نقشه‌ها تغییرات چشمگیری را در دسترسی به مراقبت‌های سقط جنین نشان می‌دهند: عکس‌ها


یک سال پیش در این هفته، دادگاه عالی حق سقط جنین در قانون اساسی را لغو کرد و از آن زمان تاکنون، بیش از ده ایالت سقط جنین را ممنوع کرده اند. ده‌ها کلینیک بهداشت باروری تعطیل شده‌اند و بیمارستان‌ها و پزشکانی که قبلاً سقط جنین انجام می‌دادند متوقف شده‌اند.

در همان زمان، برخی از ایالت‌ها حقوق سقط جنین را تقویت کرده‌اند و کلینیک‌های جدیدی که سقط جنین را ارائه می‌دهند افتتاح شده‌اند – برخی از آنها به‌طور استراتژیک در شهرهایی قرار گرفته‌اند که با ایالت‌های هم مرز با ممنوعیت سقط جنین قرار دارند.

با این حال، همانطور که این نقشه ها نشان می دهد، دسترسی به مراقبت های سقط جنین به طور چشمگیری در ایالات متحده کاهش یافته است. کیتلین مایرز، استاد اقتصاد در کالج میدلبری در ورمونت، داده‌های دسترسی به سقط جنین را جمع‌آوری می‌کند که این نقشه‌ها را نشان می‌دهد.

او توضیح می دهد که فقط یک سال پیش، “کمتر از 1٪ از جمعیت ایالات متحده بیش از 200 مایل از یک ارائه دهنده و یک فرد متوسط ​​25 مایل از یک ارائه دهنده فاصله داشت.” او می‌گوید تا آوریل 2023، 14 درصد از جمعیت بیش از 200 مایل از نزدیک‌ترین مرکز سقط جنین فاصله دارند، و میانگین آمریکایی‌ها در فاصله 86 مایلی از یک ارائه‌دهنده سقط جنین قرار دارند.

مایرز نزدیک به 20 سال است که در این زمینه فعالیت می کند. او می‌گوید: «من به عنوان یک اقتصاددان کار علاقه‌مند به تفاوت‌های جنسیتی در نتایج بازار کار به این موضوع رسیدم. “شما نمی توانید تفاوت های جنسیتی در نتایج بازار کار را بدون مطالعه تاثیرات تشکیل خانواده و فرزندآوری بر مشاغل زنان مطالعه کنید و نمی توانید تشکیل خانواده و فرزندآوری را بدون مطالعه سیاست باروری مطالعه کنید.”

مایرز می‌گوید: «مسافت باعث می‌شود بسیاری از افراد نتوانند به ارائه‌دهندگان دسترسی پیدا کنند، اغلب اوقات به این دلیل که پول سفر، مراقبت از کودک را ندارند، و نمی‌توانند از دست دادن کار و از دست دادن دستمزدشان بپردازند.

مایرز به نظرسنجی‌هایی از بیماران سقط جنین اشاره می‌کند که نشان می‌دهد چگونه پول در دسترسی به آن نقش دارد. “اکثر [patients] فقیر یا کم درآمد هستند – 75٪ کم درآمد هستند، 50٪ زیر خط فقر هستند – و بیش از نیمی از آنها یک رویداد مخرب زندگی را گزارش می کنند، مثلاً شغل خود را از دست داده اند، از خانه بیرون می شوند، آنها شکسته اند. او می‌گوید: «ما همچنین می‌دانیم که اعتبار آنها بسیار محدود است. بیش از 80 درصد از افرادی که در یک مطالعه تأثیرگذار به دنبال سقط جنین بودند، امتیازات اعتباری پایین‌تری داشتند، بنابراین این جمعیتی نیست که به راحتی سوار هواپیما شود.

او پایگاه داده تسهیلات سقط جنین مایرز را به عنوان بخشی از پروژه ای برای شناسایی اینکه چگونه تغییرات در دسترس بودن سقط جنین در مراکز مختلف بر تعداد تولدها و سقط جنین ها تأثیر می گذارد، آغاز کرد. او با استفاده از پایگاه‌های اطلاعاتی مجوز داده‌ها، فهرست‌های راهنما، و عکس‌برداری‌های Wayback Machine از وب‌سایت‌های سال‌های گذشته، داده‌هایی را در مورد امکانات – از جمله کلینیک‌ها، پزشکان و بیمارستان‌ها که به طور عمومی نشان می‌دهند که سقط جنین را انجام می‌دهند- به سال 2009 جمع‌آوری کرد.

او برای به روز نگه داشتن آن و مستند کردن نحوه باز و بسته شدن تسهیلات در طول زمان، فهرست راهنمای شرکت‌های وابسته برنامه‌ریزی والدین را هر ماه برای هرگونه تغییر در عملکرد بررسی می‌کند و سپس تماس می‌گیرد تا ببیند چه اتفاقی افتاده است. او می گوید: «نیمی دیگر ارائه دهندگان مستقل هستند،» که ردیابی آنها را دشوارتر می کند. مایرز تیمی متشکل از 25 دستیار پژوهشی در مقطع کارشناسی دارد. او می گوید: «آنها شگفت انگیز هستند، گروهی از دانشجویان کالج میدلبری. “من به طور منظم این 25 RA را در یک روز مستقر می کنم تا همه امکاناتی را که فکر می کنم باز هستند تماس بگیرم.” او تخمین می زند که هر بار که چک می کنند حدود 750 تماس تلفنی برقرار می کنند.

(البته، فاصله همیشه دسترسی را محدود نمی کند، زیرا اکنون مردم این گزینه را دارند که از طریق پست به قرص های سقط جنین دسترسی داشته باشند. مایرز نقشه ای تهیه کرده است که نشان می دهد اگر سقط جنین دارویی از طریق سیستم قانونی محدود شود، چگونه دسترسی ممکن است بیشتر تغییر کند. پرونده فدرال به دیوان عالی راه می یابد.)

