شواهدی از مواد شیمیایی خطرناک برای همیشه در باند یافت شد


مطبق گزارش جدیدی که توسط Environmental Health News (EHN) و سایت نظارت بر مصرف کنندگان Mamavation تهیه شده است، هر مارک بانداژ ممکن است حاوی مواد شیمیایی PFAS باشد. از 40 بانداژی که آنها در آزمایشگاه آنالیز کردند، 65٪ حاوی نشانه هایی از مواد شیمیایی PFAS بودند.

همچنین به عنوان “مواد شیمیایی برای همیشه” شناخته می شود، زیرا تقریباً مدت زمانی است که آنها در محیط باقی می مانند، حداقل 12000 نوع PFAS وجود دارد. پیامدهای بهداشتی قرار گرفتن در معرض PFAS نامشخص است. اما این دسته از مواد شیمیایی توسط آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) با افزایش خطر ابتلا به برخی سرطان ها، کاهش باروری، فشار خون بالا در افراد باردار، تاخیر در رشد و وزن کم هنگام تولد در کودکان، اختلالات هورمونی، کلسترول بالا و کاهش اثربخشی مرتبط است. سیستم ایمنی بدن و موارد دیگر. بر اساس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده و موسسه ملی علوم بهداشت محیطی، 97 درصد از آمریکایی ها PFAS در خون خود دارند. این مواد شیمیایی در هزاران محصول رایج از جمله بسته بندی مواد غذایی، چسب، فرش، لباس، مبلمان، لاک، محصولات پاک کننده، شامپو و لوازم آرایشی یافت می شود. آنها همچنین در تامین آب و زنجیره غذایی و حتی در باران نیز گسترده هستند.

Mamavation و EHN انجام بررسی‌های منظم محصولات مختلف، فرستادن نمونه‌ها به آزمایشگاه‌ها برای آزمایش وجود فلوئور آلی را که در حضور PFAS یافت می‌شود و نسبت به خود مواد شیمیایی آسان‌تر است، به آزمایشگاه‌ها فرستاده‌اند. یک نتیجه مثبت برای فلوئور یک شاخص فرضی است که PFAS نیز وجود دارد. در سال‌های اخیر، این دو گروه با کشف مواد شیمیایی مرتبط با PFAS در لنزهای تماسی، تامپون و نوار بهداشتی، نخ دندان، پوشک، کاندوم و سوتین‌های ورزشی خبرساز شده‌اند.

ادامه مطلب: چرا تحقیقات بیماری‌های قلبی همچنان به نفع مردان است؟

برای انجام تجزیه و تحلیل فعلی، محققان 40 محصول مختلف بانداژ را از برندهای مختلف انتخاب کردند و آنها را به آزمایشگاهی که توسط EPA تأیید شده بود فرستادند. البته بانداژها معمولاً دو قسمت دارند: پد جاذب که مستقیماً روی زخم می رود و فلپ های چسبنده. گاهی اوقات مواد شیمیایی PFAS برای کمک به مقاومت در برابر رطوبت و به عنوان یک ماده چسبنده به پد بانداژها اضافه می شود. هر دو توسط آزمایشگاه برای سطوح فلوئور در یا بیش از 10 قسمت در میلیون (ppm) آزمایش شدند.

ترنس کالینز، استاد شیمی در دانشگاه کارنگی ملون و یکی از دانشمندان درگیر در این مطالعه، می‌گوید: «ده قسمت در میلیون حد تشخیص است، و این مقدار زیادی است». ما می دانیم که با اختلال غدد درون ریز، هیچ دوز مطمئنی وجود ندارد. آنها با کنترل هورمونی مشکل دارند.”

از 40 باند آزمایش شده، 26 باند دارای سطوح فلوئور از 10 PPM تا 374 PPM بودند. از 16 باند تولید شده در رنگ پوست سیاه یا قهوه ای برای رنگین پوستان، 10 باند در آن محدوده آلودگی قرار گرفتند.

