آزمایش خون سرطان روده بزرگ، نوید تشخیص زودهنگام را نشان می دهد


تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ می تواند از اکثر مرگ و میرهای ناشی از این بیماری جلوگیری کند، احتمالاً 73 درصد از آنها. اما فقط 50 تا 75 درصد از افراد میانسال و مسن که باید به طور منظم غربالگری شوند، تحت آزمایش هستند.

پزشکان می‌گویند که یکی از دلایل این است که روش‌های غربالگری بسیاری از افراد را ناامید می‌کند.

دو گزینه برای افراد با خطر متوسط ​​وجود دارد: کولونوسکوپی هر 10 سال یا آزمایش مدفوع هر یک تا سه سال، بسته به نوع آزمایش.

یا همانطور که دکتر Folasade P. May، متخصص گوارش در UCLA Health می گوید، “یا شما این ملین وحشتناک را مصرف می کنید و سپس یک پزشک ابزاری را پشت سر شما قرار می دهد، یا باید مدفوع خود را دستکاری کنید.”

اما چیزی بسیار ساده تر در افق است: آزمایش خون. متخصصان گوارش می گویند که چنین آزمایشاتی می تواند بخشی از آزمایش خون معمولی باشد که پزشکان برای مثال زمانی که فردی برای معاینه فیزیکی سالانه مراجعه می کند، دستور می دهند.

دکتر جان ام. کارترز، متخصص گوارش و معاون علوم بهداشتی دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، گفت: “من فکر می کنم که این روند شروع به کار خواهد کرد.”

انتظار می رود حدود 53000 آمریکایی در سال جاری بر اثر سرطان روده بزرگ جان خود را از دست بدهند. این دومین عامل شایع مرگ و میر ناشی از سرطان در ایالات متحده است و در حالی که میزان مرگ و میر در افراد مسن کاهش یافته است، در افراد زیر 55 سال افزایش یافته است.

دستورالعمل‌های کنونی غربالگری را از سن 45 سالگی توصیه می‌کنند. مشکل این است که افراد بیشتری را متقاعد می‌کند که غربالگری شوند.

آزمایش خون را وارد کنید. از این کشف بهره می‌برد که سرطان‌های روده بزرگ و پولیپ‌های بزرگ – توده‌هایی از سلول‌های روی پوشش روده بزرگ که گهگاه به سرطان تبدیل می‌شوند – قطعات DNA را به خون می‌ریزند.

مطالعه‌ای که روز چهارشنبه در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، نشان داد که آزمایش خونی که در جستجوی چنین DNA به نام Shield و توسط شرکت Guardant Health ساخته شده است، 87 درصد از سرطان‌هایی را که در مراحل اولیه و قابل درمان بودند، شناسایی کرد. نرخ مثبت کاذب 10 درصد بود.

دکتر می، که برای Exact Sciences، سازنده آزمایش مدفوع کولوگارد مشاوره می‌کند، گفت: «این خبر بزرگی خواهد بود.

اما یک هشدار برای آزمایش خون وجود دارد: در حالی که سرطان ها را تشخیص می دهد، اکثر پولیپ های بزرگ را از دست می دهد و فقط 13 درصد از آنها را پیدا می کند. دکتر کرترز گفت، در مقابل، آزمایش مدفوع 43 درصد و کولونوسکوپی 94 درصد را تشخیص می دهد.

در حالی که پولیپ‌ها معمولاً بی‌خطر هستند، تعداد کمی از آنها می‌توانند به سرطان تبدیل شوند، بنابراین پزشکان می‌خواهند همه آن‌ها را پیدا کرده و برای جلوگیری از شکل‌گیری سرطان، آن‌ها را حذف کنند.

دکتر باربارا یونگ، رئیس بخش پزشکی دانشگاه واشنگتن و رئیس انجمن گوارش آمریکا، گفت که بیماران باید قبل از انتخاب آزمایش خون به طور کامل مطلع شوند. به ویژه، آنها باید بدانند که اگرچه این آزمایش به تشخیص زودهنگام سرطان کمک می کند، اما از آن جلوگیری نمی کند زیرا در یافتن پولیپ های پیش سرطانی خوب نیست.

