ویپینگ هنوز در دانشگاه و فراتر از آن برای بزرگسالان جوان جالب است: عکس


داده ها نشان می دهد بسیاری از جوانانی که چندین سال پیش در نوجوانی شروع به مصرف نیکوتین کرده اند، این عادت را ترک نکرده اند.

دیزی-دیزی/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

دیزی-دیزی/گتی ایماژ


داده ها نشان می دهد بسیاری از جوانانی که چندین سال پیش در نوجوانی شروع به مصرف نیکوتین کرده اند، این عادت را ترک نکرده اند.

دیزی-دیزی/گتی ایماژ

اعتیاد جی کومار به بخار در کالج دانشگاه کلرادو، زمانی که ویپ های طعم دار و یکبارمصرف در حال اوج گرفتن بود، به اوج خود رسید.

ظروف یکبار مصرف بیش از هزار پفک در خود دارند. کومار که از ضمایر آنها/آنها استفاده می کند، می گوید: “مثلاً در یک هفته 1200 پفک را پشت سر می گذارم.”

ویپینگ تبدیل به عصا شد. مانند از دست دادن یک تلفن همراه، گم کردن خودکار ویپ باعث ایجاد یک تقلای دیوانه‌وار می‌شود. کومار به یاد می‌آورد: «وقتی شب‌ها به خواب می‌روم، باید دقیقاً کنار سرم باشد و سپس صبح باید ملحفه‌ها را بکوبم و بردارم و پیدا کنم».

آن‌ها اغلب مریض می‌شدند، از جمله ابتلا به کووید – و استفاده از تمام آن‌ها.

کومار که اکنون 24 سال دارد، در نهایت کار را ترک کرد. اما بسیاری از نسل آنها نمی توانند این عادت را ترک کنند.

جاکوب گارزا، ارشد CU که برای افزایش آگاهی در مورد مصرف مواد به عنوان بخشی از برنامه ارتقای سلامت مدرسه تلاش می کند، گفت: “همه می دانند که این برای شما خوب نیست و همه می خواهند متوقف شوند.”

او گفت: «اما در این مرحله، انجام این کار در تمام این سال‌ها… اکنون طبیعت دوم است. “آنها به آن قلاب شده اند.”

برای سال‌ها، بازاریابی شیک توسط شرکت‌های سیگار الکترونیکی، و جذابیت طعم‌ها و نام‌های شیرین، میوه‌ای یا حتی شیرینی‌مانند، نوجوانان را به سمت استعمال سیگار سوق داد. از آنجایی که تعداد بیشتری از دبیرستان‌ها و حتی بچه‌های کوچک‌تر این رفتار را انتخاب کردند، پزشکان و محققان هشدار دادند که این رفتار می‌تواند منجر به اعتیاد گسترده شود و «نسل ویپ» را ایجاد کند.

اکنون، داده‌های جدید در مورد مصرف مواد در میان بزرگسالان جوان نشان می‌دهد که بسیاری از نوجوانان سابق سیگار را ترک نکرده‌اند.

استفاده از ویپینگ در میان نوجوانان کاهش می‌یابد، در میان بزرگسالان جوان افزایش می‌یابد

در کلرادو، سهم افراد 18 تا 24 ساله که به طور منظم استخاره می‌کردند، از سال 2020 تا 2022 حدود 61 درصد افزایش یافت – به تقریباً یک چهارم این گروه سنی.

دکتر دلانی راستون، پزشک مراقبت های اولیه و مستندساز می گوید: «این یک افزایش خیره کننده در تنها دو سال است.

در سطح ملی، نرخ بخارپز برای بزرگسالان جوان از 7.6 درصد در سال 2018 به 11 درصد در سال 2021 افزایش یافته است.

دستگاه‌های سیگار الکترونیکی یکبار مصرف برای فروش در 26 ژوئن 2023 به نمایش گذاشته شد. در حالی که اکثر یکبار مصرف‌های طعم‌دار رسماً در ایالات متحده ممنوع شده‌اند، همچنان به فروش می‌رسند.

ربکا بلکول/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ربکا بلکول/AP


دستگاه‌های سیگار الکترونیکی یکبار مصرف برای فروش در 26 ژوئن 2023 به نمایش گذاشته شد. در حالی که اکثر یکبار مصرف‌های طعم‌دار رسماً در ایالات متحده ممنوع شده‌اند، همچنان به فروش می‌رسند.

