اوپیل، یک قرص ضد بارداری بدون نسخه، به زودی در دسترس خواهد بود


تحقیقات نشان می‌دهد که دارویی به نام Opill که سال گذشته برای فروش بدون نسخه توسط سازمان غذا و دارو تایید شد، موثرترین روش کنترل بارداری بدون نسخه در دسترس خواهد بود – موثرتر از کاندوم، اسپرم‌کش‌ها و سایر داروهای بدون نسخه. مواد و روش ها.

کارشناسان بهداشت باروری می‌گویند که در دسترس بودن آن می‌تواند به‌ویژه برای نوجوانان، زنان جوان و سایر افرادی که در مواجهه با زمان، هزینه‌ها یا موانع لجستیکی مربوط به مراجعه به پزشک برای دریافت نسخه مشکل دارند مفید باشد.

برخی از کارشناسان گفتند که آنها فکر می کنند ممکن است گزینه خوبی برای نوجوانان باشد که در غیر این صورت ممکن است به کاندوم اعتماد کنند.

لوپ ام. رودریگز، مدیر اجرایی موسسه ملی لاتین برای عدالت باروری، روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «دسترسی بدون نسخه به کنترل بارداری موانعی مانند حمل‌ونقل، هزینه، زبان و اسناد را تا حد زیادی کاهش می‌دهد».

اوپیل یک داروی جدید نیست – 50 سال پیش برای استفاده با نسخه تایید شد. کارشناسان بهداشت باروری و اعضای یک پانل مشاوره FDA به سابقه طولانی ایمنی و کارایی آن اشاره کردند. 93 درصد در پیشگیری از بارداری با استفاده معمولی موثر است. زنان مبتلا به شرایط خاص – در درجه اول سرطان سینه یا خونریزی واژینال تشخیص داده نشده – نباید اوپیل را مصرف کنند. کارن موری، معاون دفتر داروهای بدون نسخه سازمان غذا و دارو، در یادداشتی در توضیح این تصمیم تایید گفت: اما برای اکثر زنان، «خطر بسیار کم است و اگر برچسب‌ها را بخوانند و دنبال کنند تقریباً وجود ندارد».

از زمانی که دادگاه عالی حق ملی سقط جنین را در سال 2022 لغو کرد، دسترسی به پیشگیری از بارداری به یک موضوع فوری تبدیل شده است. اما مدت ها قبل از آن، اقدام برای در دسترس قرار دادن یک قرص بدون نسخه برای همه سنین، حمایت گسترده ای از سوی متخصصان بهداشت باروری و نوجوانان و گروه ها دریافت کرده بود.

تصویب Opill با مخالفت عمومی بسیار کمی از سوی گروه های محافظه کار روبرو شد که اغلب از اقداماتی که دسترسی به سقط جنین، پیشگیری از بارداری اضطراری و آموزش جنسی را افزایش می دهد انتقاد می کنند. به نظر می‌رسد که مخالفت عمدتاً از سوی برخی سازمان‌های کاتولیک و اقدام دانشجویان برای زندگی صورت می‌گیرد.

در یک نظرسنجی در سال 2022 توسط سازمان تحقیقات مراقبت های بهداشتی KFF، بیش از سه چهارم زنان در سنین باروری گفتند که ترجیح می دهند قرص های بدون نسخه را مصرف کنند، در درجه اول به دلیل راحتی.

اوپیل به عنوان یک قرص کوچک شناخته می شود زیرا حاوی تنها یک هورمون به نام پروژسترون است، برخلاف قرص های ترکیبی که حاوی پروژسترون و استروژن است. Cadence Health، شرکتی که قرص های ترکیبی تولید می کند، نیز در حال مذاکره با FDA در مورد درخواست وضعیت بدون نسخه است.

پریگو روز دوشنبه گفت که Opill را می توان از برخی خرده فروشان آنلاین پیش خرید کرد. یک بسته سه ماهه Opill نیز با قیمت 49.99 دلار توسط خرده فروشان به فروش می رسد. وب سایت Opill.com این شرکت نیز بسته سه ماهه و همچنین عرضه شش ماهه را با قیمت 89.99 دلار به فروش خواهد رساند.

پریگو در اطلاعیه خود گفت که این شرکت یک “برنامه کمک هزینه” را برای “کمک به افراد واجد شرایط کم درآمد و بدون بیمه برای دریافت Opill با هزینه کم یا بدون هزینه” ارائه خواهد کرد.

مقرون به صرفه ساختن این قرص برای همه زنان همچنان یک هدف برای حامیان سلامت باروری است که بسیاری از آنها روز دوشنبه گفتند که این هزینه برای برخی از جمعیت ها دور از دسترس خواهد بود.

“به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی در تگزاس که برای خوردن قرص تحت سیستم فعلی تلاش می کرد و در حین تلاش با انگ اجتماعی مواجه می شد، از نزدیک می دانم که اطمینان از اینکه جوانان می توانند وارد فروشگاه شوند و به راحتی به وسایل پیشگیری از بارداری مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند چقدر مهم است. مایا لوپز، 17 ساله، عضو شورای جوانان FreeThePill در سازمان غیرانتفاعی مدافعان جوانان، در بیانیه ای گفت. “در حالی که امروز یک گام بزرگ به جلو است، قیمت هنوز برای بسیاری از نوجوانانی که من می شناسم بالا است.”

قانون مراقبت مقرون به صرفه، برنامه های بیمه سلامت را ملزم به پرداخت هزینه های پیشگیری از بارداری با نسخه، اما نه روش های بدون نسخه می کند. برخی از ایالت ها قوانینی دارند که پوشش کنترل تولد بدون نسخه را الزامی می کند، اما اکثر آنها چنین نیستند.

نظرسنجی KFF نشان داد که 10 درصد از زنان قادر یا مایل به پرداخت هیچ هزینه ای برای پیشگیری از بارداری نیستند. حدود 40 درصد 10 دلار یا کمتر در ماه پرداخت می کنند و حدود یک سوم بین 11 تا 20 دلار می پردازند.

سه سناتور دموکرات – پتی موری از واشنگتن، مازی هیرونو از هاوایی و کاترین کورتز ماستو از نوادا – روز دوشنبه بیانیه‌ای صادر کردند و از تصویب قانونی خواستند تا بیمه‌گران را ملزم به پوشش کنترل تولد بدون نسخه کنند. آنها همچنین دولت فدرال را تحت فشار قرار داده اند تا تحت فرمان اجرایی برای بهبود دسترسی به پیشگیری از بارداری که رئیس جمهور بایدن سال گذشته امضا کرد، کاری مشابه انجام دهد.

سناتورها گفتند: “کار در اینجا متوقف نمی شود – باید کارهای بیشتری انجام شود تا اطمینان حاصل شود که هر آمریکایی می تواند به قرص بدون نسخه دسترسی داشته باشد و هزینه آن را بپردازد.”



Source link