چرا «شخصیت جنینی» حق را به هم می زند؟


با افزایش محبوبیت IVF، نگرانی های مخالفان آن نیز افزایش یافت. روش استاندارد شامل ایجاد چند جنین است که از نظر ناهنجاری های ژنتیکی غربالگری می شوند و آنهایی که سالم تر به نظر می رسند می توانند منتقل شوند. جنین های اضافی اغلب منجمد می شوند. با یک شمارش، یک میلیون و نیم جنین منجمد در ایالات متحده وجود دارد. پس از یک دوره زمانی مشخص، ممکن است آنها را به علم اهدا کنند یا از بین ببرند، درست همانطور که کلیسای کاتولیک می ترسید.

جنبش ضد سقط جنین در سال 2001، زمانی که پرزیدنت جورج دبلیو بوش استفاده از بودجه فدرال را برای تحقیقات سلول های بنیادی جنینی ممنوع کرد، برای محافظت از زندگی در زمان لقاح پیروز شد، اما رئیس جمهور باراک اوباما هشت سال بعد این سیاست را تغییر داد.

از اواخر دهه 2000، رای دهندگان طرح های رای گیری برای تثبیت شخصیت جنین را در حداقل پنج ایالت رد کردند. به نظر می‌رسید رای‌دهندگان در می‌سی‌سی‌پی با رنگ قرمز عمیق در سال 2011 معیار شخصیت بودن را تصویب کنند. اما در هفته‌های قبل از انتخابات، پزشکان و گروه‌های حامی سقط جنین در مورد تهدید IVF و کنترل تولد هشدار دادند و این ابتکار با 58 درصد تا 42 درصد شکست خورد.

با این حال، در حقوق کیفری، شخصیت جنین تثبیت شد. در سال 1986، مینه سوتا قانونی را تصویب کرد که مرگ جنین را در برخی شرایط به عنوان یک قتل تلقی می کرد. به گفته کمیته ملی حق زندگی، اکنون بیش از 30 ایالت با اعمال قوانین قتل جنین در هر مرحله از رشد درون رحمی، قربانیان خشونت آمیز متولد نشده را به رسمیت می شناسند. برخی از ایالت ها به طور مشابه قوانین کودک آزاری را برای پوشش جنین گسترش داده اند. صدها زن بر اساس این قوانین، اغلب به دلیل استفاده از مواد مخدر در دوران بارداری، یا در موارد معدودی پس از سقط جنین تحت پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

از نظر سیاسی، سرکوب این زنان که ممکن است با فقر یا اعتیاد دست و پنجه نرم کنند، بسیار ساده تر از هدف قرار دادن زوج های طبقه متوسط ​​و مرفهی است که به IVF روی می آورند (هزینه این عمل بین 12000 تا 30000 دلار است.) IVF شامل معاون سابق رئیس جمهور مایک پنس، یک مسیحی انجیلی است که با سقط جنین مخالف است. او در سال 2022 فاش کرد که پنس و همسرش کارن از IVF استفاده کردند. او سپس گفت که درمان‌های باروری “مستحق حمایت قانون هستند”. آنها در آن سال های طولانی و چالش برانگیز که در ازدواج با ناباروری دست و پنجه نرم می کردیم، آرامش زیادی به ما دادند.



Source link