دبیرستان‌های ریکاوری برای کمک به رشد بچه‌ها فرهنگ سلامت روانی ایجاد می‌کنند: شات


دبیرستان 5280 در دنور یکی از 43 مدرسه متوسطه در ایالات متحده است که برنامه ای برای دانش آموزانی طراحی شده است که از اختلال مصرف مواد و اختلالات مربوط به سلامت روان بهبود می یابند.

استفانی دانیل/KUNC


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

استفانی دانیل/KUNC


دبیرستان 5280 در دنور یکی از 43 مدرسه متوسطه در ایالات متحده است که برنامه ای برای دانش آموزانی طراحی شده است که از اختلال مصرف مواد و اختلالات مربوط به سلامت روان بهبود می یابند.

استفانی دانیل/KUNC

هر روز هفته در دبیرستان 5280 در دنور به همین ترتیب شروع می شود.

دانش‌آموزان در حال بهبودی از اعتیاد به مواد مخدر و الکل در پله‌های سالن سرپوشیده مدرسه جمع می‌شوند تا درباره موضوع انتخاب شده توسط کارکنان بحث کنند. یک روز صبح اخیر، آنها در مورد سلامت روان و متانت صحبت کردند. پسر نوجوانی که لباس‌های کرکی برنزه، هودی مشکی و کفش‌های کتانی به تن داشت، اول شد.

او گفت: “من نمی خواستم هیچ احساسی داشته باشم.” “بنابراین فکر کردم، بهترین راه برای، دوست داشتن، کنار گذاشتن آن، مصرف بیشتر و بیشتر و بیشتر مواد مخدر است.”

یکی از همکلاسی هایش گفت که برای سرگرمی شروع به مصرف مواد کرده و سپس گیر کرده است. دانش آموز دیگری گفت اعتیاد او بر سلامت روان او تأثیر منفی می گذارد. سومی یک نقطه عطف آینده را اعلام کرد.

در حالی که همکلاسی هایش تشویق می کردند، گفت: «مثلاً دو روز دیگر، من شش ماه هوشیار خواهم بود.

دانش‌آموزان در تنها دبیرستان بهبودی کلرادو – یکی از 43 مدرسه در سراسر کشور- می‌روند. این مدارس برای دانش‌آموزانی طراحی شده‌اند که در حال بهبودی از اختلال مصرف مواد هستند و ممکن است با اختلالات مربوط به سلامت روان نیز سر و کار داشته باشند. مدرسه دنور در سال 2018 به عنوان یک مدرسه عمومی منشور افتتاح شد که امروزه بیش از 100 دانش آموز را ثبت نام می کند.

لوگوی KHN

یکی از آن همکلاسی های تشویق کننده، الکسیس کاستیلو، 16 ساله، دانش آموز دوم بود که در آن جلسه صبحگاهی اخیر با حمایت به او گوش داد. او به دلیل اعتیاد به الکل و فنتانیل در حال بهبودی است. چند تن از دوستانش وقتی در سال اول تحصیلی ثبت نام کرد، در مدرسه شرکت کردند و در ابتدا آن را دوست داشتند. اما پس از مدتی برخی از دوستان کاستیلو رفتند و او ناامید شد. او از رفتن به کلاس منصرف شد و انگیزه ای برای انجام مراحل بهبودی خود نداشت.

او گفت: “آنها به شما مسئولیت زیادی می دهند.” “این چیزی نبود که من می خواستم.”

کاستیلو عود کرد و کارکنان مدرسه به او کمک کردند تا به دوره توانبخشی برود. سه ماه بعد او به مدرسه بازگشت، در حال بهبودی و آماده برای انجام کار.

ماموریت این مدرسه کمک به بچه‌ها در یادگیری زندگی بدون مواد در حین دریافت آموزش است. این شامل شرکت در جلسات بهبودی و فعالیت های سلامتی و شرکت در کلاس های سنتی دبیرستان مانند انگلیسی، ریاضی و اسپانیایی است.

دکتر ملیسا موتون، موسس و مدیر اجرایی 5280، گفت: “آنها می توانند به دانشگاه یا شغلی بروند و واقعاً با هر چیزی که زندگی به آنها می اندازد، رسیدگی کنند.”

