از آنجایی که ناهار مدرسه دیگر برای همه بچه ها رایگان نیست، بدهی وعده های غذایی مدرسه افزایش می یابد: شات


دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی اوکویل در روز چهارشنبه، 8 مارس 2023، از خط ناهار در Oakville، Mo.

برایان مونوز/سنت رادیو عمومی لوئیس


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

برایان مونوز/سنت رادیو عمومی لوئیس


دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی اوکویل در روز چهارشنبه، 8 مارس 2023، از خط ناهار در Oakville، Mo.

برایان مونوز/سنت رادیو عمومی لوئیس

پت بروز تقریباً 30 سال است که برای دانش آموزان در ناحیه مدرسه مهلویل در خارج از سنت لوئیس غذا سرو می کند. در یک روز اخیر در مدرسه ابتدایی اوکویل، مهدکودک‌هایی که سینی‌هایی را به سمت ثبت نام می‌کشیدند، همگی برای عکس‌های مدرسه لباس پوشیده بودند. در حالی که ناهارشان را صدا می کرد از لباس هایشان تعریف می کرد.

با این حال، امسال، بروز گفت که دانش‌آموزان کمتری در مقایسه با زمانی که وعده‌های غذایی داخل مدرسه برای همه دانش‌آموزان برای دو سال تحصیلی در طول همه‌گیری رایگان بود، از خط او عبور کرده‌اند.

او گفت: «بچه های خیلی بیشتری بودند. “همه صبحانه و ناهار می خواستند.”

مشاهدات او در داده های ملی ثابت می شود. زمانی که سال گذشته وعده های غذایی رایگان بود، مدارس بیش از 80 میلیون وعده غذایی بیشتر نسبت به سال قبل از همه گیری ارائه کردند.

بروز متوجه چیز دیگری شده است – وقتی بچه ها را صدا می کند می بیند که آنها برای وعده های غذایی که پرداخت نکرده اند پول بدهکار هستند. در واقع، دانش‌آموزان در منطقه او حدود چهار برابر بیشتر از آنچه که قبل از همه‌گیری داشتند، بدهی غذا دارند.

این سال تحصیلی با تغییر ناگهانی از وعده‌های غذایی رایگان دوران همه‌گیری به سیستم پولی آغاز شد. با گذشت ماه‌ها، مناطق مدارس در سراسر ایالات متحده نشانه‌هایی را گزارش می‌کنند که نشان می‌دهد خانواده‌ها ممکن است برای تامین هزینه‌های غذای مدرسه دچار مشکل شوند.

بدهی وعده غذایی یکی از شاخص های قوی است. اکثر مدارس حتی اگر دانش آموز نتوانند پرداخت کنند، از خوردن یک وعده غذایی محروم نمی شوند، اما بدهی آنها را پیگیری می کنند و سعی می کنند در طول سال تحصیلی از خانواده ها دریافت کنند.

و امسال مسئولان مدرسه می گویند بدهی وعده های غذایی به سطحی می رسد که هرگز ندیده اند. یک نظرسنجی اخیر از انجمن تغذیه مدرسه نشان داد که نواحی مدارس بیش از 19 میلیون دلار بدهی پرداخت نشده وعده های غذایی دارند، در حالی که غرب میانه و دشت بزرگ بالاترین نرخ بدهی وعده های غذایی را گزارش کردند.

اکنون قانونگذاران در سطح ایالتی و فدرال به دنبال راه هایی برای رفع مشکل رو به رشد هستند. طبق تحقیقات، دانش‌آموزانی که در مدرسه وعده‌های غذایی منظم می‌خورند، به طور کلی رژیم غذایی سالم‌تری دارند و در مدرسه عملکرد بهتری دارند.

تعداد انگشت شماری از ایالت ها قوانینی را تصویب کرده اند که وعده های غذایی رایگان جهانی را برای دانش آموزان الزامی می کند و بسیاری دیگر نیز در حال بررسی قوانین مشابه هستند. وزارت کشاورزی ایالات متحده اخیراً پیشنهاد گسترش برنامه غذای رایگان را برای تلاش برای تغذیه دانش آموزان بیشتری در مدارس نیازمند ارائه کرده است.

آملیا، دانش‌آموز 5 ساله‌ای در مدرسه ابتدایی اوکویل، در طول ناهار در ماه مارس در مدرسه ای در اوکویل، موزون، معاشرت می‌کند.

