گزارش شادی جهانی یک شکاف نسلی در رفاه در ایالات متحده را نشان می دهد: شات


ایالات متحده در گزارش شادی جهانی در رتبه بالاتری از افراد 60 ساله و بالاتر قرار دارد.

توماس بارویک/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

توماس بارویک/گتی ایماژ


ایالات متحده در گزارش شادی جهانی در رتبه بالاتری از افراد 60 ساله و بالاتر قرار دارد.

توماس بارویک/گتی ایماژ

چقدر خوشحالی؟ نظرسنجی جهانی گالوپ یک راه ساده برای سنجش رفاه در سراسر جهان دارد.

یک نردبان را تصور کنید و به زندگی فعلی خود فکر کنید. پله بالا، 10، بهترین زندگی ممکن و پله پایین، 0، نشان دهنده بدترین است. شماره خود را انتخاب کنید

محققان از این پاسخ ها برای رتبه بندی شادی در کشورهای سراسر جهان استفاده می کنند و نتایج سال 2024 به تازگی منتشر شده است.

امسال فنلاند در صدر این فهرست قرار دارد. محققان به عواملی از جمله سطوح بالای حمایت اجتماعی و امید به زندگی سالم اشاره می‌کنند تا جایگاه برتر چندین کشور اسکاندیناوی را توضیح دهند.

آمریکای شمالی در مجموع وضعیت خوبی ندارد. به عنوان یک کشور، ایالات متحده در رتبه بندی جهانی از 15 به 23 سقوط کرد. اما محققان به شکاف های قابل توجه نسلی اشاره می کنند.

افراد 60 ساله و بالاتر در ایالات متحده سطح بالایی از رفاه را در مقایسه با افراد جوان گزارش کردند. در واقع، ایالات متحده در رده 10 کشور برتر شادی در این گروه سنی قرار دارد.

برعکس، کاهش شادی در میان نوجوانان جوان و بزرگسالان جوان در ایالات متحده وجود دارد: «این گزارش نشان می‌دهد که یک کاهش چشمگیر در بهزیستی گزارش‌شده افراد زیر 30 سال وجود دارد». استاد اقتصاد و علوم رفتاری و مدیر مرکز تحقیقات رفاه در دانشگاه آکسفورد.

این کاهش در میان بزرگسالان جوان در کانادا، استرالیا و تا حدی در بخش‌هایی از اروپای غربی و بریتانیا نیز مشهود است. ایلانا رون لیوی، مدیر عامل گالوپ می گوید: «ما می دانستیم که رابطه ای بین سن و شادی وجود دارد، اما بزرگترین شگفتی این است که این رابطه بسیار ظریف تر از آن چیزی است که قبلاً فکر می کردیم، و در حال تغییر است.

رون لیوی می گوید: «در آمریکای شمالی، شادی جوانان کمتر از افراد مسن تر شده است. این رتبه بندی بر اساس پاسخ های یک نمونه نماینده حدود 1000 پاسخ دهنده در هر کشور است.

طیفی از عوامل وجود دارد که احتمالاً این تغییرات را توضیح می دهد.

De Neve و همکارانش می گویند سطح نسبتاً بالای رفاه در میان افراد مسن چندان تعجب آور نیست. محققان مدت‌هاست که منحنی U شکل شادی را دیده‌اند.

کودکان معمولاً شاد هستند و مردم در میانسالی به پایین ترین حد (U) رفاه می رسند. تا 60 سالگی، زندگی می تواند احساس امنیت بیشتری داشته باشد، به خصوص برای افرادی که از سلامتی خوب، ثبات مالی و ارتباطات اجتماعی قوی برخوردار هستند. زندگی در کشوری با شبکه ایمنی اجتماعی قوی نیز می تواند کمک کننده باشد.

“فشارهای بزرگ در زندگی، [such as] داشتن فرزندان کوچک، وام مسکن برای پرداخت، و کار، احتمالاً اندکی کاهش یافته است.”

De Neve می‌گوید: «ما انتظار داریم که جوانان واقعاً با سطح رفاه بالاتری نسبت به افراد میانسال شروع کنند.

جان هلیول، پروفسور بازنشسته در دانشگاه بریتیش کلمبیا و یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: «مردم می‌شنوند که دنیا در یک سبد دستی به جهنم می‌رود و به‌ویژه جوانان بیشتر از آن احساس خطر می‌کنند.

او می‌گوید بسیاری از افراد جوان ممکن است سنگینی تغییرات آب و هوایی، نابرابری‌های اجتماعی و قطبی‌سازی سیاسی را احساس کنند که همگی می‌توانند در رسانه‌های اجتماعی تقویت شوند.

هلیول می گوید، اما امید از بین نمی رود.

او به کشورهایی در اروپای شرقی اشاره می کند که سطح رفاه در میان جوانان در حال افزایش است.

او می گوید که نسل های قدیمی در کشورهایی که یوگسلاوی سابق را تشکیل می دهند، کمتر خوشحال هستند. او می گوید: «آنها زخم های نسل کشی و درگیری را به دوش می کشند.

اما او می گوید که جوانان به فراتر از این تاریخ نگاه می کنند. هلیول می گوید: «نسل جدید می تواند آن را در گذشته قرار دهد و به ساختن آینده ای بهتر فکر کند و احساس کند که می تواند بخشی از آن باشد.

این داستان توسط Jane Greenhalgh ویرایش شده است



Source link