نقشه برداری از بحران وزن تولد آمریکا | زمان


آمریکن‌ها به‌طور فزاینده‌ای در معرض خطر داشتن درآمد کمتر، سلامت ضعیف‌تر و فرصت‌های بدتر حتی قبل از تولد هستند. در حال حاضر تعداد نوزادان با وزن کم نسبت به 30 سال گذشته بیشتر است. این باعث نابرابری های فزاینده ای شده است که اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرد، می تواند ادامه یابد. در بخش های خاصی از کشور، این خطر ممکن است ده برابر بیشتر باشد.

نوزادان کم وزن در معرض خطر افزایش مشکلات سلامتی طولانی مدت، نمرات IQ پایین تر و تاخیر در رشد هستند. داده های جدید نشان می دهد که فراوانی این مشکل با بیش از 300000 نوزادی که اکنون وزن کم هنگام تولد را تجربه می کنند در حال افزایش است. این موضوع بهداشت عمومی و برابری به طور فزاینده ای در جوامع کم درآمد، جوامعی که دسترسی ضعیفی به غذاهای سالم دارند و خانه هایی که در نزدیکی مکان های با آلودگی بالا قرار دارند رایج است.

امیلی اوستر، استاد اقتصاد در دانشگاه براون و نویسنده انتظار بهتر می نویسد، «کودکانی که در این گروه به دنیا می آیند، بسیار بیشتر احتمال دارد که دچار عوارض شوند. اینها شامل دشواری تنفس، مشکل در تنظیم قند خون و علائم عصبی غیرطبیعی است… برخی از مطالعات نشان می‌دهند که نوزادانی که SGA متولد می‌شوند [Small for their Gestational Age] مشکلات طولانی مدت بیشتری از جمله خطر ابتلا به دیابت و مهارت های شناختی پایین تر دارند

وزن کم هنگام تولد همچنین می تواند مسیر شغلی و قدرت درآمد را پیش بینی کند. در مقاله ای که در مجله آمریکایی اپیدمیولوژی منتشر شد، محققان هزاران نفر از مقامات دولتی در انگلستان را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که حتی پس از کنترل عوامل دیگری مانند تحصیلات والدین، افرادی که با وزن کم هنگام تولد متولد می شوند، دستمزد کمتر و نقش های رتبه پایین تری دارند.

تیم ما در American Inequality می‌خواست ببیند که موضوع وزن کم هنگام تولد چقدر فراگیر نیست، نه فقط در سطح ملی، بلکه در جوامع خاص. ما 29 شهرستان، عمدتاً در جنوب و غرب میانه، یافتیم که احتمال تولد نوزادان با وزن کمتر از میانگین ملی دو برابر بیشتر است.

آلودگی در دوران بارداری

گزارش جدید دیده بان حقوق بشر نشان می دهد که نوزادان در “کوچه سرطان” لوئیزیانا سه برابر بیشتر احتمال دارد وزن کم هنگام تولد را تجربه کنند. این امتداد 85 مایلی که در امتداد رودخانه می سی سی پی بین نیواورلئان و باتون روژ قرار دارد حاوی بیش از 200 کارخانه سوخت فسیلی و پتروشیمی است که طبق گزارش ها بالاترین تراکم در نیمکره غربی است. آمریکایی هایی که در این منطقه زندگی می کنند در معرض غلظت بالاتری از مواد مضر هستند. این نسل فعلی بهای آن را می پردازد.

نقش صحراهای غذا

وزن کم هنگام تولد محصول بسیاری از عوامل ترکیبی از جمله تغذیه ناکافی است. در 29 شهرستانی که مورد بررسی قرار دادیم، همگی دارای سطح بالایی از چاقی بودند و به عنوان بیابان غذا در نظر گرفته می شدند. بسیاری از آمریکایی ها که به غذاهای سالم دسترسی ندارند، اغلب به فست فود به عنوان جایگزین روی می آورند. در دو شهرستان، 50 درصد از ساکنان ناامن غذایی بودند، و برخی از ساکنان به اشتراک گذاشتند که وقتی تنها فروشگاه مواد غذایی در شهر بسته شد، باید 130 مایل رفت و برگشت را طی کنند تا نزدیک‌ترین مکان بعدی را برای خرید غذا برای خود بیابند. خانواده.

