تغذیه و مزایای قدیمی: همه آنچه باید بدانید


از سالاد گرفته تا اسموتی و همه چیز در بین ، کلم پیچ اصلی بسیاری از دستور العمل های سالم است (#kaleyeah!) ، اما آیا برای شما خوب است؟

برای آگاهی از همه چیز در مورد تغذیه قدیمی ، نحوه قرار گرفتن آن در سایر سبزیجات برگ دار و زمان استفاده از انواع قدیمی برای دستور العمل خود ، ادامه مطلب را بخوانید.

واقعیت تغذیه قدیمی

قدیمی یک سبزی برگ سبز با برگهای کوچک است. سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی است و وزن آن فقط 13 کالری در هر وعده غذا است.

از همه مهمتر ، طبق USDA ، کلم پیچ حاوی مقدار زیادی ویتامین K ، ویتامین C ، ویتامین A ، فولات ، کلسیم و منیزیم است.

در واقع ، در 1 فنجان خام ، مقدار بیشتری (یا بیشتر!) از مقدار روزانه ویتامین K ، C و A دریافت می کنید.

بنابراین چقدر باید بخورید؟

مطابق با دستورالعمل های تغذیه برای 2020-2025 برای آمریکایی ها ، هدف شما باید حدود 1 فنجان سبزیجات برگ سبز ، مانند کلم پیچ ، در هفته باشد.

چیپس های قدیمی در یک کاسه سفید

بریت جایلز ، RDN ، توصیه می کند بسته به ترجیحات سلیقه خود ، روی 1 یا 2 فنجان روزانه یا حداقل هفتگی تمرکز کنید.

او می گوید: “فقط در 1-2 فنجان خام قدیمی می توانید مواد مغذی زیادی دریافت کنید.” “واقعاً هیچ محدودیتی وجود ندارد. با این حال ، بهتر است چندین سبزیجات در طول روز مصرف کنید. “

اگر از زخم معده یا کم خونی رنج می برید ، هنوز می توانید از گذشته لذت ببرید ، اما این کار را به صورت مداوم انجام دهید.

قدیمی تر سرشار از ویتامین K است که حاوی پروتئین هایی است که به لخته شدن خون کمک می کند.

مانند همیشه ، هنگام تغییر هر بخشی از روال پزشکی خود ، با پزشک یا درمانگر خود مشورت کنید.

کالری 13
نیتروژن .14 ​​گرم
پروتئین گرم .9
من 1.4 گرم
فیبر 1.3 گرم
قند .25 گرم
کلسیم 78.5 میلی گرم
ثروت .5 میلی گرم
منیزیم 10.11 میلی گرم
فسفر 17 میلی گرم
پتاسیم 108 میلی گرم
فلز روی .12 میلی گرم
ویتامین سی 29 میلی گرم
ویتامین A 74.4 میلی گرم

فواید سلامتی باستانی

زنی که برگ های قدیمی را در سینک آشپزخانه می شست

ما می دانیم که دوران باستان برای شما مفید است ، اما همه این ویتامین ها و مواد معدنی برای بدن شما چه می کنند؟

همانطور که جیلز می گوید ، قدیمی است “حاوی اکسیدان های قوی و همچنین فیبر برای جلوگیری از بیماری و شاد نگه داشتن روده ها است.”

1. اکسیدان ها

قدیمی در مورد آنتی اکسیدان ها یک فرمول سنگی است ، اما طبق مطالعات انجام شده ، برخی از آنتی اکسیدان ها هنگام پخت سبزیجات ، به ویژه ویتامین C و ویتامین K ، از بین می روند.

می توانید به صورت خام یا پخته شده در سالاد پخته شده قدیمی میل کنید.

به طور مشابه ، برخی از سبزیجات برگ دار حاوی مقدار زیادی اکسیدان مانند اسفناج هستند ، بنابراین در برنامه روزانه خود روی چند سبزیجات تمرکز کنید.

2. می تواند به سلامت چشم کمک کند

ویتامین A برای حفظ سلامت چشم ها و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

3. می تواند به سلامت استخوان ها کمک کند

تحقیقات نشان داده است که ویتامین K می تواند به سلامت کلی استخوان ها کمک کند.

انواع قدیمی

Lacinato سبز خام قدیمی

اگر یکی از انواع قدیمی مربا شما نیست ناامید نشوید.

سه نوع اصلی عتیقه جات وجود دارد که در فروشگاه مواد غذایی پیدا خواهید کرد و روش های خوشمزه زیادی برای تهیه آنها وجود دارد!

Quyen Vu ، متخصص تغذیه ساحل برای Beachbody می گوید: “سالم ترین سبزیجات برگ دار همان چیزی است که شما می خورید.”

او توضیح می دهد: “بچه های بزرگتر تلخ تر از بچه های قدیمی هستند و حذف ساقه ها و خوردن فقط برگهای قدیمی طعم آن را سبک تر می کند.”

اگر قصد دارید به صورت خام قدیمی بخورید ، Vu یک سالاد ساده با سس لیمو وینایگرت و پنیر پارمزان را روی آن توصیه می کند.

می توانید پروتئین بدون چربی ، مانند مرغ سرخ شده ، به آن اضافه کنید تا یک غذای ساده و سبک باشد.

اگر ترجیح می دهید یک غذای طبخ شده قدیمی داشته باشید ، Vu چیپس های قدیمی را برای یک میان وعده شور ، تند (و سالم!) توصیه می کند یا یک تفت قدیمی با کمی سرکه افرا ، نمک ، فلفل و پیاز خرد شده در یک ماهیتابه با حرارت متوسط.

همه چیز را بپزید تا سرد شود.

1. کلم پیچ فرفری

کلم پیچ فرفری رایج ترین است که می توانید پیدا کنید و برای بسیاری از دستور العمل ها مانند Vegan Old Nachos یا Pizza White Old Pizza عالی است.

اگر یک کیف بزرگ دارید و قرار است خراب شود ، کافی است چند یا دو عدد از آن را برای چرت صبحگاهی بخورید.

2. لاسیناتو یا دایناسور قدیمی

این گونه باستانی پیچیده تر از بافت قدیمی شما است ، با برگهایی که نزدیک فلس ها ظاهر می شوند و رنگ آنها سبز مایل به قهوه ای است.

هر ساقه بلندتر و نازک تر از ساقه معمولی شما است و اغلب انتخاب خوبی برای تراشه های قدیمی است.

2. قرمز روسیه باستان

قرمز روسی دارای برگ هایی است که متفاوت از سایر گونه ها ایجاد شده است ، زیرا شبیه برگ بلوط هستند اما دارای ساقه های کمی بنفش و برگ های قرمز هستند.

از این کلم پیچ در سالاد برای تزئین استفاده کنید یا به ساندویچ اضافه کنید زیرا طعم آن شیرین تر از انواع دیگر است.

به دنبال اطلاعات تغذیه ای حرفه ای تری هستید؟ از BODNutrition.com دیدن کنید و بیاموزید که چگونه به مدت طولانی با استفاده از دو برنامه تغذیه ای خود ، 2B Mindset و Fitness Section ، تغذیه سالم داشته باشید.



دیدگاهتان را بنویسید