اولین قرص ضد بارداری بدون نسخه در اینجا عرضه شد


تیاولین قرص ضد بارداری که مردم می توانند بدون نسخه بخرند، به نام اوپیل، این هفته به فروشگاه ها ارسال می شود.

Perrigo، شرکت مستقر در ایرلند که Opill را تولید می کند، گفت که این قرص ها باید تا پایان ماه مارس برای خرید در داروخانه های خرده فروشی و آنلاین در دسترس باشند. این قرص ها به گونه ای طراحی شده اند که هر روز تقریباً در یک ساعت معین مصرف شوند و در بسته های یک ماهه به قیمت 19.99 دلار و بسته های سه ماهه به قیمت 49.99 دلار فروخته می شوند.

سخنگوی CVS، یکی از داروخانه‌هایی که این قرص را ذخیره می‌کند، گفت که این قرص‌ها در بیش از 7500 فروشگاه آن در سراسر کشور وجود دارد و برای سفارش در اپلیکیشن فروشگاه در دسترس خواهد بود. مردم می توانند برای حفظ حریم خصوصی خود، تحویل یک روزه یا تحویل در فروشگاه را انتخاب کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا تابستان گذشته در تصمیمی مهم، استفاده بدون نسخه از قرص ضد بارداری خوراکی را تایید کرد. اکنون زنان می توانند بدون نظارت پزشکی وارد هر داروخانه ای شوند یا برای خرید قرص ها به صورت آنلاین مراجعه کنند. قبلاً قرص‌های ضدبارداری نیاز به نسخه داشتند و باید توسط داروساز تجویز می‌شد.

اوپیل تنها حاوی هورمون پروژستین است و به روش‌های مختلف از بارداری جلوگیری می‌کند، از جمله جلوگیری از آزادسازی تخمک‌ها از تخمدان‌ها و کمتر میزبانی رحم برای کاشت و رشد تخمک‌های بارور شده. از آنجایی که پروژستین حدود 24 ساعت فعال است، برای زنان مهم است که قرص را هر روز تقریباً در همان زمان مصرف کنند تا بیشترین تأثیر را داشته باشد. تحت این شرایط، Opill تا 98٪ در جلوگیری از بارداری موثر است.

عوارض جانبی مرتبط با این قرص وجود دارد، از جمله خونریزی، نفخ، و درد شکم. در صورت شدید بودن و ادامه دار بودن، زنان باید آنها را به پزشک خود گزارش دهند. اوپیل برای زنان با سابقه سرطان سینه یا کسانی که از سایر اشکال هورمونی کنترل بارداری مانند IUD، پچ یا ایمپلنت نیز استفاده می کنند، توصیه نمی شود.



Source link