ربکا بلکول/AP

تحقیقات نشان داده است که نیکوتین برای مغز جوانان بسیار مفید است.

راستون که آخرین فیلمش غربالگرهای تحت تأثیر: رسیدگی به بخارات، مواد مخدر و الکل در دیجیتال Agه. و بسیاری از آنها اکنون – ما این را می بینیم – به دانشگاه و فراتر از آن ادامه داده اند.

تیفانی شومر، ناظر ترک دخانیات در اداره بهداشت ایالت کلرادو، گفت در همین حال، نرخ بخار در میان دبیرستان‌های کلرادو کاهش یافته است.

در یک مقطع، قبل از همه‌گیری، کلرادو در مصرف سیگار جوانان پیشتاز کشور بود و از 37 ایالت که برای استفاده از سیگارهای الکترونیکی در میان دانش‌آموزان دبیرستانی مورد بررسی قرار گرفتند، بالاتر بود.

بر اساس نظرسنجی Healthy Kids Colorado در سال 2017 مصرف سیگار در میان خردسالان در کلرادو به اوج خود رسید و 27 درصد از جوانان کلرادو گزارش دادند که در ماه گذشته ویپ کرده اند. اما تا سال 2021، آخرین سالی که داده‌های مربوط به آن وجود دارد، به 16 درصد کاهش یافت.

بر اساس نظرسنجی سالانه ملی تنباکوی جوانان، نرخ استعمال دخانیات در سطح ملی در میان دانش آموزان دبیرستانی از 28 درصد در سال 2019 به 12.6 درصد در سال 2023 کاهش یافته است.

اما برای بسیاری از جوانانی که در اوج ترند شروع به بخار کردن کردند، یک عادت ایجاد شد.

استفاده از سیگار الکترونیکی به ویژه در میان افرادی که هرگز سیگار نکشیده اند افزایش یافته است [traditional cigarettes,]شومر گفت: “بنابراین اینها افرادی هستند که با ویپ شروع کردند، با ویپ ادامه دهید.”

بر اساس نظرسنجی نگرش ها و رفتارهای دخانیات کلرادو در سال 2022، داده های اولیه نشان می دهد که تقریباً نیمی از افراد 18 تا 24 ساله که سیگار می کشیدند، قبل از رسیدن به 18 سالگی شروع به مصرف سیگار کرده اند.

آنها قادر به توقف نبودند.

در بیمارستان کودکان کلرادو، دکتر هدر دی کیسر، متخصص ریه اطفال، یک اشعه ایکس ابری از ریه یک بزرگسال جوان را که در اثر بخار کردن آسیب دیده است، روی صفحه نمایش خود می کشد.

او می‌گوید: «این بیمار با آسیب ریه ناشی از بخارپز است.

برای سال‌ها، پزشکانی مانند او و متخصصان بهداشت عمومی در مورد تأثیر مضر بالقوه استعمال سیگار بر بدن و مغز قبل از بزرگسالی – به ویژه خطر بزرگ اعتیاد – تعجب می‌کردند.

دکتر هدر دی کیسر، متخصص ریه اطفال در بیمارستان کودکان کلرادو، به اشعه ایکس ریه یک بزرگسال جوان که در اثر بخارپزی آسیب دیده است، اشاره می کند.

جان دیلی/اخبار CPR


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

جان دیلی/اخبار CPR


دکتر هدر دی کیسر، متخصص ریه اطفال در بیمارستان کودکان کلرادو، به اشعه ایکس ریه یک بزرگسال جوان که در اثر بخارپزی آسیب دیده است، اشاره می کند.

جان دیلی/اخبار CPR

دی کیسر، دانشیار اطفال در انستیتوی تنفس در بیمارستان کودکان کلرادو، گفت: “من فکر می کنم، متأسفانه آن درس هایی که نگران بودیم یاد بگیریم، در حال یادگیری هستیم. داده ها در این مورد تایید می شوند.” “ما شاهد افزایش در آن بزرگسالان جوان هستیم. آنها قادر به توقف نیستند.”

به گفته چندین متخصص بهداشت عمومی، تصادفی نیست که میزان مصرف بخار در طول همه گیری همه گیر افزایش یافته است.

آلیسا رایت، مدیر برنامه مداخله زودهنگام در ارتقای سلامت در CU Boulder، گفت: طی دو سال گذشته، دانشجویان کارشناسی درباره چالش‌های انزوا و استفاده بیشتر از مواد صحبت کرده‌اند.

