزارش کرده‌اند که حداقل تا نوامبر 2019 در بازار عمده‌فروشی غذاهای دریایی Huanan فروخته شده‌اند.

لازم نیست. آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داده‌اند که سگ‌های راکون به ویروس کرونای جدید حساس هستند و می‌توانند آن را منتقل کنند. اما این بدان معنا نیست که آنها مخزن طبیعی ویروس هستند. حتی اگر سگ‌های راکون در بازار آلوده می‌شدند، ممکن بود میزبان واسطه‌ای باشند که ویروس را از خفاش‌ها یا گونه‌های دیگر می‌گرفتند.

دانشمندان خاطرنشان کرده‌اند که سگ‌ها و خفاش‌های راکون در و اطراف برخی از مزارع که بازار را تامین می‌کردند، رایج بودند.

سناریوی مشابهی ممکن است دو دهه پیش، پس از ظهور سارس، که همچنین توسط یک ویروس کرونا ایجاد می‌شود، رخ داده باشد. در سال 2003، دانشمندان شواهدی مبنی بر آلوده شدن درختان نخل و سگ های راکون در بازار حیوانات زنده در شنزن چین پیدا کردند. اما تحقیقات بعدی در نهایت به خفاش ها به عنوان مخزن طبیعی ویروسی که باعث سارس می شود اشاره کرد. به نظر می رسد که سگ های راکون میزبان میانی باشند.

احتمالاً ایده خوبی نیست، هر چند که ممکن است وسوسه انگیز باشد. جدای از کووید-19، این حیوانات ناقل سایر بیماری‌ها از جمله هاری هستند. انجمن سلطنتی برای جلوگیری از ظلم به حیوانات توصیه می کند از نگهداری سگ های راکون به عنوان حیوان خانگی خودداری کنید.