درمان‌های واقعیت مجازی برای کودکان مبتلا به آمبلیوپی یا تنبلی چشم: عکس‌ها


یکی از شرکت کنندگان تحقیقاتی در آزمایشگاه Levi در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی تحت درمان آمبلیوپی با استفاده از واقعیت مجازی قرار می گیرد.

النا ژوکوا/UC Regents


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

النا ژوکوا/UC Regents


یکی از شرکت کنندگان تحقیقاتی در آزمایشگاه Levi در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی تحت درمان آمبلیوپی با استفاده از واقعیت مجازی قرار می گیرد.

النا ژوکوا/UC Regents

آمبلیوپی یا تنبلی چشم، شایع ترین علت از دست دادن بینایی در کودکان است. و شرایطی که درک عمق را به خطر می اندازد، می تواند تا بزرگسالی ادامه یابد.

اما تا همین اواخر، درمان‌های آمبلیوپی تغییر چندانی نکرده بود.

رویکرد استاندارد بر روی چشم قوی‌تر تکیه می‌کند تا مغز را مجبور کند به چشم ضعیف‌تر یا تنبل‌تر تکیه کند. بیشتر اوقات کار می کند، اما کامل نیست.

اکنون چندین تیم تحقیقاتی در حال اتخاذ روش جدیدی هستند که هدف آن این است که مغز از اطلاعاتی که از هر دو چشم به دست می‌آید بهتر استفاده کند. چندین شرکت ظاهر شده اند که بر روی درمان های مبتنی بر این زاویه جدید کار می کنند.

رقابت در مغز، چشم ضعیف‌تر را کنار می‌گذارد

نقص بینایی برای افراد مبتلا به آمبلیوپی همیشه واضح نیست. آنها ممکن است در تعیین دقیق اشیا در فضا مشکل داشته باشند. مشکلات ادراک عمق ممکن است باعث شود آنها اغلب چرت بزنند. چرا؟ زیرا یک رقابت نامشخص بر سر سیگنال های بصری در مغز آنها وجود دارد.

الیزابت کوینلان، عصب شناس در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون می گوید: «در همه موارد آمبلیوپی، چشم قوی تر و چشم ضعیف تر وجود دارد و همه چیز را در قشر مغز برنده می کند. او آمبلیوپی را مطالعه می کند و می گوید که مشکلات چشم قابل اصلاح است. مشکلات بینایی به دلیل سیگنال‌هایی که چشم‌ها به مغز می‌فرستند همچنان ادامه دارند. “قشر یاد می گیرد که سیگنال چشم ضعیف تر را نادیده بگیرد.”

با نادیده گرفتن چشم ضعیف تر، مغز تصاویر هر دو چشم را با هم ترکیب نمی کند. در نتیجه، افراد مبتلا به آمبلیوپی ممکن است در دیدن سه بعدی مشکل داشته باشند.

در تلاش برای رفع این مشکل، پزشکان درمان بیماران مبتلا به آمبلیوپی را در سنین پایین شروع می کنند، در حالی که مسیرهای مغزی آنها هنوز در حال توسعه است. به کودکان، معمولاً زیر 7 سال، اغلب گفته می‌شود که روی چشم‌های قوی خود از چسب چشم استفاده کنند.

اما هر زمان که چسب چشم برداشته شود، رقابت می تواند دوباره شروع شود. بچه ها معمولاً چند ساعت در روز به مدت چند هفته یا چند ماه از این چسب ها استفاده می کنند. دنیس لوی، عصب‌شناس از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، می‌گوید برای بهبود پایدار، درمان‌های جدید باید به مغز آموزش دهند که سرکوب نشانه‌های بصری کلیدی ناشی از چشم ضعیف‌تر را متوقف کند.

لوی می گوید: «شما باید به توجه به آن اطلاعات و استفاده از آن عادت کنید.

محققانی مانند Levi در حال کار بر روی روش هایی هستند که هر دو چشم را تشویق به همکاری با یکدیگر کنند.

واقعیت مجازی مغز را تمرین می دهد در حالی که بچه ها کارتون می بینند

شرکت‌هایی برای طراحی درمان‌های جدید نیز به وجود آمده‌اند. یکی لومینوپیا نام دارد.