رایت گفت: «فقط در خانه بودن، بی حوصلگی، کمی مضطرب بودن، ندانستن آنچه در دنیا اتفاق می افتد. ما آن ارتباط اجتماعی نداریم و به نظر می رسد که مردم هنوز در تلاشند تا از آن تجربه عقب بیایند.»

کریس لرد، معاون مدیر مرکز بازیابی دانشگاهی CU Boulder می‌گوید عوامل دیگری که باعث اعتیاد می‌شوند، سطوح بالای نیکوتین در دستگاه‌های بخارپز و «فرهنگ پنهان کاری» است.

او می‌گوید: «محصولاتی که آنها استفاده می‌کردند پنج برابر بیشتر از ویپ‌های قبلی نیکوتین داشتند. بنابراین گیر افتادن در آن… تقریباً غیرممکن بود که بتوان از آن اجتناب کرد.»

تا آنجا که “فرهنگ مخفی کاری”، لرد به این معنی است که بخار کردن هیجان انگیز است، چیزی ممنوع و مخفی. لرد گفت: “من فکر می کنم در دوران نوجوانی، مغز ما به نوعی سیم کشی شده است، بسیاری از ما.”

اثر جول

ساعت را نیم دهه به عقب برگردانید و می‌توان دانه‌های این نرخ‌های بخار فعلی را دید.

در سال 2019، اگر کلمه «Juul» را در نوار جستجوی YouTube تایپ کنید، می‌توانید جریان بی‌پایانی از ویدیوهای جوانان را پیدا کنید که نشان می‌دهند استفاده از دستگاه بخارپز براق و با فناوری پیشرفته این شرکت چقدر جالب است.

بسته‌های Juul در تاریخ 07 دسامبر 2022 در قفسه فروشگاه مشاهده می‌شوند.

مایکل ام سانتیاگو/گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مایکل ام سانتیاگو/گتی ایماژ


بسته‌های Juul در تاریخ 07 دسامبر 2022 در قفسه فروشگاه مشاهده می‌شوند.

مایکل ام سانتیاگو/گتی ایماژ

در یکی از ویدیوهای رادیوی عمومی کلرادو که در سال 2019 یافت شد، دو زن جوان نشان می‌دهند که چگونه مهمانی‌ها را سرگرم‌کننده‌تر می‌کنند.

یکی با خنده می‌گوید: «ما آرام می‌شویم».

بسیاری از آن ویدیوها دیگر در دسترس نیستند، زمانی که این روند شروع شد، از پلتفرم خارج شدند. اکنون با جستجوی Juul ویدیوهای زیادی در مورد خطرات و نحوه صحبت کردن با بچه‌ها هشدار داده می‌شود.

در سرتاسر ایالات متحده، دولت های ایالتی و محلی، از جمله کلرادو، شکایت کردند و ادعا کردند که Juul Labs خطرات سلامتی محصولات خود را به اشتباه معرفی کرده است.

جول موافقت کرد که صدها میلیون دلار از جمله تسویه حساب نزدیک به 32 میلیون دلاری در سال گذشته با کلرادو بپردازد.

Juul شماره 1 شده بود، برترین شرکت سیگار الکترونیکی، در این دعواها بحث شد، ابتدا به طور تهاجمی به طور مستقیم برای بچه‌ها بازاریابی می‌کردند، و سپس خودشان با انتشار پست در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند YouTube، Instagram و TikTok، این خبر را منتشر کردند.

فیل ویزر، دادستان کل کلرادو که خود یکی از والدین دو نوجوان است، می‌گوید: «آنچه که ویپینگ انجام داده است، واداشتن دانش‌آموزان دبیرستانی، حتی در برخی موارد حتی دانش‌آموزان راهنمایی، اکنون در حال انجام است. او گفت که شرکت‌های تولید دخانیات از کتاب راهنمای صنعت دخانیات پیروی می‌کنند – با تأثیری مشابه بر مصرف‌کنندگان جوان. “آنها هنوز درگیر هستند. این یک محصول بسیار اعتیاد آور است.”

جول به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

RJ Reynolds که یکی دیگر از برندهای محبوب Vuse را تولید می کند، این بیانیه را به NPR ارسال کرد: “ما از طعم های فریبنده جوانی مانند آدامس حباب دار و آب نبات پنبه ای خودداری می کنیم و در کنار هم قرار دادن محصولات بخار یکبار مصرف غیرقانونی را فراهم می کنیم.”

