یک بیماری نادر باکتریایی در ایالات متحده در حال افزایش است


نیویورک – مقامات بهداشتی ایالات متحده نسبت به افزایش بیماری های نادر باکتریایی هشدار می دهند که می تواند منجر به مننژیت و مرگ احتمالی شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها روز پنجشنبه هشداری به پزشکان آمریکایی درباره افزایش موارد یک نوع بیماری مهاجم مننگوکوک صادر کرد که بیشتر آن به دلیل یک سویه خاص از باکتری است.

سال گذشته، 422 مورد از آن در ایالات متحده گزارش شد – بیشترین میزان در یک سال از سال 2014. CDC گفت، در حال حاضر، 143 مورد در سال جاری گزارش شده است، به این معنی که به نظر می رسد عفونت ها در مسیر پیشی گرفتن از 2023 قرار دارند. اکثر موارد در سال گذشته مننژیت نداشتند، اگرچه حداقل 17 نفر فوت کردند. CDC گفت: این موارد به طور نامتناسبی در بزرگسالان 30 تا 60 ساله، در افراد سیاه پوست و در افرادی که مبتلا به HIV هستند شایع تر بود.

این باکتری می تواند باعث التهاب مغز و نخاع خطرناکی به نام مننژیت شود که علائم آن ممکن است شامل تب، سردرد، سفت شدن گردن، حالت تهوع و استفراغ باشد. این باکتری همچنین می‌تواند باعث عفونت جریان خون با علائمی مانند لرز، خستگی، سردی دست‌ها و پاها، تنفس سریع، اسهال یا در مراحل بعدی راش ارغوانی تیره شود.

عفونت را می توان با آنتی بیوتیک درمان کرد، اما درمان سریع ضروری است. تخمین زده می شود 10 تا 15 درصد از افراد مبتلا می میرند و بازماندگان گاهی اوقات دچار ناشنوایی یا قطع عضو می شوند.

همچنین واکسن هایی علیه بیماری مننگوکوک وجود دارد.

مقامات توصیه می کنند که همه کودکان باید واکسن مزدوج مننگوکوک را دریافت کنند، که در برابر افزایش فشار محافظت می کند، در حدود زمانی که وارد مدرسه راهنمایی می شوند. از آنجایی که محافظت از واکسن محو می شود، CDC نیز دوز تقویت کننده را در سن 16 سالگی توصیه می کند. تزریق واکسن نیز برای افراد در معرض خطر بالاتر توصیه می شود، مانند مواردی که در مکان هایی که شیوع بیماری در آن رخ می دهد یا مبتلایان به عفونت HIV یا سایر شرایط سلامتی خاص.



Source link