ساکنان ایالت‌های جنوبی برای رسیدن به یک ارائه‌دهنده خدمات بسیار زیادی در پیش دارند. او می‌گوید: «ایالت‌هایی که دسترسی به آن‌ها بسیار کاهش یافته است، تگزاس، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، آرکانزاس، اوکلاهاما هستند. اما هر ایالت بسته به جغرافیای خود و جدول زمانی محدودیت ها، داستان خاص خود را دارد. در اینجا نگاهی دقیق تر به سه حالت مختلف داریم.

یک دهه تغییر در تگزاس

در سال 2013، قانونگذار تگزاس قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن کلینیک‌هایی که سقط جنین ارائه می‌دهند باید تجهیزات، استانداردها و کارکنانی مشابه مراکز جراحی داشته باشند و پزشکانی را که سقط جنین انجام می‌دهند ملزم به داشتن امتیاز پذیرش در بیمارستان مجاور شوند. مایرز توضیح می دهد: «تقریبا یک شبه، در اول نوامبر 2013، نیمی از مراکز سقط جنین در تگزاس بسته شدند.

نقشه آوریل 2013 تگزاس را قبل از اجرایی شدن قانون ایالتی نشان می دهد.

کلینیک تگزاس که این محدودیت‌ها را به چالش می‌کشید، یعنی Whole Woman’s Health، در سال 2016 در دادگاه عالی پیروز شد، اما کلینیک‌ها در تگزاس اغلب قادر به بازگشایی نبودند. در زمانی که تگزاس در سال 2021 ممنوعیت شش هفته ای را آغاز کرد (قبل از اینکه دادگاه عالی حق قانونی سقط جنین را لغو کند)، تنها تعداد معدودی از کلینیک ها و بیمارستان ها وجود داشت که سقط جنین را در ایالتی که نزدیک به 30 میلیون نفر در آن زندگی می کنند وجود داشت.

از آنجا که دابز این کلینیک ها همه از ایالت خارج شده یا تعطیل شده اند و بیمارستان هایی که قبلا سقط جنین انجام می دادند نیز متوقف شده اند. برای بیماران باردار که به دنبال سقط جنین هستند، این تقریباً همیشه به معنای سفر به خارج از ایالت یا به پایان رساندن بارداری است. مرکز حقوق باروری نماینده 15 زن است که از دولت به دلیل محدودیت های سقط جنین در پرونده ای که در حال انجام است شکایت کرده اند.

دسترسی در مرزهای میسوری

مایرز توضیح می دهد که در دهه گذشته، تسهیلات سقط جنین در سه منطقه مترو در میسوری وجود داشته است: کانزاس سیتی، سنت لوئیس، و کلمبیا. در اواسط ایالت، یکی از ارائه دهندگان سقط جنین در کلمبیا خدمات خود را به حالت تعلیق درآورد، سپس مجدداً برای سالها خاموش و روشن شد. در سال 2018، این کلینیک خدمات را برای همیشه به دلیل اجرای الزامات امتیازات پذیرش برای ارائه دهندگان سقط جنین متوقف کرد.

تا سال 2022، حتی اگر قانونگذاران در میسوری به سرعت اقدام به ممنوعیت سقط جنین کردند، دسترسی تغییر چندانی نکرد. قبل از قلیه مایرز توضیح می دهد: “یک ارائه دهنده وجود داشت، آنها در سنت لوئیس بودند و در واقع کمتر از ده سقط در ماه انجام می دادند.”

“درست آن سوی مرز سنت لوئیس در شهر گرانیت، ایالت، و فیرویو هایتس، ایالت، دو ارائه دهنده بزرگ وجود داشت. و علاوه بر آن، ارائه دهندگان جدیدی در کاربوندیل، ایالت ایالت باز شدند. دو ارائه دهنده که آنجا نبودند. قبل – و این در واقع دسترسی در جنوب شرقی میسوری را افزایش داد.” در بخش غربی ایالت، داستان مشابهی است. «از قبل امکاناتی در کانزاس سیتی، سمت مرز کانزاس وجود داشت و یک مرکز جدید شروع به سقط جنین کرد.

“بنابراین میسوری قبلاً در یک پستقلیه جهان، و دابز مایرز می گوید که واقعاً بر آن تأثیری نداشت.

مین خدمات خود را گسترش می دهد

مین ایالتی است که دسترسی به سقط جنین در سال های اخیر گسترش یافته است. مایرز می گوید دو سیاست جدید در درجه اول مسئول هستند. یکی از راه دور، که در آن می توان قرص های سقط جنین را بدون مراجعه حضوری به پزشک تجویز کرد. مایرز می‌گوید که برنامه‌ریزی خانواده مین ارائه سقط جنین را از طریق بهداشت از راه دور در سال 2016 آغاز کرد، که مایرز می‌گوید: «این یک بازی را تغییر داد، به‌ویژه برای زنان در مناطق بسیار دور افتاده در مرز کانادا.

دیگری مربوط به این است که چه کسی می تواند مراقبت کند. مایرز می گوید: «آنها شروع کردند به اجازه دادن به پزشکان حرفه ای پیشرفته برای ارائه خدمات سقط جنین – که بسیار بزرگ است. مین در سال 2019 اجازه داد دستیاران پزشک، پرستاران ثبت شده در عمل پیشرفته، و پزشکان آلوپاتیک یا استئوپاتیک دارای مجوز در ایالت، خدمات سقط جنین را ارائه دهند.

تدوین: دایان وبر