یک قانون جدید برای حل مسائل بهداشتی لوله سرب


مدر حالی که دولت بایدن در تلاش برای کاهش سرب در آب آشامیدنی و جلوگیری از بحران های بهداشت عمومی مانند آنچه در فلینت، میشیگان و واشنگتن دی سی است، بسیاری از شهرهای ایالات متحده باید ظرف 10 سال لوله های آب سربی را تحت قوانین جدید و سختگیرانه پیشنهاد شده توسط آژانس حفاظت از محیط زیست جایگزین کنند.

میلیون‌ها نفر از لوله‌های سرب آب آشامیدنی مصرف می‌کنند و آژانس گفت استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر باعث بهبود نمرات IQ در کودکان و کاهش فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی در بزرگسالان می‌شود. این قوی‌ترین بازنگری قوانین سرب در بیش از سه دهه گذشته است و میلیاردها دلار هزینه خواهد داشت. برداشتن آن مستلزم غلبه بر موانع عظیم عملی و مالی است.

مونا هانا آتیشا، متخصص اطفال و حامی آب تمیز که هشدارهای اولیه را در مورد فلینت به صدا درآورد، گفت: «این پیشرفت‌ها تضمین می‌کند که در آینده‌ای نه چندان دور، هرگز شهری دیگر و کودک دیگری با لوله‌هایشان مسموم نخواهد شد.

دولت بایدن قبلاً گفته بود که می‌خواهد همه تقریباً 9 میلیون لوله سرب کشور را به سرعت حذف کند. لوله های سربی شبکه های آب خیابان را به خانه ها متصل می کند و به طور معمول بزرگترین منبع سرب در آب آشامیدنی است. آنها بیشتر در بخش های قدیمی و صنعتی کشور رایج هستند.

بحران های سرب به شهرهای فقیرتر و اکثریت سیاه پوست مانند فلینت ضربه شدیدی زده است و خطرات سرب در آب آشامیدنی را به آگاهی ملی سوق داده است. تأثیر آنها فراتر از سلامت عمومی است. پس از بحران ها، استفاده از آب لوله کشی در سطح ملی، به ویژه در میان سیاه پوستان و اسپانیایی ها کاهش یافت. دولت بایدن می گوید سرمایه گذاری برای رفع این بی عدالتی و اطمینان از داشتن آب آشامیدنی سالم و بدون سرب برای همه ضروری است.

رادیکا فاکس، رئیس اداره آب EPA، گفت: “ما در حال تلاش برای اصلاح یک اشتباه دیرینه در اینجا هستیم.”

سناتور Tammy Duckworth، D-Ill.، و سناتور Cory Booker، DN.J.، به نمایندگی از ایالت هایی که با بحران های سرب مواجه شده اند، در بیانیه ای مشترک با استناد به قانون جدید و سرمایه گذاری های زیرساختی دولت بایدن موافقت کردند. در این بیانیه آمده است: «ما می‌توانیم آینده‌ای بدون سرب را برای همه، بدون توجه به رنگ، پوست یا کد پستی‌شان به واقعیت تبدیل کنیم.

این پیشنهاد که بهبود قوانین سرب و مس نامیده می‌شود، برای اولین بار به شرکت‌ها نیاز دارد که لوله‌های سربی را حتی اگر سطح سرب آن‌ها خیلی بالا نباشد، جایگزین کنند. اکثر شهرها مجبور به تعویض لوله های سربی خود نشده اند و بسیاری حتی نمی دانند کجا هستند.

برای مهلت 10 ساله تعویض لوله سرب استثناهایی وجود دارد. چند شهر مانند شیکاگو با تعداد زیادی لوله سرب ممکن است طولانی تر شوند. این پیشنهاد می‌گوید که شرکت‌های آب با شبکه‌های متراکم لوله‌های سربی – که بیش از 2000 عدد از آنهاست – می‌توانند بیش از 10 سال عمر کنند.

تلاش برای کاهش سرب در آب لوله کشی بخشی از یک تلاش گسترده تر فدرال برای مبارزه با قرار گرفتن در معرض سرب است که شامل محدودیت های پیشنهادی سخت گیرانه تر در مورد گرد و غبار ناشی از رنگ های مبتنی بر سرب در خانه های قدیمی و مراکز نگهداری از کودکان و هدف حذف سرب در سوخت هواپیمایی است.

EPA اولین مقررات جامع آب آشامیدنی را در سال 1991 تصویب کرد. این قوانین به طور قابل توجهی به کاهش سطح سرب کمک کردند، اما کارشناسان گفته اند که نقاط ضعفی را ایجاد کرده اند که سطح سرب را خیلی بالا نگه می دارد و اجرای ضعیف به شهرها اجازه می دهد این مشکل را نادیده بگیرند.

