واقعیت لوبیای مغذی و مزایای سلامتی آن


انتخاب و رزرو

لوبیا بالدار تقریباً هر سال در مناطق گرمسیری در بازار یافت می شود. لوبیا به طور کلی با نام محلی خود به عنوان “kacang botol” در مالزی ، “kecipir” در اندونزی شناخته می شود. لوبیا های بالدار نیز با نام های جایگزین مانند محبوب هستند مارچوبه-لوبیا بخاطر طعم خوب مارچوبه غلافهای جوان و نابالغ آنها. نامهای دیگری که این لوبیا تیز در سراسر جهان استفاده می شود شبیه آنها است بادام زمینی مارچوبه ، نخود سلطنتی ، لوبیا مثلثی ، لوبیا گوا ،و غیره اگرچه این حبوبات از پتانسیل بالایی به عنوان یک راه حل تغذیه ای در برابر مشکلات سوء تغذیه برخوردار است ، اما کشت آن هنوز محدود به مزارع کوچک و فقط باغهای خانگی است.

علاوه بر غلاف های کوچک آن که توجه مصرف کنندگان را به خود جلب می کند ، تقریباً تمام قسمت های گیاه لوبیا و همچنین برگ های خرد شده ، ساقه های صاف ، جوانه های گل و همچنین ریشه های زیرزمینی در انواع غذاها استفاده می شود.

در بازارها غلاف های نرم و نارس با سطح سبز روشن و نخود سبز روشن در داخل را انتخاب کنید. از لوبیا های پخته و رنگی پرهیز کنید زیرا حاوی گوشت ناخوشایند در داخل و دانه های خشک شده در داخل آن هستند.

در خانه ، حبوبات باید تازه بخورند وقتی از طعم طبیعی خود لذت می برند. روش دیگر ، آنها را در یخچال مانند لوبیای فرنگی در کیسه پلاستیکی تا 4 روز نگهداری کنید.

طرز تهیه و سرو

حبوبات را کاملاً در آب سرد بشویید و آب اضافی را با یک حوله کاغذی بشویید. نوک تزئین به پایان می رسد. با استفاده از چاقو حبوبات را در قسمتهای کوچک خرد کنید. از دانه های خشک شده لوبیا مانند سایر نخودها و لوبیاهای خشک استفاده می شود. ساقه و گل را به خورش اضافه کرده و سرخ کنید. دانه های لوبیا به دلیل داشتن پروتئین زیاد طعم مغذی دارند. می توانید آن را با ماهیتابه و خورشت سرو کنید.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

غلاف لوبیا بالدار مورد علاقه تقریباً هر خانوار در منطقه استوایی جنوب شرقی و جنوب شرقی آسیا است. طعم شیرین ، جویدنی و خاکی آنها تداعی کننده طعم مارچوبه است.

  • لوبیا یکی از رایج ترین مواد اولیه در غذاهای اندونزی ، مالزی ، ویتنامی و کامبوج است.

  • حبوبات خرد شده به سالاد ، قالب و سمبل اضافه می شود.

  • همه غلاف های نارس را می توان با روغن ، نمک و فلفل سوزاند و خشک کرد.

  • دانه های لوبیا بالدار را می توان بو داده یا به خورشت اضافه کرد. پخته یا خشک شده ، می توان آن را به عنوان غذای جانبی با ماهی ، غذاهای دریایی و مرغ استفاده کرد.

  • سبزیجات و ساقه های ریز خرد شده را در خورش پخته و سرخ کنید.

مشخصات امنیتی

همه افراد سالم می توانند لوبیا و قسمت گیاه را بدون هیچ گونه قید و شرطی با خیال راحت بخورند. با این حال ، افراد مبتلا به آلرژی ریوی و کمبود آنزیم G6PD باید از آنها اجتناب کنند.

لوبیاهای بالدار حاوی اسید اکسیداتیو هستند ، ماده ای که به طور طبیعی در برخی از سبزیجات وجود دارد و در برخی افراد مانند اکسید در مجاری ادراری منعقد می شود. بنابراین ، به افراد مبتلا به عفونت های مجاری ادراری معروف به اگزالات توصیه می شود از خوردن سبزیجات متعلق به خانواده Brassica و Fabaceae اجتناب کنند. بنابراین مصرف آب کافی برای حفظ خروجی طبیعی ادرار برای این افراد توصیه می شود تا خطر سنگ ایجاد شود. (انکار پزشکی).

≺≺ بخوانید باقلا واقعیت تغذیه و مزایای سلامتی

بازگشت به سبزیجات از جانب لوبیا بالداربه برای مشاهده لیستی جالب از سبزیجات با توضیحات کامل در مورد حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها به اینجا مراجعه کنید.

بازگشت به صفحه نخست.

بیشتر بخوانید:

  1. Psophocarpus tetragonolobus-گیاهان برای آینده.

  2. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  3. ctahr-University of Hawaii- PDF.



دیدگاهتان را بنویسید