دیگر شرکت‌های بزرگ تولیدی مانند Esco Bar، Elf Bar، Breeze Smoke و Puff Bar به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

گرگ کانلی، مدیر امور قانونگذاری و امور خارجی با تولیدکنندگان بخار آمریکایی، گفت: “اگر ما در دنیای ایده آل زندگی می کردیم، بزرگسالان بدون آزمایش مواد بزرگسالان به سن 24 سالگی می رسیدند. در واقع، بزرگسالان جوان آزمایش می کنند.” “این قبل از ظهور بخار نیکوتین است.”

FDA کارتریج های ویپ طعم دار را در سال 2020 در تلاش برای سرکوب بازاریابی برای خردسالان ممنوع کرد، اما یافتن محصولات همچنان آسان است.

بحث در مورد نقش ویپینگ در ترک سیگار

یکی از ادعاهایی که اغلب در دفاع از ویپینگ مطرح می شود این است که می تواند به کاربران در ترک سیگار کمک کند.

جو میکلوسی، مشاور اتحادیه عاری از دود کوه راکی، یک گروه تجاری برای مغازه‌های ویپ، معتقد است که مغازه‌ها نرخ بخار را در میان بزرگسالان جوان در کلرادو افزایش نمی‌دهند.

او می گوید: “ما داده های جمعیتی را در 125 فروشگاه خود نگهداری می کنیم. میانگین سنی (مشتریان) ما 42 سال است.”

میکلوسی می‌گوید، فروشگاه‌های ویپ محصولاتی را برای کمک به ترک سیگار به بزرگسالان می‌فروشند که میزان نیکوتین کمتری نسبت به شرکت‌های بزرگی مانند Juul دارند. میکلوسی ادعا می‌کند که با هزاران مصرف‌کننده صحبت کرده است که ادعا می‌کردند استخاره به آنها کمک کرده است سیگار را ترک کنند.

اما به گفته استانتون گلانتز، محقق قدیمی تنباکو، داده های کلرادو این را رد می کند.

گروه سنی 18 تا 24 سال در استفاده منظم از همه گروه‌های سنی پیشرو است و با هر گروه سنی استفاده از آن به تدریج کاهش می‌یابد، تا جمعیت 65+ سال که فقط 1٪ از آنها از سیگار الکترونیکی استفاده می‌کنند.

گلانتز، مدیر بازنشسته مرکز تحقیقات و آموزش کنترل دخانیات در دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو، گفت: داده‌ها «کاملاً با این استدلال که بیشترین استفاده از سیگارهای الکترونیکی بزرگسالان سیگاری است که سعی می‌کنند از آن برای ترک سیگار استفاده کنند، ناسازگار است». .

گلانتز می‌گوید به دلیل هجوم فناوری شیک، طعم‌ها و بازاریابی مورد استفاده Juul و سایر شرکت‌ها، «بچه‌ها جوان‌تر و سریع‌تر معتاد می‌شوند»، در مقایسه با دهه‌های قبل که سیگارهای سنتی بر بازار تنباکو تسلط داشتند.

پیدا کردن اراده برای ترک

برای جی کومار فارغ‌التحصیل اخیر کالج، که اکنون یک صخره‌نورد است، انگیزه ترک استعمال بخارات بیشتر از آن که مربوط به سلامتی باشد، اکولوژیکی بود. این «دانستن از مقدار زباله بود [from used up vape devices] که من جمع می کردم و مقدار پولی که خرج می کردم.»

کومار از بسته ای از ادبیات ترک و کمک های ترک از برنامه ارتقای سلامت CU کمک گرفت. این شامل دو جعبه خلال دندان با طعم اکالیپتوس بود که طعم بدی برای کومار داشت، اما باعث حواس‌پرتی می‌شد و به هوس‌های دهان کمک می‌کرد.

کومار می‌گوید: «این واقعیت که می‌توانستم هفته‌ها پیاپی خلال دندان را بجوم، فکر می‌کنم چیزی بود که مرا عاقل نگه می‌داشت.

غلبه بر ولع شدید روانی، چیزی که بسیاری از افراد دیگر در آن نسل به خوبی می‌دانند، زمان و اراده زیادی طول کشید.

این داستان با مشارکت CPR News و KFF Health News تهیه شده است.



Source link