اوپیل، یک قرص ضد بارداری بدون نسخه، به زودی در فروشگاه ها موجود خواهد شد: شات


اوپیل اولین قرص ضد بارداری است که بدون نسخه در ایالات متحده عرضه می شود.

شرکت Perrigo plc


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

شرکت Perrigo plc


اوپیل اولین قرص ضد بارداری است که بدون نسخه در ایالات متحده عرضه می شود.

شرکت Perrigo plc

اوپیل، اولین قرص ضد بارداری خوراکی که بدون نسخه در ایالات متحده در دسترس است، برای خرده فروشان در سراسر کشور ارسال شده است. تولید کننده دوشنبه اعلام کرد که این محصول به صورت آنلاین و در راهروی تنظیم خانواده داروخانه ها، فروشگاه های رفاه و سوپرمارکت ها اواخر این ماه فروخته خواهد شد.

این دارو ده‌ها سال است که وجود داشته است، اما تولیدکنندگان 9 سال تلاش کرده‌اند تا آن را بدون نسخه در دسترس قرار دهند. در اینجا چیزهای دیگری در مورد Opill آمده است.

چه چیزی داخل این هست؟

اوپیل یک قرص روزانه فقط پروژسترون است، به این معنی که هیچ استروژنی در آن وجود ندارد. به همین دلیل است که گاهی اوقات به این نوع قرص مینی قرص می گویند.

این نوع جدیدی از قرص های ضد بارداری نیست. طبق گفته سازمان غذا و دارو، این ماده دارویی در ابتدا برای استفاده با نسخه در سال 1973 تایید شد. اما این اولین قرص ضد بارداری است که برای استفاده بدون نسخه از یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تایید شده است.

Triona Schmelter، مدیر اجرایی Perrigo که Opill را تولید می کند، می گوید: “ما نه سال روی آن کار کرده ایم و در ژوئیه 2023 از FDA تاییدیه گرفتیم تا به جلو برویم. و از آن روز به نوعی کاملاً جلو افتاده است.”

آیا ایمن است؟ و آیا کار می کند؟

آره. مانند بسیاری دیگر از داروهای ضد بارداری خوراکی، در صورت مصرف صحیح 98 درصد در پیشگیری از بارداری موثر است. باید 48 ساعت پس از مصرف اولین دوز شروع به کار کند. عوارض جانبی بالقوه شامل سردرد، نفخ و گرفتگی عضلات است.

FDA پانل کارشناسان خارجی خود را برای مشاوره در مورد این تأیید در ماه مه تشکیل داد و هیئت به اتفاق آرا به تأیید رای داد.

آنها گفتند که برچسب زدن به تنهایی کافی است تا مردم بتوانند بدون کمک پزشک از Opill به درستی استفاده کنند.

دکتر سارا پراگر، پروفسور زنان و زایمان در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، “قرص پروژسترون دارای مشخصات ایمنی بسیار بالایی است و تقریباً هیچ کس نمی تواند با استفاده از قرص های فقط پروژسترون نگران سلامتی خود باشد.” در ژوئیه زمانی که Opill برای اولین بار توسط FDA تأیید شد، به NPR گفت.

کجا فروخته می شود؟

خرده فروشان عمده Opill را در جایی که معمولاً کاندوم و آزمایش بارداری پیدا می کنید، می فروشند.

Schmelter می‌گوید: «امروز ما ارسال Opill را به خرده‌فروشان خود برای فروشگاه‌های آجر و ملات شروع می‌کنیم. او می گوید که در هفته های آینده در فروشگاه در راهروی تنظیم خانواده و همچنین در بازارهای آنلاین و Opill.com در دسترس خواهد بود.

چقدر هزینه دارد؟

عرضه یک ماهه Opill دارای قیمت خرده فروشی 19.99 دلاری است. با این حال، خرید به صورت عمده کمی ارزان تر خواهد بود، با عرضه سه ماهه 49.99 دلار. Opill.com همچنین یک عرضه شش ماهه را به قیمت 89.99 دلار به فروش خواهد رساند.

اگرچه به دلیل قانون مراقبت مقرون به صرفه، قرص‌های ضدبارداری در اختیار افراد دارای بیمه بدون پرداخت کپی وجود است، اما همه نمی‌خواهند قرص‌های ضدبارداری آن‌ها در بیمه‌شان نشان داده شود، بنابراین ممکن است تصمیم بگیرند از جیب خود پرداخت کنند.

Schmelter می گوید Perrigo همچنین یک برنامه کمک به بیمار برای افرادی که بیمه ندارند و نمی توانند Opill را بپردازند، راه اندازی کرده است.

این برای کیست؟

این برای افرادی است که می خواهند از بارداری جلوگیری کنند اما ممکن است نتوانند برای دریافت نسخه به پزشک مراجعه کنند. آنها ممکن است در بین قرار ملاقات های پزشکی باشند، یا ممکن است نوجوانانی باشند که در غیر این صورت نمی توانند به مراقبت های بهداشت باروری دسترسی داشته باشند.

اشملتر می‌گوید: «این کار نیازی به ویزیت پزشک ندارد، به این معنی که نیازی به مرخصی از کار یا به طور بالقوه پرستار کودک یا یافتن پزشک نیست. “شما می توانید به هر خرده فروش محلی مراجعه کنید و در بخش تنظیم خانواده، آن را در زمانی که راحت هستید خریداری کنید.”

Schmelter می گوید: «وقتی از Opill.com می آید، بسته بندی محتاطانه خواهد بود. “این کار هیچ کس جز خود شما نیست.”



Source link