برایان مونوز/سنت رادیو عمومی لوئیس


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

برایان مونوز/سنت رادیو عمومی لوئیس


آملیا، دانش‌آموز 5 ساله‌ای در مدرسه ابتدایی اوکویل، در طول ناهار در ماه مارس در مدرسه ای در اوکویل، موزون، معاشرت می‌کند.

برایان مونوز/سنت رادیو عمومی لوئیس

نشانه های مشکل

زمانی که وعده‌های غذایی رایگان مدارس پوشش داده نمی‌شود، مدارس به جای آن، ناهار رایگان یا ارزان‌قیمت را برای خانواده‌های نیازمند ارائه می‌کنند. اما این روند به قدری پیچیده است که برخی از خانواده ها از بین می روند. و این بدان معناست که بچه‌ها برای ناهار گرسنه در مدرسه حاضر می‌شوند اما هیچ راهی برای پرداخت هزینه آن ندارند.

در بهار امسال در منطقه مدرسه اجتماعی Sioux City در آیووا، دانش آموزان حدود 22000 دلار بدهی داشتند. ریچ لوزه، که مدیریت تغذیه منطقه را بر عهده دارد، گفت که دولت می توانست با پایان دادن به مزایای وعده غذایی رایگان بهتر عمل کند.

لوز گفت: «دادن آن به مدت دو سال یا هر چیز دیگری، و سپس توقف ناگهانی آن، به جای کاهش تدریجی آن… این می‌تواند به خانواده‌ها کمک کند تا برای تنظیم مجدد و تجدیدنظر آماده شوند.»

در عوض به نظر می‌رسد خانواده‌های کمتری واجد شرایط دریافت این وعده‌های غذایی رایگان و ارزان‌تر هستند.

کتی گگ، مدیر غذا و غذای مدرسه گفت: در مهلویل، منطقه مدرسه تقریباً به اندازه قبل از همه گیری همه گیر، وعده های غذایی سرو می کند، اما تعداد دانش آموزانی که واجد شرایط دریافت وعده های غذایی رایگان و ارزان قیمت هستند از 30 درصد به 26 درصد کاهش یافته است. خدمات تغذیه در منطقه

گگ گفت: “که زیاد به نظر نمی رسد، اما با منطقه ای با 10000 دانش آموز، 400 دانش آموز ممکن است به حمایت نیاز داشته باشند.”

تغییرات در سراسر کشور نیز در حال افزایش است. داده‌های اولیه در مورد برنامه ملی ناهار نشان می‌دهد که مدارس در پاییز 2022 تقریباً 130 میلیون وعده غذای رایگان یا ارزان‌تر در مقایسه با مدت زمان مشابه درست قبل از همه‌گیری ارائه کردند.

متخصصان و کارشناسان تغذیه مدارس می گویند چند عامل منجر به این روند شده است. بسیاری از خانواده ها نمی دانستند که پس از دو سال وعده های غذایی رایگان خودکار نیاز به درخواست مجدد دارند. Gegg در سنت لوئیس همچنین گفت که این برنامه می تواند گیج کننده باشد، به خصوص برای بسیاری از خانواده ها در منطقه او که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست.

علاوه بر آن، چند سال افزایش دستمزدها می توانست برخی از خانواده ها را از برنامه خارج کند. برای دریافت وعده های غذایی رایگان امسال، یک خانواده چهار نفره باید کمتر از 36000 دلار در سال درآمد داشته باشد. کریستال فیتز سیمونز، مدیر مرکز تحقیقات و اقدام غذا، گفت: اگرچه USDA این عدد را برای تورم تنظیم می کند، قیمت غذا و مسکن در حال افزایش است.

فیتز سیمونز گفت: «آنها استرس زیادی را روی بودجه غذایی خانواده و به طور کلی بودجه خانواده وارد می‌کنند.

راه‌حل‌های سیاست‌گذاری و چالش‌های تامین مالی

سیاست گذاران به دنبال این اعداد در حال تغییر هستند و به دنبال راه هایی برای نزدیک شدن به وعده های غذایی رایگان دوران همه گیری هستند.

کالیفرنیا، مین، کلرادو، مینه سوتا و نیومکزیکو همگی قوانینی را تصویب کرده اند که وعده های غذایی مدارس را برای همه بچه ها رایگان می کند. ایالت های دیگر قوانین موقت را تصویب کرده اند و بسیاری دیگر نیز در حال بررسی سیاست های مشابه هستند.

