پیوند کلیه و تیموس اصلاح شده ژنی به زن NJ: عکس


دکتر جفری استرن، استادیار دپارتمان جراحی در دانشکده پزشکی NYU Grossman، و دکتر رابرت مونتگومری، مدیر موسسه پیوند Langone NYU، کلیه خوک ویرایش شده با تیموس را برای پیوند آماده می کنند.

جو کاروتا برای NYU Langone Health


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جو کاروتا برای NYU Langone Health


دکتر جفری استرن، استادیار دپارتمان جراحی در دانشکده پزشکی NYU Grossman، و دکتر رابرت مونتگومری، مدیر موسسه پیوند Langone NYU، کلیه خوک ویرایش شده با تیموس را برای پیوند آماده می کنند.

جو کاروتا برای NYU Langone Health

نیویورک – لیزا پیزانو روی تخت بیمارستانی در NYU Langone Health دراز کشیده بود و به مانیتورهای بیپ و مجموعه‌ای از لوله‌ها متصل بود. زخم های جراحی او هنوز در حال بهبود بود و او خسته به نظر می رسید. اما زن 54 ساله نیوجرسی گفت که سال هاست این احساس خوبی نداشته است.

پیسانو، 54 ساله، از کوکستاون، نیوجرسی، گفت: “من هر روز احساس بهتری دارم و بهتر و بهتر می شوم.”

ده روز قبل از آن، پزشکان پیزانو روز چهارشنبه اعلام کردند که پیزانو دومین فرد زنده در جهان بود که از یک خوک اصلاح شده ژنتیکی به بدنش کلیه پیوند داده شد تا جایگزین اندام های از کار افتاده خودش شود. مردی از ماساچوست اولین کسی بود که ماه گذشته کلیه خوک گرفت.

پیزانو همچنین از همان خوک دستکاری شده ژنتیکی غده تیموس دریافت کرد تا از دفع کلیه توسط بدنش جلوگیری کند و همچنین پمپی برای تقویت قلب در حال نارسایی او.

دو روز قبل از اینکه پیوند کلیه او به طور عمومی اعلام شود، پیزانو در یک مصاحبه کنار بالین گفت: من شگفت زده هستم. “من کاملاً شگفت زده هستم که این یک گزینه برای من است. زیرا فکر نمی کردم حتی آن گزینه را داشته باشم.”

پیشرفت در پیوند اعضای حیوانات به انسان

پیوند پیزانو آخرین پیشرفت در تلاش سریع برای استفاده از خوک‌های اصلاح‌شده ژنتیکی برای رفع کمبود مداوم اعضای بدن برای پیوند است. در حال حاضر بیش از 103000 نفر در لیست انتظار اعضای بدن هستند. حدود 17 نفر هر روز می میرند زیرا نمی توانند یکی را دریافت کنند.

دکتر رابرت مونتگومری، که مؤسسه پیوند Langone NYU را اداره می‌کند، گفت: «ما در دنیای جدیدی در پیوند هستیم. این یک منبع پایدار و نامحدود از اندام ها خواهد بود.

بسیاری از متخصصان پیوند از این تحقیق هیجان زده هستند. اما این تلاش نگرانی هایی را نیز ایجاد می کند. برخی از پزشکان نگران هستند که اندام های خوک می توانند ویروس ها را به افراد منتقل کنند. برخی از منتقدان از چشم انداز پرورش هزاران حیوان اصلاح شده ژنتیکی برای کشتار اعضای بدن خود ناراحت هستند. برخی نیز نگران استفاده از بیماران آسیب پذیر برای آزمایش هستند.

کارن ماشکه، یک متخصص اخلاق زیستی در مرکز هاستینگز، یک اندیشکده اخلاق زیستی در گاریسون، نیویورک، گفت: «این یک رویه برجسته واقعی است، اما مسائل زیادی وجود دارد که باید مورد بحث قرار گیرند.»

مونتگومری گفت، زمانی که پیزانو به بیمارستان رسید، چند هفته – شاید حتی چند روز – از مرگش گذشت. سالها دیابت تلفات وحشتناکی داشته است. او چندین بار دچار حملات قلبی شده بود و برای جبران نارسایی کلیه هایش دیالیز می شد.

او گفت: «من واقعاً زندگی نداشتم. “من کاری نکردم. فقط نشستم. نمی توانستم بلند شوم و کاری انجام دهم. حتی نمی توانستم شام درست کنم. نمی توانستم جاروبرقی بکشم. نمی توانستم با نوه هایم بازی کنم زیرا نمی توانستم خم شوم تا آنها را به دست بیاورم و این وحشتناک ترین احساس در جهان است. “

پیزانو واجد شرایط پیوند عضو انسانی نبود زیرا مشکلات سلامتی بسیار زیادی داشت، به ویژه مشکلات قلبی جدی. بنابراین او از فرصتی برای گرفتن کلیه خوک استفاده کرد.

“اولین فکر من این بود: “وای، من حتی نمی توانم باور کنم که حتی ممکن است.” بنابراین وقتی به من جلب شد، گفتم: “می‌دانی که می‌خواهم آن را امتحان کنم؟” گفتم: «می‌دانی من باید این کار را انجام دهم – برای خودم و بقیه اعضای خانواده‌ام.» “

پیوند برای تحقیق – و برای خرید زمان

امید این است که کلیه خوک حداقل کمی زمان بیشتری به پیزانو بدهد و اطلاعات مهمی را در اختیار محققان قرار دهد که بتوانند از آنها برای بهبود نتیجه در پیوندهای آینده استفاده کنند. پیزانو همچنین نیاز به مصرف داروهای ضد رد شدن دارد.

