نحوه استفاده از برنامه های دوستی


دبلیوبا وجود تنهایی در سطح همه گیر در ایالات متحده، بسیاری از مردم می توانند از چند دوست دیگر برای تکیه کردن استفاده کنند. داده‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که بسیاری از بزرگسالان آمریکایی می‌خواهند دوستان جدیدی پیدا کنند – شاید به این دلیل که روابط قوی یکی از بهترین پیش‌بینی‌کننده‌های خوشبختی و رفاه است – اما برای انجام این کار تلاش می‌کنند. حدود 8 درصد از بزرگسالان آمریکایی می گویند که اصلاً هیچ دوست صمیمی ندارند.

برنامه ها را وارد کنید Bumble for Friends، هی! VINA، Wink و بسیاری دیگر قول می دهند که به مردم کمک کنند تا به صورت آنلاین دوست شوند. بسیاری از آنها دقیقاً مانند برنامه‌های دوستیابی کار می‌کنند: شما یک نمایه می‌سازید که شامل عکس‌ها و بیوگرافی می‌شود، سپس در نمایه‌های افراد دیگر تند تند بکشید تا زمانی که فردی را پیدا کنید که به نظر می‌رسد با آن همسان است. اگر یکدیگر را انتخاب کنید، می توانید شروع به چت کنید.

برنامه‌های دوستی علی‌رغم شباهت‌هایشان، به همان اندازه که اپلیکیشن‌های دوستیابی داشته‌اند، پیشرفت نکرده‌اند. قرار آنلاین در حال حاضر محبوب ترین راه برای ملاقات زوج های دگرجنسگرای آمریکایی است، با این حال فقط 8 درصد از بزرگسالان آمریکایی می گویند که با یک دوست صمیمی آنلاین ملاقات کرده اند. (با این حال، داده های Bumble نشان می دهد که این عمل به طور قابل توجهی در میان بزرگسالان Gen Z رایج تر است.)

جفری هال، مدیر آزمایشگاه روابط و فناوری در دانشگاه کانزاس، می‌گوید که هنوز هم در مورد ملاقات آنلاین با دوستان یک انگ وجود دارد، درست مانند آشنایی آنلاین در روزهای اولیه آن. فرض رایج این است که هال می گوید: «اگر شما یک فرد عادی هستید، در دوستیابی مشکلی ندارید. اما در حقیقت، “دوست پیدا کردن سخت است.”

اگر به درستی از آنها استفاده کنید، برنامه های دوستی می توانند کمک کنند. در اینجا آنچه کارشناسان می گویند انجام دهید.

به اهداف خود فکر کنید

آیا به دنبال بهترین دوست هستید؟ رفیق تمرینی؟ یکی از والدین برای ارتباط با او در طول تاریخ بازی؟ Miriam Kirmayer، یک روانشناس بالینی مستقر در مونترال که دوستی بزرگسالان را مطالعه می کند، پیشنهاد می کند که در مورد آنچه می خواهید دقیق شوید و اجازه دهید این میل تعیین کند که از کدام برنامه استفاده می کنید.

برخی از پلتفرم‌ها برای گروه‌های خاصی از افراد طراحی شده‌اند – مانند Peanut برای مادران و Amintro برای بزرگسالان 50 سال و بالاتر – در حالی که برخی از سایت‌ها مانند Meetup، افراد را از طریق علایق مشترک به هم متصل می‌کنند. Kirmayer می‌گوید استفاده از این سرویس‌های تخصصی (یا حداقل روشن بودن در مورد آنچه در بیو نمایه خود به دنبال آن هستید) ممکن است به شما کمک کند دوستانی را پیدا کنید که دقیقاً همانطور که می‌خواهید به تقویم اجتماعی شما اضافه می‌کنند.

خودتان باشید – و خاص باشید

هنگامی که در حال ساختن پروفایل خود هستید، وسوسه انگیز است که سعی کنید برای توده ها جذاب باشید. اما دانیل بایارد جکسون، کارشناس دوستی که با Bumble for Friends کار می کند، می گوید که این رویکرد اغلب نتیجه معکوس می دهد.

جکسون می‌گوید: «گاهی می‌بینم که مردم می‌گویند: «من عاشق برانچ، مسافرت و موسیقی هستم» و من مثل «دختر، کی نیست؟» می‌گویم. «آلبوم مورد علاقه‌ات را به من بگو، غذایی که می‌توانی هر روز بخوری، یک داستان سفر دیوانه‌کننده. اینها چیزهایی هستند که شما را به یاد ماندنی می کنند و سرنخ هایی از شخصیت و تاریخ شما به ما می دهند.» او می‌گوید خاص بودن همچنین شانس شما را برای ارتباط با افراد مناسب افزایش می‌دهد و به دوستان بالقوه غذای بهتری برای شروع گفتگو می‌دهد.