اریک اولسون، کارشناس، گفت: «اکنون می‌دانیم که ده‌ها میلیون نفر در معرض سطوح پایین سرب ناشی از چیزهایی مانند آب آشامیدنی‌شان تأثیر زیادی بر جمعیت دارد» و قوانین فعلی سرب این مشکل را برطرف نمی‌کند. با شورای دفاع از منابع طبیعی که مقررات اولیه را در اوایل دهه 1990 به چالش کشید. ما امیدواریم که این قانون جدید تأثیر زیادی داشته باشد.»

علاوه بر این، EPA اعلام کرد که می‌خواهد سطح سرب را که در آن شرکت‌ها مجبور به اقدام هستند، کاهش دهد. و مقامات فدرال به شهرها فشار می آورند تا در صورت یافتن سطوح سرب بالا، کار بهتری را انجام دهند و به مردم اطلاع دهند.

تغییر دیگر مربوط به نحوه اندازه گیری سرب است. شرکت‌های آب و برق باید نمونه‌های بیشتری را جمع‌آوری کنند و این به تنهایی می‌تواند عواقب قابل توجهی داشته باشد – وقتی میشیگان کاری مشابه انجام داد، تعداد جوامعی که به دلیل داشتن سطوح بالای سرب پرچم‌گذاری شده بودند، به شدت افزایش یافت.

عموم مردم فرصتی برای اظهار نظر در مورد این پیشنهاد خواهند داشت و آژانس انتظار دارد نسخه نهایی این قانون را در پاییز 2024 منتشر کند. پس از آن یک دوره انتظار برای اجرایی شدن آن وجود دارد.

بر خلاف سایر آلاینده ها، سرب به آب آشامیدنی که قبلاً از تصفیه خانه خارج شده است نفوذ می کند. راه حل اصلی اضافه کردن مواد شیمیایی برای جلوگیری از نشتی آن از لوله ها و وسایل لوله کشی است. سخت است. خانه‌ای با سطوح خطرناک سرب می‌تواند در کنار خانه‌ای باشد که اصلاً در معرض سرب نباشد.

تصمیم گیری در مورد پرداخت کامل هزینه تعویض لوله های سربی که برای بسیاری از مردم بسیار گران است، در نهایت به عهده شرکت های برق خواهد بود.

فاکس گفت: «ما قویاً شرکت‌های آب را تشویق می‌کنیم تا هزینه آن را بپردازند.

انجمن کار آب آمریکا، یک گروه صنعتی، گفت که از اهداف جایگزینی لوله آژانس حمایت می کند، اما چالش های مهمی وجود خواهد داشت. این گروه گفت که هزینه ها در حال افزایش است، گرفتن مجوز صاحب خانه برای انجام کارهای تعویض لوله سخت است و سایر آلاینده ها مانند “مواد شیمیایی همیشه” مضر به نام PFAS نیز برای منابع مالی و زمان رقابت خواهند کرد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از سال‌ها تلاش مدافعان، به سرب در آب پرداخت و استانداردهای جدیدی را درست قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری خود صادر کرد. این قوانین شرکت‌ها را مجبور می‌کرد تا زمانی که سطح سرب خیلی بالا می‌رفت و آنها را مجبور می‌کرد تا مراکز مهدکودک و مدارس را آزمایش کنند، اقدامات قوی‌تری انجام دهند. آنها همچنین جوامع را وادار کردند لوله های سرب خود را پیدا کنند – موجودی اولیه در اکتبر 2024 موعد مقرر است.

اما گروه های زیست محیطی از این قانون انتقاد کردند که به اندازه کافی پیش نمی رود. در پاسخ، دولت بایدن گفت که بهبودهایی را که مقامات روز پنجشنبه اعلام کردند انجام خواهد داد.

قانون زیرساخت 2021 شامل 15 میلیارد دلار برای یافتن و جایگزینی لوله های سربی بود. بیشتر مورد نیاز خواهد بود. بودجه فدرال اضافی برای بهبود زیرساخت های آب در دسترس است و EPA به جوامع کوچکتر کمک بیشتری ارائه می دهد. با این حال، برخی از ایالت‌ها برای مقابله با این مشکل کندتر عمل کرده‌اند – تعداد انگشت شماری دور اول بودجه لوله سرب فدرال را رد کردند.

تعداد کمی از جوامع به سرعت لوله ها را تعویض کرده اند. پس از بحران‌هایی در بنتون هاربر، میشیگان و نیوآرک، نیوجرسی، مقامات هزینه لوله‌های سربی را پرداخت کردند و به طور موثر جایگزین کردند، قوانین جدیدی را اتخاذ کردند که مالکان خانه را ملزم می‌کرد تا به خدمه ساخت‌وساز اجازه دهند تا برای انجام کار به ملک خود بروند.

جایگزینی لوله‌های سربی کشور گران خواهد بود، اما EPA می‌گوید که مزایای سلامتی آن بسیار بیشتر از هزینه آن است.

فاکس گفت که این مزایا «واقعاً بی‌ارزش هستند».


آسوشیتدپرس از بنیاد خانواده والتون برای پوشش سیاست های آب و محیط زیست حمایت می کند. AP تنها مسئول تمام محتوا است.



Source link