یوگا برای درمان آسم حرکات خوب یوگا و تمرینات آسم


طبق برخی تحقیقات ، تمرین یوگا به اندازه درمان اضافی آسم اهمیت دارد. در مورد اثربخشی تمرینات یوگا برای درمان آسم و مزایای این ورزش بخوانید.

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که علائمی مانند مشکل در تنفس ، تنگی نفس و سفت شدن قفسه سینه ایجاد می کند.

سایر تمرینات یوگا را می توان به عنوان بخشی از برنامه درمان آسم استفاده کرد.

یوگا یک ورزش دگرگون کننده ذهن است که انعطاف پذیری ، تعادل ، مدیریت تنفس و موارد دیگر را بهبود می بخشد.

تمرینات منظم یوگا می تواند به کاهش شدت علائم آسم کمک کند.

یوگا اولین درمان آسم نیست ، اما می تواند بخشی از یک برنامه درمانی کامل باشد.

در واقع ، برخی از تمرینات یوگا با کاهش سطح استرس ، باز کردن قفسه سینه و تشویق تنفس عمیق در کنترل علائم آسم م areثر است.

در این مقاله ، اثربخشی تمرین یوگا برای افراد مبتلا به آسم و حرکات ساده آن مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین بخوانید:

همه چیز درباره آسم (کلیک کنید)

یوگا چگونه به درمان آسم کمک می کند

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که مجاری تنفسی را درگیر می کند.

حملات آسم باعث کند شدن و تحریک مجاری تنفسی می شوند. در این حالت ، ماهیچه های اطراف آنها سفت و منقبض می شوند و باعث بروز علائمی مانند سرفه ، تنگی نفس و سفت شدن قفسه سینه می شوند.

درمان آسم معمولاً شامل شل شدن ماهیچه های تنفسی است که در کاهش تورم و مخاط م effectiveثر است.

طبق برخی تحقیقات ، تمرین یوگا به اندازه درمان اضافی برای آسم اهمیت دارد. این بدان معنی است که می توان آن را همراه با یک برنامه درمانی که ممکن است شامل دارو باشد ، استفاده کنید.

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 که شامل آزمایشات بالینی بر روی 1048 شرکت کننده بود ، یوگا کیفیت زندگی و علائم افراد مبتلا به آسم را بهبود می بخشد.

با این حال ، به گفته محققان ، بسیاری از این مطالعات دارای اشکال بودند. بنابراین ، دانشمندان به تحقیقات بیشتری در مورد نحوه کمک یوگا به افراد مبتلا به آسم نیاز دارند.

بر اساس یک مطالعه کوچک در سال 2010 ، اگرچه یوگا آسم را درمان نمی کند ، اما در کنترل علائم آن مثر است. در واقع ، حرکت آن ماهیچه های قفسه سینه را باز می کند ، تنفس عمیق را تشویق می کند و بین تنفس و حرکت ارتباط ایجاد می کند.

همچنین بخوانید:

آسم و درمان (کلیک کنید)

تمرینات مناسب یوگا برای آسم

تمرینات زیر برای افراد مبتلا به آسم مهم است. این تمرینات برای باز کردن قفسه سینه ، تشویق تنفس عمیق و کنترل تنفس مفید است.

اگرچه تمرینات زیر برای مبتدیان مناسب است ، اما قبل از ایجاد برنامه ورزشی جدید ، باید سطح تعادل بدن یا آسیب های موجود را بررسی کنید.

5 تمرین یوگا برای آسم عبارتند از:

همچنین بخوانید:

حرکت یوگا برای درمان میگرن (کلیک کنید)

چرخش ستون فقرات

این وضعیت علاوه بر بهبود تنفس عمیق ، برای کاهش کمردرد و بهبود هضم خوب است.

  1. برای ایجاد این حالت ، به پشت دراز بکشید و دستان خود را به طرفین بکشید.
  2. دم را بکشید و زانوی چپ را به سمت قفسه سینه بکشید.
  3. بازدم کنید و زانو را به سمت راست بدن بکشید. می توانید زانوها را روی زمین بگذارید یا از بالش برای حمایت بیشتر استفاده کنید.
  4. سر خود را به چپ بچرخانید.
  5. 10 ثانیه نگه دارید.
  6. دم (دم) ، زانو را به عقب بکشید و حرکت را به طرف دیگر تکرار کنید.

درمان یوگا برای آسم حرکات خوب یوگا و تمرینات آسم مزایای فیزیکی و روانی یوگا

پل

موقعیت پل به باز شدن قفسه سینه و تحریک هضم کمک می کند.

  1. برای شروع این حرکت به پشت دراز بکشید و زانو بزنید.
  2. سپس پاشنه پا را روی زمین و زیر زانو قرار دهید.
  3. دست ها را به طرف بدن و پایین بکشید.
  4. به ساق پا فشار وارد کرده و با درگیر شدن سلول بدن باسن را بلند کنید.
  5. شانه ها را به عقب بکشید و حلقه شانه را داخل تشک (تشک یوگا) فشار دهید.
  6. سپس یک نفس عمیق بکشید و خود را پایین بیاورید.