در اسرع وقت حضوری ملاقات کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که دوستی‌های آنلاین نسبت به روابط رو در رو معنادارتر هستند. بنابراین اگر به دنبال پیوند نزدیک هستید، از گیر نکردن در مرحله ارسال پیامک خودداری کنید. هال می‌گوید: «تنها راهی که می‌توانید یک رابطه قوی ایجاد کنید، این است که در اولین ملاقات به خطر بیفتید.

و بله، اولین پاتوق احتمالا کمی ناجور خواهد بود. از نظر فرهنگی، ما انتظارات روشن‌تری برای شروع و پیشرفت روابط عاشقانه نسبت به روابط افلاطونی داریم که می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. هال می‌گوید: «در نتیجه، هیچ فیلمنامه‌ای برای چیزی مانند قرار دوستی وجود ندارد.

برای از بین بردن فشار، جکسون توصیه می‌کند اولین جلسه‌تان را مختصر و فعالیت‌محور داشته باشید—شاید برای صرف قهوه و گشت و گذار در یک کتابفروشی برای یک ساعت، یا تماشای یک نمایشگاه موزه با هم ملاقات کنید. او می‌گوید: «حس کمتری نسبت به نشستن روبه‌روی همدیگر مانند مصاحبه است.

راه های لذت بخش برای ادامه دادن آن پیدا کنید

زمانی که با شخص جدیدی برخورد می کنید، اما هنوز کاملاً در سطح “دوستان” نیستید، حفظ شتاب دشوار است. جکسون توصیه می‌کند که بین پاتوق‌های حضوری از طریق پیام مستقیم، متن یا یادداشت صوتی گپ بزنید تا در هنگام ملاقات، چیزها طبیعی‌تر به نظر برسند. ارسال پیوند به یک مقاله یا پادکست یک راه آسان برای حفظ مکالمه در حال تکامل است.

Kirmayer همچنین توصیه می‌کند به دنبال فعالیت‌هایی باشید که به طور طبیعی تکرار می‌شوند، زیرا مستحکم کردن یک پیوند به زمان و ثبات نیاز دارد. (تحقیق هال نشان می دهد که حدود 50 ساعت طول می کشد تا از آشنایان به دوستان بروند.) این می تواند به معنای دعوت از یک آشنای جدید به باشگاه کتاب خود باشد، برنامه ریزی برای شرکت در یک کلاس تمرینی هر هفته، یا تعیین تاریخ ثابت برای توضیح یک برنامه تلویزیونی. هر دو دوست دارید

دوستانی را که از قبل دارید به خاطر بسپارید

علاوه بر برنامه‌های دوست‌یابی که به پیدا کردن دوستان جدید کمک می‌کنند، خدمات مختلفی نوید احیای یا تقویت پیوندهای موجود را می‌دهند. برای مثال، برنامه‌هایی مانند Thoughtful و Garden از شما می‌خواهند که با افرادی که دوستشان دارید در تماس باشید، در حالی که مارکوپولو به شما کمک می‌کند پیام‌های ویدیویی را به راحتی تعویض کنید.

هال می‌گوید این برنامه‌ها می‌توانند برای افرادی که می‌خواهند در تماس باقی بمانند، اما برای انجام آن فقط به یک تلنگر نیاز دارند، عالی باشند. اما آنها لزوماً به موانع ذهنی کمک نمی کنند، مانند احساس نیاز یا آزاردهنده با دراز کردن یا ندانستن آنچه باید بگویند. این‌ها مسائل رایجی هستند: تحقیقات روان‌شناختی نشان می‌دهد که مردم غالباً میزان اهمیت محتوای یادداشت‌هایشان را دست‌کم می‌گیرند، اما میزان قدردانی مردم از دریافت آن‌ها را دست‌کم می‌گیرند – و بسیاری از مردم نمی‌دانند که دیگران از صحبت کردن با آنها چقدر لذت می‌برند.

کیرمایر می گوید، شایان ذکر است که ما خشن ترین منتقدان خود هستیم. او می‌گوید: «آرزوی شماره‌یکی که در کارم درباره دوستی می‌شنوم این است که مردم آرزو می‌کنند که دوستانشان کسانی باشند که بیشتر شروع می‌کنند. این بسیار معمول است که آرزو کنیم دوستان ما بیشتر با ما تماس بگیرند تا آرزو کنیم که دوستانمان متوقف شوند.



Source link