او گفت: «ما باید این بحث را با بیماران داشته باشیم. اما، او افزود، “بسیاری از اینها بر عهده پزشکان مراقبت های اولیه خواهد بود که در حال حاضر برای گذراندن یک سری از غربالگری ها و مشاوره زمان زیادی را تحت فشار قرار داده اند.”

پزشکان همچنین باید به بیماران توضیح دهند که اگر نتیجه آزمایش خون غیرطبیعی باشد، باید کولونوسکوپی را برای بررسی پولیپ یا سرطان در مراحل اولیه تعیین کنند و در صورت وجود آنها را خارج کنند.

همچنین مشخص نیست که افراد چند بار باید آزمایش خون را انجام دهند. دکتر یونگ گفت که گاردانت هر سه سال یک بار پیشنهاد می کند، اما این توصیه به خوبی ثابت نشده است.

دکتر یونگ اضافه کرد که دوست دارد بداند آیا آزمایش خون در افرادی که خیلی جوان هستند به خوبی انجام می شود که واجد شرایط آزمایش های غربالگری موجود نیستند. اما این نیاز به مطالعات بیشتری دارد. او نگران افزایش نرخ سرطان روده بزرگ در افراد جوان است. او گفت: «بسیار جذاب خواهد بود» اگر افراد بتوانند در سن 30 سالگی آزمایش خون برای سرطان روده بزرگ بدهند.

دکتر یونگ گفت: “این بزرگترین هیجان من خواهد بود.”

ناشناخته بزرگ، هر چند، هزینه است. گاردانت از سازمان غذا و دارو درخواست کرده است تا این آزمایش را به بازار عرضه کند. این شرکت اکنون آن را به عنوان یک “آزمایش مبتنی بر آزمایشگاه” می فروشد، که نیازی به تایید FDA ندارد، اما همچنین تحت پوشش بیمه درمانی نیست. برای کسانی که می خواهند از جیب خود پرداخت کنند، قیمت 895 دلار است. مت برنز، سخنگوی گاردانت گفت، اما، مت برنز، سخنگوی گاردانت، گفت که این شرکت با مدیکر و مدیکید و بیمه‌گرهای خصوصی برای «نهایی قیمت‌گذاری» در صورت تایید کار خواهد کرد.

دکتر ویلیام گریدی، مدیر پزشکی برنامه پیشگیری از سرطان دستگاه گوارش در مرکز سرطان فرد هاچینسون که نویسنده مسئول در کارآزمایی حمایت شده توسط گاردانت است، گفت که این شرکت ممکن است با قیمتی موافقت کند که آن را با قیمت دیگری مقایسه کند. روش های غربالگری هزینه آزمایش مدفوع کولوگارد 581 تا 681 دلار است. کولونوسکوپی که معمولاً نصف دفعات مورد نیاز است، معمولاً 1250 تا 4800 دلار هزینه دارد، اگرچه برخی بیمارستان ها هزینه بیشتری دارند. هزینه متوسط ​​کولونوسکوپی در ایالات متحده 2750 دلار است. این آزمایش ها معمولاً تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

دکتر می هشدار داد که بیماران باید بدانند که این سه آزمایش غربالگری معادل نیستند. او گفت که با آزمایش خون، “ما از پیشگیری به تشخیص زودهنگام حرکت می کنیم.”

اما، او گفت، آزمایش خون بسیار آسان است. زمانی که پزشک دستور آزمایش خون معمولی را می دهد، تنها کاری که باید انجام شود اضافه کردن آزمایش سرطان روده بزرگ است.

او گفت: “این فوق العاده هیجان انگیز است.”

دکتر Carethers، که سرمقاله ای در مجله همراه با مطالعه نوشت، گفت: و سهولت استفاده از آن می تواند بر محدودیت های آزمایش بیشتر باشد. او گفت که هدف از غربالگری کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان روده بزرگ برای کل جمعیت است.

اگر آزمایش خون به این معنی باشد که افراد بیشتری غربالگری خواهند شد، نتیجه – مرگ و میر کمتر در اثر سرطان روده بزرگ – سودمند خواهد بود.

او نوشت: «بهترین آزمایش غربالگری آزمایشی است که توسط بیمار انجام شود.



Source link