محصولات از نظر مقدار فلوئور بسیار متفاوت بودند، حتی در یک برند کلی. برای مثال، باندهای CVS Health و BAND-AID به هر سه دسته تقسیم می‌شوند – آنهایی که دارای پایین‌ترین، متوسط ​​و بالاترین سطوح فلوئور هستند – بسته به محصول دقیق آزمایش‌شده.

در میان محصولاتی که بدترین عملکرد را داشتند، باندهای پارچه ای انعطاف پذیر BAND-AID OURTONE BR65 بودند که در اوج 374 PPM در قسمت چسب و 260 PPM روی پد جاذب وزن داشتند. باندهای انتهای پایینی آلودگی فلوئور شامل نوارهای محکم با BAND-AID Water Block با سرعت 13 PPM بر روی فلپ ها و هیچ چیزی روی پد تشخیص داده نشد. و باندهای ضد حساسیت پارچه ای ملایم CVS، با 10 PPM روی پد و فلپ های بدون فلوئور.

سخنگوی CVS در ایمیلی به TIME گفت: “ما در حال بررسی و ارزیابی اطلاعات در گزارش بانداژ Mamavation هستیم.” Kenvue، سازندگان BAND-AID، بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

باندهای بدون شواهد PFAS معمولاً از مارک‌های کوچک‌تر مانند بانداژ بامبو مخصوص بچه‌ها با روغن نارگیل تهیه می‌شوند که هیچ چیزی روی پد یا فلپ‌ها دیده نمی‌شود. و باندهای TRU COLOR TRU COLOR Skin Tone باندهای قهوه ای تیره که فلوئور قابل تشخیص نیز نداشتند.

ادامه مطلب: کنترل بارداری هورمونی شایسته شهرت بد خود نیست

کالینز می‌گوید در حالی که پد، که مستقیماً با یک برش باز تماس برقرار می‌کند، به نظر می‌رسد خطر آلودگی بیشتری را ایجاد می‌کند، تماس صرف با پوست از طریق فلپ‌های چسبنده ممکن است برای اجازه دادن به PFAS در بدن کافی باشد. “شما باید فرض کنید که بدن میل زیادی به ترکیبات PFAS دارد.”

بانداژها تنها یک راه ممکن برای قرار گرفتن در معرض PFAS هستند. خانه ها و محصولات مراقبت شخصی ما مملو از آنها هستند. اگرچه برخی از PFAS ممکن است از طریق ادرار و خون قاعدگی دفع شوند، اما هنگامی که مواد شیمیایی وارد بدن می شوند، می توانند در خون و بافت هایی از جمله مغز، کبد، ریه، استخوان و کلیه تجمع کنند.

مصرف کنندگان کار زیادی نمی توانند انجام دهند، و رفع مشکل PFAS آسان نخواهد بود. در ماه فوریه، EPA محدودیت‌ها را بر 9 نوع PFAS که قبلاً کمتر تنظیم شده بودند، تشدید کرد. علاوه بر این، در هفت ایالت – کالیفرنیا، کلرادو، مریلند، واشنگتن، رود آیلند، مینه‌سوتا، و کانکتیکات، قانونی در انتظار محدود کردن یا ممنوع کردن PFAS در طیف وسیعی از محصولات مصرفی و همچنین در فوم آتش‌نشانی است. اما آنها در حال حاضر همه جا در محیط هستند.

کالینز می‌گوید: «وقتی آن‌ها را درست کردید، نمی‌توانید یک شلاق را بشکنید و دوباره آنها را صدا کنید. “مواد موجود در موجودات زنده ای که می میرند و با رسوب پوشانده می شوند جمع می شوند. او پیش‌بینی می‌کند که چند هزار سال بعد، شما می‌توانید به عقب برگردید و لایه فلوئور را پیدا کنید.



Source link