مونتگومری گفت: «وقتی او را به بیمارستان آوردیم، وضعیت بسیار بدی داشت. هیچ‌کدام از ما نمی‌توانستیم تصور کنیم که اوضاع به همین راحتی پیش می‌رود.»

مونتگومری قبل از اعلام این خبر در مصاحبه ای با NPR گفت: “کلیه او بهتر از کلیه شما یا من کار می کند. بنابراین ما خوشبین هستیم که او بتواند به خانه برود و با فرزندان و نوه هایش وقت بگذراند و زندگی راحتی داشته باشد.”

با این حال، او تاکید کرد که او احتمالا چندین ماه برای بهبودی در بیمارستان نیاز دارد تا بتواند به خانه برود. او همچنین گفت که نمی تواند پیش بینی کند که پیزانو چقدر زمان بیشتری از این روش به دست می آورد.

فراتر از مورد پیسانو، قبل از اینکه از اندام های خوک های اصلاح شده ژنتیکی استفاده شود، تحقیقات بسیار بیشتری مورد نیاز است. مونتگومری گفت: «هنوز زود است. “این روزهای اولیه است. هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که باید یاد بگیریم و کامل کنیم.”

جراحان قبلاً کلیه و کبد را از خوک های شبیه سازی شده اصلاح شده ژنتیکی به بابون ها و تعداد انگشت شماری از افرادی که مغزشان از کار افتاده بود پیوند زده بودند. جراحان دانشگاه مریلند حتی قلب دو مرد را که گزینه های دیگر تمام شده بودند آزمایش کردند. آنها چندین هفته پس از انجام عمل زنده ماندند. به گفته بیمارستان عمومی ماساچوست، مرد ماساچوستی که کلیه خوک را گرفت، طی چند هفته بیمارستان را ترک کرد و هنوز خوب است.

اندام های خوک برای سازگاری با انسان از نظر ژنتیکی اصلاح شده اند

اندام‌ها از خوک‌هایی می‌آیند که از نظر ژنتیکی اصلاح شده‌اند تا خطر طرد شدن توسط بدن انسان، انتشار ویروس‌های خوک به مردم یا ایجاد عوارض دیگر را به حداقل برسانند.

NPR اخیراً دسترسی انحصاری به یک خوک پرورشی مزرعه تحقیقاتی برای Revivicor Inc. از بلکسبورگ، ویرجینیا، شرکت بیوتکنولوژی که کلیه و تیموس پیزانو را تولید کرده است، دریافت کرده است. کلیه پیوند شده در بوستون از خوک ایجاد شده توسط eGenesis از کمبریج، ماساچوست.

این شرکت ها امیدوارند که روزی عرضه فراوان خوک های اصلاح شده ژنتیکی جان هزاران نفر را نجات دهد.

اندام های اصلاح شده برای استفاده گسترده بازبینی یا تایید نشده اند.

پیوند قلب و کلیه خوک توسط سازمان غذا و دارو به عنوان بخشی از برنامه “استفاده دلسوزانه” با هدف کمک به بیماران ناامید امکان پذیر شد.

ال. سید جانسون، یک متخصص اخلاق زیستی در دانشگاه پزشکی SUNY Upstate در سیراکوز، نیویورک، گفت: «من فکر می‌کنم نگرانی‌هایی در مورد انجام این آزمایش‌ها به این شکل وجود دارد، جایی که ما ناامیدترین بیماران را می‌یابیم که هیچ گزینه دیگری ندارند.

جانسون گفت: “شاید آن بیماران سود ببرند. شاید آنها معتقدند که سود خواهند برد و خطرات برای آنها ارزشمند است. اما من نگران این هستم که آیا ما از بیماران به ویژه آسیب پذیر و مستاصل در انجام این آزمایش ها سوء استفاده می کنیم یا نه.”

پزشکان انجام دهنده پیوندها و برخی ناظران مستقل می گویند که داوطلبان به طور کامل از خطرات و مزایای بالقوه آن مطلع هستند.

اما برخی ترجیح می دهند که FDA یک مطالعه رسمی را برای ارزیابی کامل رویکرد به جای اعطای تاییدیه هر بیمار تایید کند.

مایکل گوسمانو، یک متخصص اخلاق زیستی در دانشگاه لیهای می‌گوید: “این یک پیشرفت قابل توجه است. باورنکردنی است که چقدر سریع پیشرفت می‌کند.” “اما من همچنان نگران استفاده از پروتکل دسترسی توسعه یافته به جای پیشبرد آزمایشی هستم.”

این شرکت ها امیدوارند که FDA به زودی مجوز یک مطالعه رسمی را بدهد.

پیزانو فقط امیدوار است مدتی بیشتر با نوه هایش بماند.

او گفت: “هر زمانی روی زمین بهتر از هیچ زمانی است.” “بنابراین اگر من دو سال به دست بیاورم، آن دو سال است که قبلا نداشتم.”



Source link