دانش آموزی در مدرسه ابتدایی اوکویل ناهار خود را در روز چهارشنبه، 8 مارس 2023، در مدرسه ای در Oakville، Mo می خورد.

برایان مونوز/سنت رادیو عمومی لوئیس


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

برایان مونوز/سنت رادیو عمومی لوئیس

دولت بایدن نیز به دنبال راه حل است. USDA قانون جدیدی را برای گسترش چیزی به نام مقررات واجد شرایط بودن جامعه پیشنهاد کرد. این به مدارس و مناطقی که تعداد زیادی دانش‌آموز با نیاز بالا دارند اجازه می‌دهد تا برای همه بچه‌هایشان وعده‌های غذایی رایگان سرو کنند، بدون اینکه خانواده‌ها به طور خاص درخواست دهند. USDA می خواهد آستانه دانش آموزان با نیاز بالا را از 40 درصد به 25 درصد کاهش دهد تا مدارس بیشتری واجد شرایط این برنامه باشند.

وزیر کشاورزی ایالات متحده، تام ویلساک، در حالی که این طرح را در مدرسه ای در گریلی، کولو اعلام کرد، گفت: “ما انعطاف پذیری بیشتر، مشارکت بیشتر در برنامه، منابعی که کمی فشار را از بین می برد، ارائه می دهیم.”

قبل از همه‌گیری، تقریباً از هر سه ناحیه مدرسه در ایالات متحده، یک منطقه از طریق واجد شرایط بودن جامعه، وعده‌های غذایی رایگان برای همه دانش‌آموزان ارائه می‌کرد. FitzSimons می‌گوید این پیشنهاد می‌تواند مدارس بیشتری را برای شرکت در آن ترغیب کند.

اما او هشدار می دهد، “این در واقع میزان بودجه فدرال را که مدرسه دریافت می کند افزایش نمی دهد. بنابراین ما هنوز امیدواریم که شاید کنگره بودجه اضافی را اختصاص دهد.”

از آنجا که ایالت ها یا مدارس در حال حاضر باید خودشان بودجه این برنامه ها را تامین کنند، همه مناطق واجد شرایط شرکت را انتخاب نمی کنند. به طور کلی در ایالات متحده، حدود 75٪ از مدارس واجد شرایط، این برنامه را در سال تحصیلی گذشته انتخاب کردند، اما برخی از ایالت ها نرخ پذیرش بسیار پایین تری داشتند.

به عنوان مثال، در نبراسکا، حدود 12 درصد از مدارس واجد شرایط در سال گذشته در این برنامه شرکت کردند که دومین پایین ترین نرخ در ایالات متحده است.

قانونگذار نبراسکا در حال بررسی قوانینی است که مناطق مدارس بیشتری را وادار می کند تا در برنامه واجد شرایط بودن جامعه ثبت نام کنند تا میزان بودجه فدرال دریافتی مدارس را به حداکثر برسانند.

سناتور ایالتی الیوت بوستار، یک دموکرات که نماینده بخشی از لینکلن است و یکی از لوایح را حمایت می کند، گفت که بزرگترین مانع در ایالت او قیمت خواهد بود. تحلیلگر مالی قانونگذار ایالتی برآورد می کند که این سیاست در سال اول بیش از 55 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

بوستار گفت: “مسئولیت من این است که همکارانم در مجلس ایالتی را متقاعد کنم که این سرمایه گذاری ارزشمندی است که نبراسکا روی دانش آموزان و خانواده هایش انجام دهد.”

بوستار گفت که فکر می کند وعده های غذایی رایگان در طول همه گیری نشان دهنده ارزش برنامه ای مانند این است.

او می گوید: «این روزها تشکیل خانواده سخت است، گران است. بنابراین هر کاری که بتوانیم انجام دهیم تا بار را کمی آسان‌تر کنیم یا بار را کم کنیم، ارزشمند است.»

پرزیدنت جو بایدن در بودجه سال 2024 خود 15 میلیارد دلار طی 10 سال آینده برای تأمین مالی دسترسی گسترده به برنامه واجد شرایط بودن جامعه درخواست کرد. دولت می گوید این برنامه را به 9 میلیون کودک دیگر در سراسر کشور گسترش می دهد.

این داستان با مشارکت تولید شده است رسانه عمومی برداشت، همکاری اتاق های خبری رسانه های عمومی در غرب میانه. در مورد سیستم های غذایی، کشاورزی و مسائل روستایی گزارش می دهد. Harvest را در توییتر دنبال کنید: @HarvestPM.