بر اساس یک نظرسنجی ملی از پروژه نظارت بر آینده که توسط مرکز تحقیقاتی دانشگاه میشیگان انجام شد، در سال 2022، تقریباً یک سوم دانش‌آموزان کلاس دوازدهم و 1 نفر از هر 5 دانش‌آموز کلاس دهم، در سال گذشته از یک داروی غیرقانونی استفاده کرده‌اند. این تعداد در 25 سال گذشته به طور پیوسته کاهش یافته است. با این حال، داده های UCLA نشان می دهد که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد در بین نوجوانان در سال اول همه گیری دو برابر شده است که عمدتاً به افزایش شیوع داروهای فنتانیل نسبت داده می شود.

اولین دبیرستان بهبودی در سیلور اسپرینگ، Md.، در سال 1979 افتتاح شد و برنامه های مشابه اکنون در 21 ایالت فعال است. در مقایسه با همسالان خود در مدارس عادی که دوره درمان را گذرانده‌اند، دانش‌آموزان دبیرستانی بهبودیافته حضور بهتری دارند و احتمال هوشیاری بیشتری دارند و طبق یک مطالعه، میزان فارغ‌التحصیلی آنها حداقل 21 درصد بیشتر است.

موزاییکی در آزمایشگاه کامپیوتر در دبیرستان 5280 در دنور. تنها دبیرستان کلرادو با برنامه بهبودی در سال 2018 به عنوان یک مدرسه دولتی منشور افتتاح شد و امروزه بیش از 100 دانش آموز در آن ثبت نام می کنند.

استفانی دانیل/KUNC


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

استفانی دانیل/KUNC


موزاییکی در آزمایشگاه کامپیوتر در دبیرستان 5280 در دنور. تنها دبیرستان کلرادو با برنامه بهبودی در سال 2018 به عنوان یک مدرسه دولتی منشور افتتاح شد و امروزه بیش از 100 دانش آموز در آن ثبت نام می کنند.

استفانی دانیل/KUNC

جان کلی، مدیر مؤسسه تحقیقاتی ریکاوری در بیمارستان عمومی ماساچوست می‌گوید: «برای این گروه خاص از جوانانی که این اختلالات را دارند، این می‌تواند نجات‌بخش باشد. این می تواند به آنها کمک کند تا یک هنجار اجتماعی برای بهبودی ایجاد کنند.”

به گفته دکتر شارون لوی، متخصص اطفال و متخصص پزشکی اعتیاد در بیمارستان کودکان بوستون، سه جزء برای درمان مؤثر دارو و الکل وجود دارد. بخش اول پزشکی است که شامل مراجعه به پزشک، آزمایش دارو و استفاده از داروهایی مانند بوپرنورفین برای درمان اعتیاد به مواد افیونی است. دوم حمایت عاطفی از مشاوره برای رسیدگی به اختلالات روانی همزمان است. و یک مؤلفه رفتاری وجود دارد که برای بچه‌ها می‌تواند شامل دریافت بازخورد مثبت از والدین، حمایت همسالان و مدارس بازیابی باشد.

لوی گفت: “مدارس بازیابی فرصتی را برای حمایت همتایان و کمک های متقابل به نوعی با نظارت و ساختارمند ارائه می دهند.”

دبیرستان های بازیابی اغلب اجزای درمان را در روز مدرسه می بافند – فعالیت هایی مانند جلسه برنامه بهبودی روزانه 5280. بعد از ظهر، مدرسه دروس انتخابی سلامتی مانند اصول معنوی و روزنامه نگاری ارائه می دهد. این مدرسه همچنین یک مدیر مربی ریکاوری و ریکاوری را برای کار و مشاوره با دانش آموزان به صورت انفرادی استخدام می کند.

مدارس بازیابی با چالش هایی روبرو هستند. اکثر آنها مدارس منشور یا جایگزین با بودجه عمومی هستند که هزینه تحصیل دانش آموزان بالاتر از مدارس سنتی است. این به دلیل ثبت نام کمتر، نیاز به پرسنل سلامت روان و بهبودی، نسبت اساتید به دانشجو و سایر عوامل است.

