داروی جدید RSV نوزادان را از بیمارستان خارج می کند


Dپزشکان و والدین پیشرفت‌های بزرگی را که در سال 2023 برای درمان ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) رخ داد، جشن گرفتند، که هر ساله 80000 کودک زیر پنج سال را به بیمارستان می‌فرستد در این سال، سازمان غذا و داروی ایالات متحده دو روش حیاتی را تأیید کرد. برای کاهش خطر ابتلا به RSV در کودکان خردسال: واکسنی برای مادران باردار که می تواند از نوزادان محافظت کند و درمان دارویی برای نوزادان زیر یک سال.

در یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی نیوانگلندمحققان داده‌های دلگرم‌کننده در دنیای واقعی را گزارش می‌کنند که نشان می‌دهد درمان دارویی، nirsevimab (نام تجاری: Beyfortus) چقدر می‌تواند موثر باشد. این مطالعه که توسط سازندگان دارو، Sanofi و AstraZeneca تامین مالی شد، شامل بیش از 8000 نوزاد در فرانسه، آلمان و بریتانیا بود که یک سال یا کمتر داشتند و وارد اولین فصل RSV خود شدند که از پاییز تا بهار ادامه دارد. Nivrsevimab یک آنتی بادی مونوکلونال است که تقریباً مانند یک واکسن عمل می کند و سیستم ایمنی کودک را برای تشخیص RSV و دفاع در برابر آن آموزش می دهد. نیمی از نوزادان در این مطالعه به طور تصادفی برای دریافت nirsevimab تقسیم شدند و نیمی از آنها هیچ درمانی دریافت نکردند. این دارو 83 درصد در پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان در بین مبتلایان و 75 درصد در کاهش RSV شدید مؤثر بود. این نتایج صرف نظر از سن، سن حاملگی یا جنسیت نوزاد مشابه بود.

دکتر سائول فاوست، متخصص اطفال در بیمارستان دانشگاه ساوتهمپتون و یکی از رهبران این مطالعه می‌گوید: «از دیدگاه علمی، فوق‌العاده است که توانسته‌ایم بیش از 80 درصد از کودکانی که دارو را دریافت کرده‌اند از رفتن به بیمارستان جلوگیری کنند. .

این یافته‌ها از توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) حمایت می‌کند مبنی بر اینکه هر نوزاد زیر 8 ماه یک بار تزریق nirsevimab قبل از اولین فصل RSV دریافت می‌کند، اگر مادر قبلاً علیه RSV واکسینه نشده باشد. اما از زمانی که این دارو در ماه جولای تایید شد، سازندگان آن، AstraZeneca و Sanofi، نتوانستند با افزایش تقاضا همراهی کنند. یکی از سخنگویان AstraZeneca در پاسخ به سؤالاتی در مورد مسائل جاری عرضه گفت: «تقاضا برای Beyfortus به مراتب از استانداردهای قبلی فراتر رفته است.

در ماه اکتبر، CDC به پزشکان در مورد راه‌هایی برای محدود کردن عرضه nirsevimab به نوزادانی که در معرض بالاترین خطر عوارض RSV هستند، مانند نوزادان جوان‌تر و با وزن پایین‌تر و آنهایی که با شرایط سلامت زمینه‌ای متولد می‌شوند، هشدار داد. آژانس همچنین توصیه کرد که برخی از این نوزادان پرخطر، از جمله نوزادانی که نارس به دنیا آمده‌اند و دارای بیماری‌های قلبی و ریوی هستند، همچنان از درمان قدیمی‌تر RSV به نام palivizumab (نام تجاری: Synagis) استفاده کنند. این می تواند منابع nirsevimab را برای نوزادانی که واجد شرایط استفاده از palivizumab نیستند در دسترس نگه دارد. در حالی که paliviziumab ایمن و موثر است، نیاز به تزریق ماهانه در طول فصل RSV دارد، بنابراین پزشکان و والدین امیدوار بودند که از مزایای تزریق تک تزریق nirsevimab استفاده کنند.

دکتر ریک مالی، متخصص اطفال در دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان کودکان بوستون، برای خانواده‌هایی با نوزادانی که در معرض خطر بالای عوارض RSV نیستند، می‌گوید راه‌هایی برای محافظت از نوزادان حتی اگر نتوانند واکسن را دریافت کنند، وجود دارد. به خصوص در طول تعطیلات، مالی می‌گوید والدین می‌توانند از بازدیدکنندگان بخواهند که در صورت داشتن علائم عفونت‌های تنفسی مانند تب، سرفه یا آبریزش بینی از قرار گرفتن در معرض نوزاد خودداری کنند. اگر بازدیدکنندگان اصرار دارند که به نوزاد نزدیک شوند، دست زدن به پاهای نوزاد به جای صورت نیز می تواند خطر انتقال هر گونه عفونت را کاهش دهد.

خبر اطمینان‌دهنده دیگر این است که به طور کلی، عفونت‌های RSV در اوایل فصل به اوج خود می‌رسد، بنابراین ممکن است بیشترین خطر برای امسال به پایان برسد. با این حال، سازنده nirsevimab پیش بینی می کند که عرضه به تدریج در ماه های آینده افزایش یابد. سخنگوی AstraZeneca می گوید: «تقریباً 230000 دوز اضافی در اواسط ژانویه برای این فصل RSV در دسترس خواهد بود. این به دنبال اعلام ماه نوامبر مبنی بر اینکه 77000 دوز اضافی در دسترس است، آمده است.



Source link