من با دکتر گیلیان گدارد در ParentData صحبت کردم که این را به اشتراک گذاشت، “نوزادان کم وزن در معرض خطر افزایش مقاومت به انسولین در بزرگسالی هستند که می تواند به دیابت نوع 2 پیشرفت کند. این منجر به چالش های مختلف سلامتی می شود که همیشه به سرعت تشخیص داده نمی شوند.

درآمد پایین و مراقبت های بهداشتی ضعیف

در 29 شهرستانی که بررسی کردیم، متوسط ​​درآمد خانوار 35830 دلار بود و از هر 3 خانواده 1 خانواده در فقر زندگی می کردند. مراقبت های بهداشتی عمیقاً با درآمد در آمریکا مرتبط است، به این معنی که جوامع کم درآمد اغلب پیامدهای بهداشتی ضعیف و مراقبت ناکافی داشتند.

هیچ مکانی بیش از شهرستان ایساکونا در می سی سی پی با وزن کم هنگام تولد دست و پنجه نرم نمی کند. این شهرستان روستایی 1100 نفری بدون بیمارستان است که یکی از بالاترین نرخ های فقر در کشور است و از هر 4 نوزاد یک نوزاد با وزن کمتر از 5 پوند و 8 اونس متولد می شود. تانریا ویلیامز سال‌ها در ایساکونا زندگی می‌کند و علیرغم تمام تلاش‌هایش برای اجتناب از آن، سه فرزند با وزن کم به دنیا آورده است. شما به عنوان یک مادر سعی می کنید در دوران بارداری تا جایی که می توانید بدن خود را تغذیه کنید. شما سعی می‌کنید تمام کارهای لازم برای داشتن یک نوزاد سالم را انجام دهید و من احساس کردم چون مراقبت‌های بهداشتی مناسبی ندارم، نمی‌توانم این کار را انجام دهم.»

خانواده‌های سیاه‌پوست به طور معمول در آمریکا مراقبت‌های بهداشتی بدتری دریافت می‌کنند و این بر نوزادان سیاه‌پوست نیز تأثیر می‌گذارد. احتمال تولد نوزادان سیاه‌پوست با وزن کم دو برابر بیشتر از نوزادان سفیدپوست است. نوزادانی که از زنان سیاه‌پوست تحصیل‌کرده دانشگاهی به دنیا می‌آیند نسبت به نوزادانی که از زنان سفید پوستی که دبیرستان را رها کرده‌اند، به احتمال زیاد وزن کم‌تری دارند. این نشان می دهد که به نظر می رسد نژاد عامل بسیار قوی تری نسبت به تحصیلات در کمک به این موضوع اجتماعی است.

اقتصاددانان دفتر ملی تحقیقات اقتصادی دریافتند که ایالات متحده سالانه بیش از 5 میلیارد دلار برای مقابله با چالش های ناشی از وزن کم هنگام تولد هزینه می کند.

روند بدتر می شود

نرخ تولد زودرس اکنون به بالاترین حد خود از سال 2014 رسیده است. یکی از عوامل اصلی این امر این است که ناامنی غذایی در آمریکا نیز در همان دوره به بالاترین حد خود رسیده است.

در سال 2022، از هر 12 نوزاد در آمریکا، 1 نوزاد با وزن کم متولد شد. این نرخ ایالات متحده را در رتبه بندی مشابه با مجارستان، ترکیه و برزیل قرار می دهد. از سوی دیگر، کشورهای شمال اروپا، نیمی از نرخ نوزادان کم وزن را دارند که در ایالات متحده مشاهده می شود، که عمدتاً به دلیل سیستم های مراقبت های بهداشتی قوی، آلودگی کم، غذاهای سالم تر و درآمد بالاتر است.