مدرسه دنور سالانه حدود 100 دانش آموز را ثبت نام می کند و آن را به یکی از بزرگترین دبیرستان های بهبودی در کشور تبدیل می کند. به گفته موتون، امسال، هزینه هر دانش آموز حدود 25000 دلار برای هر دانش آموز است، اما مدرسه تنها حدود 15000 دلار از بودجه فدرال، ایالتی و محلی دریافت می کند. مابقی پول از سوی خیرین تامین می شود.

او گفت که با توجه به نیازهای پیچیده دانش آموزان، “مدارس بازیابی همیشه کوچک خواهند بود.”

ادغام چنین دانش‌آموزانی ممکن است این نگرانی را ایجاد کند که دانش‌آموزان یکدیگر را به مصرف مواد مخدر و الکل و عود وادار کنند، اما به گفته لوی، این یک خطر برای هر گونه تعامل اجتماعی است.

او گفت: “بنابراین، اگر در محیطی هستید که بهبودی به نوعی جلو و مرکز است و مردم در حال تماشا، نظارت و نظارت هستند، من فکر می کنم این برای بسیاری از بچه ها مفید است.”

مدرسه در دنور عمداً ثبت نام را با ظرفیت انجام می دهد تا نوجوانان بیشتری بتوانند در هر زمان در طول سال تحصیلی ثبت نام کنند. اگر یک دانش آموز دوباره عود کند، اخراج نمی شود، اما دو شرط وجود دارد: آنها باید هوشیار باشند و در یک برنامه بهبودی بیرون شرکت کنند.

بریتنی کیچنز، مربی ریکاوری مدرسه، گفت: “مرحله شماره 1 فقط این است که آنها را از دروازه خارج کنند، مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، که ما آنها را دوست داریم.” “ما برای آنها اینجا هستیم.”

آشپزخانه‌ها به دانش‌آموزان می‌آموزد که چگونه روند بهبودی را طی کنند و احساسات خود را تنظیم کنند. او خود را به یک مانیتور سالن تشبیه می کند که دائماً با دانش آموزان چک می کند و به دنبال تغییراتی در رفتار است.

او گفت: “من تمایل دارم اولین نوع خطی باشم که بچه ها وقتی چیزی را تجربه می کنند که کمی بزرگتر از آن است به سراغشان بیایند.”

برخی از این مشکلات ناشی از آسیب هایی است که دانش آموزان تجربه کرده اند، از جمله قاچاق جنسی و مواد مخدر و ترک. کیچنز گفت که دانش‌آموزان همچنین با آسیب‌هایی که به آنها وارد کرده‌اند برخورد می‌کنند، اقداماتی که آنها را به زندان یا مشروط رساند.

کیچنز که خودش در دوران نقاهت است، مکانیسم‌های مقابله‌ای را با دانش‌آموزان به اشتراک می‌گذارد.

او می‌گوید: «بسیاری از اوقات با «هی، نفس بکش، از بینی نفس بکش و از دهان بیرون بیاور» شروع می‌شود.

او گفت که الکسیس نزدیک به یک سال است که در حال بهبودی بوده است. جلسات صبحگاهی که او و همکلاسی‌هایش در مورد سلامت روان، هوشیاری و موضوعات دیگر صحبت می‌کنند، فرصتی برای ایجاد جامعه‌ای از دوستان است که از یکدیگر حمایت می‌کنند، چیزی که او می‌گفت در زمان مصرف مواد مخدر نداشت.

او گفت: «واقعاً سخت است که جوان هوشیار شویم.

این مقاله بخشی از مشارکتی است که شامل خرگوش، NPR، و KHN.

KHN (قیصر هلث نیوز) یک اتاق خبر ملی است که روزنامه نگاری عمیقی در مورد مسائل بهداشتی تولید می کند. همراه با تجزیه و تحلیل سیاست و نظرسنجی، KHN یکی از سه برنامه عملیاتی اصلی در است KFF (بنیاد خانواده قیصر). KFF یک سازمان غیرانتفاعی وقفی است که اطلاعات مربوط به مسائل بهداشتی را به ملت ارائه می دهد.