پایین بیفتید

این حالت به باز شدن قفسه سینه ، افزایش تنفس عمیق و کشش عضلات صاف ران کمک می کند.

  1. برای ایجاد این موقعیت ، سگ را رو به پایین استفاده کنید.
  2. پای راست را به جلو بکشید و بین کف دست ها روی زمین قرار دهید.
  3. به آرامی زانوی چپ را به سمت پایین بیاورید.
  4. زانوی راست را در مچ پا قرار دهید و دست ها را روی سر بیاورید.
  5. یک نفس عمیق بکشید ، قفسه سینه خود را باز کرده و عقب بروید. سپس چندین بار در این حالت دم و بازدم کنید.
  6. با حالت رو به پایین به حالت سگ برگردید.
  7. این موقعیت را در طرف دیگر تکرار کنید.

درمان یوگا برای آسم حرکات خوب یوگا و تمرینات آسم مزایای فیزیکی و روحی یوگا

بچه کبرا

این وضعیت برای افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات و تنفس عمیق مناسب است.

  • برای شروع این حرکت روی شکم دراز بکشید.
  • کف دست ها را در جهت شانه ها و جلوی قفسه سینه روی زمین قرار دهید.
  • به آرامی فشار وارد کنید و شکم را از زمین بلند کنید. شانه ها را عقب و گردن را بالا بیاورید.
  • در این حالت دم و بازدم را انجام دهید.
  • سپس به پایین بروید و این حرکت را تکرار کنید.

گربه گربه

این موقعیت ترکیبی از موقعیت گاو و گربه است که قفسه سینه را باز می کند و ظرفیت ریه را بهبود می بخشد.

  1. برای انجام این کار ، دستان خود را مستقیماً زیر شانه ها و زانوها را زیر کمر قرار دهید.
  2. با هر نفس ، کمر را بچرخانید و ناف را به داخل و به سمت ستون فقرات بکشید.
  3. به آرامی شکم را به طرف هر دم بکشید و در قسمت کمر تعظیم کنید. سپس قفسه سینه را باز کرده و گردن را بالا نگه دارید.

یوگا برای درمان آسم حرکات خوب یوگا و تمرینات آسم مزایای فیزیکی و روحی یوگا

یوگا را به برنامه درمان آسم خود اضافه کنید

یک برنامه درمانی موثر آسم می تواند به کنترل علائم آن کمک کند. این برنامه توسط یک پزشک طراحی شده است و متناسب با نیازهای فردی طراحی شده است.

این طرح شامل موارد اجتناب ، داروها و اقدامات ضروری برای حملات آسم است.

اگرچه دارو بخشی جدایی ناپذیر از برنامه درمان آسم شما است ، اما درمانگر از روش های دیگری از جمله درمان های خانگی ، یوگا و غیره نیز استفاده می کند.

افزودن تمرینات یوگا به برنامه درمان آسم در تقویت ماهیچه ها ، افزایش انعطاف پذیری و ایجاد ارتباط بین بدن و تنفس مفید است.

با این حال ، یوگا درمانی برای آسم نیست و نمی تواند علائم شدید آن را تسکین دهد. بنابراین ، در صورت افزایش علائم آسم ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین بخوانید:

درمان خانگی آسم (کلیک کنید)

زمان مراجعه به پزشک

در صورت بروز حمله آسم ، فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

علائم حمله آسم شامل تنگی نفس ، سرفه ، تنگی نفس ، سفت شدن قفسه سینه و تنفس سریع است.

در موارد شدیدتر ، باید برای درمان فوری به اورژانس مراجعه کنید.

سایر فواید یوگا برای سلامتی

یوگا علاوه بر کمک به آسم ، فواید جسمی و روانی بسیاری دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

فواید روحی یوگا

  • تمرکز و تمرکز را افزایش دهید
  • تعریف ذهن و آرامش
  • آرام باش
  • افزایش آگاهی بدن
  • مدیریت استرس

فواید فیزیکی یوگا

  • بهبود سلامت قلب و گردش خون
  • انعطاف پذیری را اضافه کنید
  • مصونیت در برابر آسیب
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • افزایش قدرت ، تنفس و قدرت
  • متابولیسم متعادل خود را حفظ کنید
  • کاهش وزن
  • افزایش قدرت و تن عضلات

نتیجه

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که باعث تنگ شدن مجاری تنفسی می شود.

اگرچه دارو اولین و بهترین روش برای درمان این بیماری است ، تمرین یوگا نیز یک گزینه طبیعی برای کمک به کنترل علائم آسم است.

سایر تمرینات یوگا ، مانند بچه تمساح و گربه گربه ، برای افراد مبتلا به آسم بسیار مفید است ، زیرا آنها باید قفسه سینه را باز کنند و تنفس عمیق را تشویق کنند.

یوگا یک راه عالی برای از بین بردن آکنه است. بنابراین ، می توانید در مورد ترکیب و درمان آن با پزشک خود مشورت کنید.

با این حال ، یوگا درمان خوبی برای علائم شدید آسم نیست و در صورت بروز حمله آسم باید با دارو مصرف شود.

مکمل ها و محصولات مراقبت را از داروخانه آنلاین Oiro بررسی و خریداری کنید کلیک.

دیدگاهتان را بنویسید