اسکات شیائو، مدیرعامل Luminopia می‌گوید: «ما بسیار متعجب شدیم که دیدیم در این روزگار، لکه‌های چشم استاندارد مراقبت از چنین بیماری شایعی بودند. شیائو می‌گوید: «این یک روش بسیار قدیمی و قدیمی است. “ما تصمیم گرفتیم چیز بهتری را توسعه دهیم.”

درمان لومینوپیا شامل وادار کردن کودکان به تماشای ویدیوهای مشابه است خیابان سیسمونی، باب اسفنجی شلوار مربعی و آرتور از طریق هدست واقعیت مجازی همانطور که کودکان تماشا می کنند، هدست قسمت های خاصی از نمایشگر را برای هر چشم مسدود می کند.

شیائو می‌گوید: «بنابراین بیماران در واقع باید ورودی دو تصویر را برای دریافت ویدیوی کامل ترکیب کنند.

این شرکت کارآزمایی انجام داد که نشان داد کودکان مبتلا به آمبلیوپی پس از سه ماه جلسات یک ساعته که شش روز در هفته انجام می‌شوند، بهتر می‌بینند. اما آنها هنوز پیشرفت در درک عمیق و اثربخشی طولانی مدت را اندازه گیری نکرده اند. سازمان غذا و دارو درمان Luminopia را برای بازاریابی در سال 2021 تأیید کرد. Luminopia می‌گوید این دارو با نسخه در دسترس است و با پوشش بیمه‌ای حدود 50 دلار در ماه پرداخت می‌شود. درمان معمولی سه ماه یا کمتر طول می کشد.

آیا می توانید به مغز قدیمی ترفندهای جدیدی آموزش دهید؟

درمان لومینوپیا برای کودکان است نه بزرگسالان. دگم علمی می گوید که اگر افراد مبتلا به آمبلیوپی یاد نگیرند که سیگنال های هر دو چشم را از سنین جوانی ترکیب کنند، هرگز این کار را نخواهند کرد. برخی از دانشمندان فکر می‌کنند که تلاش برای درمان بزرگسالانی که مغزشان سیگنال‌های چشم ضعیفشان را برای دهه‌ها سرکوب کرده است، یک علت گمشده است.

اریک گایر، محقق و پزشک چشم در بیمارستان کودکان بوستون، می‌گوید: «افراد زیادی از جمله من وجود دارند که اساساً معتقدند این چیزی است که ما می‌توانیم آن را تغییر دهیم.

Gaier سهامی در Luminopia دارد و با این شرکت برای آزمایش سیستم آن همکاری کرده است. او می گوید که این فقط یک رویکرد برای درمان افراد مبتلا به آمبلیوپی است. انواع دیگری در حال مطالعه هستند که ممکن است به بزرگسالان کمک کند.

در یک مطالعه آزمایشی اخیر، او به بزرگسالان مبتلا به آمبلیوپی داروی دونپزیل داد که برای درمان علائم زوال عقل مانند از دست دادن حافظه استفاده می شود. دانشمندان امیدوار بودند که این دارو بتواند سیستم بینایی بیماران را راه‌اندازی کند و مغز آن‌ها را نسبت به سیگنال‌های چشم ضعیف بیشتر پذیرا شود. و مطمئناً، پس از مصرف دارو، برخی شروع به بهبود کردند.

گایر گفت: «دیدن این بسیار امیدوارکننده بود. آزمایشات بیشتر نیاز به آزمایش ایمنی و اثربخشی دارو برای آمبلیوپی دارد، اما گایر خوش بین است که بزرگسالان می توانند روزی بینایی خود را بهبود بخشند. “باید پاسخی وجود داشته باشد. و ممکن است مداخلات جدیدی وجود داشته باشد که من و دیگران هنوز به آنها فکر نکرده ایم.”

آنا ماری یانی یک روزنامه‌نگار علمی در کالیفرنیا است، جایی که او اخبار مربوط به سلامت و محیط زیست را پوشش می‌دهد.



Source link