نوزادان نارس اکثریت قریب به اتفاق نوزادان کم وزن را تشکیل می دهند. از هر 10 نوزاد، 1 نوزاد نارس به دنیا می آید (متولد قبل از 37 هفته از دوره معمول بارداری 40 هفته ای)، که اغلب می تواند با مجموعه ای از چالش های سلامتی و رشد همراه باشد. سازمان جهانی بهداشت توضیح می دهد که بیشتر زایمان های زودرس به صورت خود به خود اتفاق می افتد. اما، به طور فزاینده ای، مسائل بهداشتی والدین مانند دیابت، پره اکلامپسی یا بیماری قلبی (که در جوامع کم درآمد بسیار شایع تر است) باعث زایمان زودرس بیشتر می شود.

توقف اپیدمی با وزن کم هنگام تولد

ویزیت منظم پزشک بهترین روش برای هشدار به زنان باردار در مورد وزن کم هنگام تولد است، اما برخی از عوامل کمتر شناخته شده نیز می توانند تفاوت ایجاد کنند. محیط‌های امن‌تر و تغذیه بهتر می‌تواند چالش‌های کم وزنی که کشور با آن مواجه است را برطرف کند. به طور خاص، این را می توان با کاهش قرار گرفتن زنان باردار در معرض آلودگی انجام داد، در حالی که پذیرش برنامه تغذیه تکمیلی برای زنان، نوزادان و کودکان (WIC) را نیز افزایش داد، که در ایالات خاص بسیار کم است.

ترویج عادات سالم از طریق WIC: WIC برای زنان کم درآمدی که تا اولین سالگرد تولد نوزادشان باردار هستند واجد شرایط است، اما بیشتر زنان در مورد آن اطلاعی ندارند. زنانی که در WIC ثبت نام کردند، شاهد کاهش 11 درصدی نوزادانی بودند که با وزن کم هنگام تولد متولد می شدند، و اگر در اوایل بارداری ثبت نام کنند، این تعداد می تواند به 65 درصد افزایش یابد. کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری در WIC شرکت کردند در ارزیابی رشد ذهنی نمرات بالاتری کسب کردند. با این حال، در کالیفرنیا، 65٪ از خانواده هایی که واجد شرایط WIC هستند در این برنامه شرکت می کنند، در حالی که در 8 ایالت (لوئیزیانا، کارولینای جنوبی، تنسی، ایلینوی، مونتانا، یوتا و آرکانزاس) نرخ مشارکت تنها نصف این رقم است. تشویق والدین بیشتر به استفاده از این سرویس در این حالت‌های کم جذب، روشی مبتنی بر داده است تا اطمینان حاصل شود که کودکان در طول زندگی خود با چالش‌های کمتری مواجه می‌شوند.

کاهش قرار گرفتن در معرض محیط های خطرناک: یک مطالعه روی 32 میلیون تولد در ایالات متحده نشان داد که قرار گرفتن در معرض آلودگی زیاد علت مستقیم وزن کم هنگام تولد است. در کوچه سرطان، توسعه با حداقل 19 کارخانه سوخت فسیلی و پتروشیمی جدید در مناطقی با بالاترین نرخ فقر و بالاترین درصد ساکنان سیاه پوست در حال انجام است. کاهش تنها 5 میکروگرم در هر متر مکعب آلودگی ذرات ریز می تواند خطر کم وزنی هنگام تولد را تا 15 درصد کاهش دهد. عوامل آلاینده نباید در نزدیکی جوامع آسیب پذیر ایجاد شوند، و در این بین، زنان باردار تا حد امکان از دور ماندن از مکان های آلوده کننده (مانند باد بزرگراه ها) سود می برند. EPA یک برنامه رایگان برای نظارت بر این موضوع دارد و می‌توانید برخی از دستگاه‌های خانگی را نیز خریداری کنید.

نسل بعدی مستحق تغذیه اولیه و هوای پاک است. و والدین آینده نیز لیاقت همین را دارند. ما فقط باید تعیین کنیم که چگونه می‌توان مطمئن شد که آنها واقعاً این عوامل کلیدی موفقیت را دریافت می‌کنند.



Source link