خودکشی جوانان در سال 2022 در بحبوحه افزایش نرخ کلی کاهش یافت: تیراندازی


شرکت‌کنندگان در جریان پیاده‌روی بنیاد آمریکایی برای پیشگیری از خودکشی خارج از تاریکی در بندر مونتروز در 21 اکتبر 2023 در شیکاگو، ایلینوی، به حمایت و به یاد کسانی که از دست رفتند، راه می‌روند.

بری بریشایزن/ گتی ایماژ برای بنیاد آمریکایی پیشگیری از خودکشی


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

بری بریشایزن/ گتی ایماژ برای بنیاد آمریکایی پیشگیری از خودکشی


شرکت‌کنندگان در جریان پیاده‌روی بنیاد آمریکایی برای پیشگیری از خودکشی خارج از تاریکی در بندر مونتروز در 21 اکتبر 2023 در شیکاگو، ایلینوی، به حمایت و به یاد کسانی که از دست رفتند، راه می‌روند.

بری بریشایزن/ گتی ایماژ برای بنیاد آمریکایی پیشگیری از خودکشی

اگر شما یا شخصی که می شناسید ممکن است به خودکشی فکر کنید، با این شماره تماس بگیرید خط زندگی خودکشی و بحران 988 با شماره گیری 9-8-8 یا خط متن بحران با ارسال پیامک HOME به 741741.

بر اساس گزارش جدیدی که روز چهارشنبه توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده منتشر شد، بیش از 49000 نفر در سال 2022 در سراسر ایالات متحده بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند که نسبت به سال قبل از آن 3 درصد افزایش یافته است.

سالی کرتین، آمارگیر مرکز ملی آمار بهداشت CDC و نویسنده اصلی گزارش جدید می‌گوید: «این رقم در سال 2022 بالاترین رقم ثبت شده در ایالات متحده است. “اینها داده های موقتی هستند، بنابراین ما انتظار داریم که عدد نهایی در واقع کمی بیشتر از آن باشد.”

و نرخ کلی خودکشی نیز در سال 2022 نسبت به سال قبل افزایش یافته است، “بالاترین میزان از سال 1941”.

این نرخ از سال 2000 تقریباً هر سال افزایش یافته است، اما قبل از بازگشت روند صعودی، نسبت به سال‌های 2019 و 2020 کاهش مختصری داشت.

این افزایش در اکثر گروه های جمعیتی رخ داد. کرتین می‌گوید: «میزان خودکشی هم برای مردان و هم برای زنان تقریباً برای همه گروه‌های سنی بالای 35 سال و تقریباً برای همه گروه‌های نژادی و اسپانیایی تبار افزایش یافته است».

بیشترین جهش برای هر گروه در میان مردان 55 تا 64 ساله بود (پرش 10 درصد). همانطور که در سال 2021، بالاترین میزان خودکشی در سال 2022 در میان مردان 75 سال و بالاتر، با 43.7 مرگ در جمعیت 100000 نفری بود. او می‌گوید: «این یک یافته بسیار پایدار برای دهه‌های اخیر بوده است.

در مورد دختران و زنان، نرخ کلی همیشه کمتر از پسران و مردان بوده است. با این حال، نرخ برای زنان (4٪) بیشتر از مردان (1٪) در سال 2022 افزایش یافته است. بالاترین میزان در بین زنان مربوط به افراد 45-54 ساله با نزدیک به 9 مرگ در هر 100000 زن است.

اما گزارش جدید همچنین تغییرات بالقوه امیدوارکننده‌ای را در نرخ‌های نوجوانان و جوانان یافت.

میزان خودکشی برای افراد 10-14 ساله و 15-24 ساله کاهش یافته است که این میزان به ترتیب 18 و 9 درصد کاهش یافته است. کورتین می گوید: «این اولین کاهش در بیش از ده سال است» برای این گروه های سنی جوان تر.

این گزارش به توصیه سال 2021 در مورد سلامت روان جوانان که توسط جراح عمومی ایالات متحده منتشر شد اشاره می کند. کورتین می‌گوید: «تلاش‌های ملی و همچنین تلاش‌های محلی‌تر برای سلامت روان جوانان صورت گرفته است. “من فکر می کنم که آگاهی افزایش یافته است. و امیدوارم که منجر به کاهش نرخ خودکشی شود.”

اما او هشدار می دهد که در مورد کاهش در سال 2022 “بیش از حد مطالعه” نکنید، زیرا ممکن است یک نوسان یک ساله باشد.

“مطمئناً از این اعداد خوشحالم [for these age groups] جیل هارکاوی فریدمن، معاون ارشد تحقیقات بنیاد آمریکایی برای پیشگیری از خودکشی، که در این گزارش نقشی نداشت، می‌گوید: «من خوشحال‌تر می‌شوم اگر ببینم آنها به این کار ادامه می‌دهند. برو پایین.”

هارکاوی-فریدمن می‌گوید، در مجموع، یافته‌های این گزارش فقط تأکید می‌کند که خودکشی همچنان یک مشکل در ایالات متحده است.

“تا زمانی که ما تاکید ملی نداشته باشیم و روی رسیدگی به خودکشی تمرکز نکنیم، رانندگی با آن سخت خواهد بود. [the numbers] پایین،” او می گوید.

او می افزاید که راه های شناخته شده زیادی برای جلوگیری از خودکشی وجود دارد.

هارکاوی فریدمن می گوید: «ما مداخلات داریم، درمان داریم. ما همچنین راه‌هایی برای جلوگیری از خودکشی با کمک به توسعه تاب‌آوری و مهارت‌های مقابله‌ای در سنین پایین داریم. بنابراین، کارهایی داریم که می‌توانیم انجام دهیم تا این میزان را کاهش دهیم.»

همچنین یک استراتژی ملی توسط اتحاد اقدام ملی برای پیشگیری از خودکشی ایجاد شده است که شامل تلاش‌هایی برای دریافت سیستم‌های مراقبت بهداشتی برای شناسایی افراد در معرض خطر خودکشی و اتصال آنها به مراقبت‌های مناسب و همچنین دریافت برنامه‌های بهداشتی برای پرداخت هزینه مراقبت از خودکشی است.

او می‌گوید: «اما این استراتژی به اجرا نیز نیاز دارد. این بدان معناست که آن را در سراسر کشور انجام دهیم تا در واقع کارهایی را انجام دهیم که می دانیم به کاهش میزان خودکشی کمک می کند.»



Source link