جایگزینی گوشت قرمز با پروتئین گیاهی باعث افزایش طول عمر و سلامت آب و هوا می شود: شات


رژیم غذایی گیاهی نه تنها برای سلامتی شما مفید است، بلکه برای کره زمین نیز مفید است.

الکساندر اسپاتاری/ گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

الکساندر اسپاتاری/ گتی ایماژ


رژیم غذایی گیاهی نه تنها برای سلامتی شما مفید است، بلکه برای کره زمین نیز مفید است.

الکساندر اسپاتاری/ گتی ایماژ

اگر قصد کاهش مصرف گوشت را دارید و شما می خواهید قدرت عضلانی بسازید، تنها نیستید.

به دنبال داستان ما در مورد غذاهایی که به حفظ قدرت کمک می کنند، بسیاری از شما به درخواست ما پاسخ دادید و به ما گفتید که در تلاش برای افزایش مصرف پروتئین با یک رژیم غذایی گیاهی هستید.

اکنون، یک مطالعه جدید منتشر شده در غذای طبیعت، دریافت که اگر مردم چند بار در هفته گوشت قرمز و فرآوری شده را با پروتئین گیاهی عوض کنند، برای سلامتی آنها مفید است و همچنین می تواند ردپای کربن مرتبط با رژیم غذایی آنها را کاهش دهد.

این مطالعه نشان داد کاهش مصرف گوشت قرمز به نصف منجر به تغییرات قابل توجهی می شود. به عنوان مثال، خوردن آن دو بار در هفته به جای چهار بار در هفته، ردپای کربن شما را تا 25 درصد کاهش می دهد و همچنین ممکن است طول عمر را افزایش دهد.

اولیویا اوکلر از دانشگاه مک گیل، نویسنده این مطالعه، می‌گوید: «ما دریافتیم که امید به زندگی تقریباً 9 ماه افزایش یافته است» که با کاهش 50 درصدی مرتبط است. انگیزه مطالعه او آخرین راهنمای غذایی کانادا بود که بر مصرف غذاهای پروتئین گیاهی تاکید دارد.

Auclair می‌گوید: وقتی صحبت از تغییر رژیم غذایی برای بهبود سلامت و آب و هوا می‌شود، «نیازی نیست ما به افراط و تفریط برویم» یا غذاها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنیم. این مطالعه به شواهدی اضافه می کند که تغییرات کوچک در رژیم غذایی می تواند پیامد باشد و رژیم غذایی که برای سلامتی ما مفید است برای محیط زیست نیز مفید است.

اما تغییرات ناگهانی می تواند آزاردهنده باشد. ما از کایل بک لاند شنیدیم که یک رژیم غذایی متمرکز بر گیاه را اتخاذ کرده است. او برای مدت طولانی عادت داشت که در وعده های غذایی زیادی گوشت بخورد، و زمانی که کاهش می داد، هنگام ورزش احساس کاهش سطح انرژی خود را داشت.

او می‌گوید: «بی‌حالی و ضعف را تجربه می‌کردم. وقتی Backlund متوجه شد که باید پروتئین مصرفی خود را افزایش دهد، شریک زندگی او استفانی ماریل – که بیشتر آشپزی را انجام می دهد و همچنین رژیم غذایی گیاهی دارد – راه هایی برای اضافه کردن پروتئین بیشتر به سوپ ها و خورش های میسو با افزودن توفو، سبزیجات پیدا کرد. و غلات مانند کینوا. بوریتو لوبیا و سرخ کردنی کدو سبز دو مورد از مورد علاقه او هستند. ماریل می گوید: «می توانید به آن تخم مرغ اضافه کنید و می توانید آرد بادام که کمی پروتئین بیشتری دارد اضافه کنید.

کایل می گوید که اکنون با رژیم غذایی متمرکز بر گیاه احساس خوبی دارد. بک لاند می‌گوید: «هر غذایی که می‌خوریم خوشمزه است و من کاملاً آماده هستم.

دکتر کریستوفر گاردنر، دانشمند علوم غذایی در دانشگاه استنفورد می گوید: افراد می توانند تمام پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز خود را از یک رژیم غذایی گیاهی دریافت کنند به شرطی که کمی برنامه ریزی داشته باشند. تحقیقات او در مستند جدید نتفلیکس نشان داده شده است شما همان چیزی هستید که می خورید: یک آزمایش دوقلو.

گاردنر به منابع مختلف، از عدس، نخود و لوبیاهای دیگر، آجیل و دانه‌ها، غلات کامل و سبزیجات اشاره می‌کند و می‌گوید: «اگر کسی تنوع معقولی را مصرف می‌کند، تأمین پروتئین مورد نیاز از منابع گیاهی برای حفظ ماهیچه مشکلی ندارد.» می گوید.

گاردنر می‌گوید یک بحث محیطی برای تغییر رژیم غذایی نیز وجود دارد. دام ها به زمین و آب زیادی نیاز دارند. ریچارد ویت و همکارانش در مؤسسه منابع جهانی تخمین می‌زنند که تولید گوشت گاو به 20 برابر زمین بیشتر و انتشار گازهای گلخانه‌ای 20 برابر بیشتر از هر گرم پروتئین در مقایسه با لوبیا نیاز دارد.

همانطور که گزارش داده‌ایم، بر اساس یک تخمین، اگر مردم ایالات متحده گوشت گاو را با لوبیا عوض کنند، این یک سوئیچ به تنهایی می‌تواند ایالات متحده را در نیمه راه به اهداف کاهش گازهای گلخانه‌ای خود برساند.

بسیاری از مردم از ارتباط بین رژیم غذایی و آب و هوا بی اطلاع هستند، اما در میان افرادی که اینگونه هستند، تمایل به ایجاد تغییرات وجود دارد. Auclair می‌گوید، وقتی صحبت از مفید بودن تغییرات به میان می‌آید، “ما واقعاً می‌خواهیم اینها را تا حد امکان ساده کنیم تا مردم بتوانند در رژیم غذایی خود تغییری ایجاد کنند.”

وقتی صحبت از طول عمر و طول عمر به میان می‌آید، آکلیر و همکارانش در دانشگاه مک‌گیل از داده‌های نظرسنجی برای ارزیابی عادات غذایی کانادایی‌ها استفاده کردند و مدل‌سازی کردند که اگر افراد تغییر رژیم غذایی را انجام دهند، چه اتفاقی می‌افتد. آن‌ها از مدل‌هایی برای تخمین تغییرات امید به زندگی بر اساس داده‌های مرگ و میر کانادایی و خطرات نسبی بیماری‌های مرتبط با غذاهای حیوانی و گیاهی استفاده کردند که در مطالعه بار بیماری‌های جهانی ارزیابی شد.

یافته ها با سایر تحقیقات مطابقت دارد. ماه گذشته، محققان دانشگاه تافتز مطالعه‌ای را منتشر کردند که نشان می‌داد افرادی که در اواسط عمر پروتئین گیاهی زیادی مصرف می‌کردند، به طور قابل‌توجهی شانس بیشتری برای پیری سالم داشتند – شواهد بیشتری مبنی بر اینکه آنچه برای سلامتی ما مفید است برای سیاره زمین نیز مفید است.

این قطعه توسط جین گرینهالگ ویرایش شده است



Source link