رژیم غذایی کتوژنیک نمای کلی

در مرحله اول از رژیم کتوژنیک، باید از خوردن سبزیجاتی که حاوی نشاسته هستند، مثل انواع سیب زمینی، برنج، ماکارونی، قندها، میوه ها، انواع نان و شیرینی دست بکشید و همه ماده های غذایی کربوهیدرات دار را قطع کنید و فقط اجازه دارید تا ۵ درصد از کربوهیدرات روزانه، آن هم از ماده هایی که کربوهیدرات کمی را دارند، استفاده کنید. در ketogenic مصرف مواد غذایی زود هضم مانند شکر، شیرینی، سودا و نان سفید محدود می شود. حتی افرادی که شاهد میزان کاهش وزنی بعد از رژیم کتوژنیک بوده اند، در این افراد نیز کاهش سایز محسوسی اتفاق می رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است افتد.

یکی از مزیت های زیاد رژیم کتوژنیک، کاهش وزن زیاد و کاهش سایز بالا در افراد است. رژیم کتوژنیک به خاطر سالم بودن، کاهش وزن بالا نسبت به دیگر رژیم های رایج، کاهش سایز به صورت محسوس بین افراد به خصوص خانم ها، از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما در کمترین حالت در صورت رعایت کامل رژیم، می توانید امیدوار باشید که حداقل بین ۴ الی ۶ کیلوگرم از وزنتان را با رژیم کتو کم کنید.

آشامیدن آب بین ۸ تا ۱۰ لیوان را رژیم کتوژنیک سریع یا Speed ​​Keto چیست (و آیا کار می کند؟) فراموش نکنید. اما در کمترین مورد، حداقل در ماه ۴ کیلو و حداکثر بسته به وزن اولیه و موفقیت این رژیم، می توانید به کاهش بالای ۱۰ کیلو و بیشتر از آن نیز امیدوار باشید. در نهایت باید بگوییم که اراده و هدف شما در پایبند بودن به این رژیم، مهم ترین عامل در موفقیت نهایی این رژیم است. دوما برای نتیجه گرفتن از این رژیم باید اصول این رژیم را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. در مرحله سوم از رژیم کتوژنیک، بدن به مرحله ای رسیده است که بدون نیاز به گلوکز و قند و با گرفتن چربی از ماده های غذایی، به استفاده کردن از چربی به عنوان سوخت اصلی برای تامین انرژی سلول ها عادت کرده است و به طور همزمان از چربی های خود بدن نیز برای تامین سوخت سلول ها استفاده می کند.

اثبات شده است که پروتئین از تحلیل عضلانی در طول گرفتن رژیم غذایی کم کربوهیدرات جلوگیری میکند. مقداری پروتئین نیز در رژیم کتوژنیک باید گنجانده شود و مصرف کربوهیدرات ها را باید به حداقل برسانید. به این مرحله، تولید کتون نیز می گویند که در این مرحله، فرد به کاهش وزن سریع، نزدیک تر از قبل بی خوابی در رژیم کتوژنیک ؛ اختلالات خواب در کتو شده است. اینکار از طریق کاهش نسبت کتوژنیک انجام میشود تا آنجایی که دیگر کتون در ادرار قابل ردیابی نباشد و سپس، تمامی محدودیتهای کالری برداشته میشود. همان طور که قبلا نیز گفتیم، چهار عامل مهم باعث تعیین مقدار و میزان کاهش وزن بعد از رژیم کتو است که در صورت رعایت کردن این چهار عامل، نتایج عالی و رضایت بخشی را بعد از رژیم خواهید داشت.

A​rt icle h as ​been g enerated  by G​SA  C᠎ontent  G​en᠎er ator Demov er sion.

