چگونه از سرماخوردگی جلوگیری کنیم؟


ارسال شده: 07 اکتبر 1400

جلوگیری از سرماخوردگی

سرماخوردگی یک عفونت ویروسی عفونی است که می تواند از طریق تماس مستقیم با فرد آلوده ، استنشاق هوای آلوده یا لمس تجهیزات آلوده به ترشحات ویروسی به فرد سالم منتقل شود. ویروس های سرماخوردگی همچنین می توانند برای مدتی در مجاری تنفسی بمانند و هنگامی که فرد در اثر عواملی مانند سرماخوردگی ، استرس و خستگی ضعیف می شود ، باعث بیماری شوند. بنابراین با تب ، لازم نیست به دنبال حامل در نزدیکی خود باشید. به دلیل شیوع گسترده بیماری در زمستان ، در مجله پزشکی اپل ، ما روشهای ساده و کاربردی را برای جلوگیری از سرماخوردگی در مراحل اولیه نشان می دهیم.

جلوگیری از سرماخوردگی

برای جلوگیری از ابتلا به تب ، باید بهداشت را رعایت کنید و از تعدادی از اقلام در شیوه زندگی خود استفاده کنید. تمرکز بر این موارد می تواند از سرماخوردگی ، به ویژه در فصل سرما جلوگیری کند.

جلوگیری از ایجاد تب

همچنین بخوانید: از آنفولانزا گرفته تا کرونا

بهداشت را برای جلوگیری از سرماخوردگی بررسی کنید

بهداشت عمومی شامل موارد زیادی است که می تواند به شما کمک کند. در اینجا چند توصیه بهداشتی برای جلوگیری از سرماخوردگی در مراحل اولیه وجود دارد:

دست هایتان را بشویید

همیشه دستان خود را بشویید. اولین و مهمترین راه پیشگیری از سرماخوردگی شستن مکرر دستان است. افرادی که ویروس را منتقل می کنند ، با عطسه یا سرفه ویروس را به اجسام منتقل می کنند ، که می تواند روزها تا هفته ها روی آنها باقی بماند و پس از آلوده شدن بدن ما باعث عفونت شود. شستشوی منظم با آب و صابون این میکروب ها را از دست شما پاک می کند. مواردی مانند تلفن های همراه و صفحه کلیدهای رایانه که معمولاً شستشو نمی شوند بسیار کثیف هستند و بهتر است بعد از دست زدن به آنها دست های خود را بشویید. همچنین هنگام پیشگیری از تب از سرماخوردگی و سرخجه خودداری کنید تا از آلوده شدن دیگران جلوگیری کنید و فقط دلیل عدم دست زدن به دیگران را توضیح دهید. مالیدن و لرزیدن خطر ابتلا به تب را کاهش می دهد.

جلوگیری از پاییز زمستان

بهداشت دست

با دستان کثیف به صورت خود دست نزنید. چشم ها ، دهان و بینی مهم ترین راه های ورود ویروس به بدن هستند.این یکی از مهمترین موارد برای جلوگیری از سرماخوردگی در مراحل اولیه است.پس با دست های آلوده صورت خود را لمس نکنید. لمس یا بوسیدن صورت کودکان یکی از مهمترین راه های ابتلا به آنفولانزا یا برعکس ، انتقال آنفولانزا از آنها به والدین است. هنگام عطسه و سرفه صورت خود را با دستان خود نپوشانید. رعایت بهداشت مناسب دست ها می تواند از گسترش آنفولانزا جلوگیری کند.

زندگی درست

به اندازه کافی بخوابید و از استرس دوری کنید. خستگی ، استرس و بی خوابی می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و خطر عفونت را افزایش دهد. کاهش استرس و خواب کافی می تواند نقش مهمی در جلوگیری از پیشرفت سرماخوردگی داشته باشد.

خارج از

بیشتر مردم در تابستان تب می کنند. یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری از سرماخوردگی در تابستان بیرون رفتن است در صورت امکان در خارج از منزل استفاده کنید. بسیاری از مردم برای جلوگیری از سرما ، جریان هوای آزاد در خانه و محل کار خود را در فصل سرما محدود می کنند. تنفس داخلی تعداد ویروس ها را در هوا افزایش می دهد و خطر ابتلا به تب را کاهش می دهد. تا آنجا که ممکن است از تنفس در هوا در اطراف فرد مبتلا به تب خودداری کنید و اگر نمی توانید از آن اجتناب کنید ، حداقل تهویه کافی را انجام دهید.

پیشگیری از تب در مراحل اولیه

سیگار کشیدن

سیگار نکش. رطوبت در غشای بینی و مجاری تنفسی و همچنین حرکت موهای ریز به داخل مجاری تنفسی (مجاری تنفسی) در خارج ، مهم ترین عامل در به دام انداختن ویروس ها و باکتری ها و جلوگیری از سرایت آنها به مجاری تنفسی تحتانی و ریه ها است. اگر این سیستم به درستی کار نکند ، احتمال ابتلا به تب کاهش می یابد. سیگار کشیدن راه های هوایی را خشک کرده و موها را موقتاً فلج می کند و باعث می شود که ویروس ها از سیستم ایمنی بدن راحت تر منتقل شده و باعث بیماری شوند. سیگار کشیدن ریه ها را بیش از نیم ساعت فلج می کند و می تواند برای مدت طولانی به اندام ها آسیب دائمی وارد کند.

بازی

تمرین را فراموش نکنید ورزش منظم هفتگی ، به ویژه ورزش های هوازی ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند ، تهویه ریه را افزایش می دهد و احتمال وجود و گسترش ویروس را در ریه ها کاهش می دهد. ورزش همچنین با افزایش جریان خون در عروق و کلیه ها از پیشرفت تب جلوگیری می کند. با کمک ورزش می توانید از تب در مراحل اولیه جلوگیری کنید.

تغذیه مناسب برای جلوگیری از تب پاییزی

آب بنوشید. نوشیدن آب به میزان مناسب میکروب های بدن را از بین می برد. چای سبز یا چای سبک با آب شفاف یک انتخاب عالی برای فصول زمستان است. آب شیرین لیمو و پرتقال طبیعی حاوی مقادیر زیادی ویتامین C است که در پیشگیری از سرماخوردگی بسیار مهم است. اگر آب میوه های طبیعی موجود نیست ، می توانید پودرها را با قرص های قوی ویتامین C جایگزین کنید.

همچنین بخوانید: سرماخوردگی برای ویروس کرونا

غذای خوب

تغذیه مناسب به افزایش ایمنی بدن شما کمک می کند. در فصل سرد سال ، بدن برای تأمین گرما به کالری بیشتری نیاز دارد. معرفی رژیم های شدید مانند نوشیدن آب به تنهایی یا کاهو می تواند سیستم ایمنی بدن را در این مدت تضعیف کرده و احتمال ابتلا به تب را افزایش دهد.

مصرف آب و پرتقال

میوه و سبزیجات را فراموش نکنید. میوه هایی مانند توت فرنگی ، کیوی و همه مرکبات سرشار از ویتامین C هستند. سبزیجاتی مانند فلفل دلمه ای و رنگ های مختلف و گوجه فرنگی نیز حاوی ویتامین C. ماست و باکتری های مفید آن به تمایز دستگاه گوارش و تقویت ایمنی کمک می کند. این میوه ها و سبزیجات از بروز تب جلوگیری می کنند.

منابع:

وب سایت رسمی سلامت
وب سایت webmd

دیدگاهتان را بنویسید