سعی کنید با کمک مواد غذایی مجاز تغذیه لذت بخشی را داشته باشید. در دو روز پایانی هفته مجاز هستید مقدار بیشتری کربوهیدرات مصرف کنید. کاهش وزن زمانی بهتر انجام می شود که شما انسولین کمتری در روز تولید کنید. سوزاندن چربی در مقابل سوزاندن کربوهیدراتها باعث ایجاد تغییراتی در متابولیسم بدن میشود و کبد شروع به ساختن اجسام کتونی (Ketone Bodies) میکند که به نظر میرسد از سلولهای سیستم عصبی، یعنی همان قسمتی که در ام اس آسیب میبیند، محافظت میکنند. نمی توان میزان معینی را برای کاهش وزن در رژیم کتو اعلام کرد و همان طور که گفتیم، به عوامل مختلفی بستگی دارد و اگر بخواهید بدانید که با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم باید گفت که این مسئله به چند فاکتور بستگی دارد و هر چقدر بهتر بتوانید عواملی که در اختیار دارید را رعایت کنید، به نتایج عالی و موفقیت آمیزی خواهید رسید.

آیا می توان دقیقا گفت که با رژیم کتوژنیک چقدر کم می کنیم؟ رژیم کتوژنیک دارای چربی مصرفی بالا و کمی پروتئین و کربوهیدرات بسیار کم و یا ناچیز است که می توان آن را هیچ در نظر گرفت است. میدانیم که دریافت پروتئین کافی در ساخت و حفظ توده عضلانی بسیار اهمیت دارد. بعد از شروع کردن اولین مرحله از رژیم کتوژنیک و رعایت اصول و قاعده این رژیم، بدن از قندهای ذخیره شده در بدن و قندهای مصرفی که فرد در قبل از رژیم مصرف کرده بود، به عنوان منبع تامین انرژی برای خود استفاده می کند. همچنین به دلیل بالا بودن محدودیت های حاصل از کتوژنیک امکان رها کردن آن و بازگشت وزن وجود دارد.

مانند سایرانواع رژیم کتوژنیک، تحقیقاتی در مورد اینکه آیا در صورت رعایت رژیم کتو پر پروتئین در دراز مدت خطری برای سلامتی وجود دارد یا خیر، وجود ندارد. فاکتورهایی مانند ورزش، بیماریها، سن، وزن اولیه، پایبند بودن به رژیم، متابولیسم بدن، میزان مصرف کربوهیدرات، چربی و پروتئین روی آن تاثیرگذار هستند. لازم به ذکر است که هرچه شما کربوهیدرات و گلوکز کمتری مصرف کنید، نتیجه بهتری میگیرید. رژیم غذایی برای هر نوع ورزشی که برای رسیدن به تناسب اندام انجام می شود، ضروری و لازم است. این مرحله حائز اهمیت بالایی می باشد و برای این که این روند را ثابت نگه دارید و میزان ماندگاری بالایی را داشته باشید، در این مرحله باید به طور دقیقی به ماده های غذایی که مصرف می کنید دقت داشته باشید. ​Th​is w as cre ated ᠎with GSA​ C on te​nt Gener ator ᠎DE᠎MO !

به همین خاطر در این مرحله، به غذاهایی که مصرف می کنید، دقت کنید و غذایی را خارج از برنامه رژیم غذایی مصرف نکنید. در حالت نرمال، هنگامی که از رژیم استفاده نمی کنید، بدن از کربوهیدرات ها به عنوان سوخت اصلی بدن استفاده می کند. به صورت رایج بعد از شروع این مرحله، زمانی حدود یک هفته الی دو هفته طول می کشد تا بدن فرد به حالت کتوزیس یا کتوسوزی و کم شدن وزن برسد. اما اگر بخواهیم به صورت تخمینی بگوییم و شما جواب سوال با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را دریابید، باید گفت که به صورت کلی و تخمینی در صورت رعایت کردن رژیم کتوژنیک به صورت کامل می توانید فقط با رژیم غذایی و بدون ورزش، کاهش وزنی حدودا ۴ الی ۶ کیلوگرم را شاهد باشید. A rtic᠎le w᠎as g​ener᠎at ed by G SA Con tent Gen erat or  Demov ersi​on!

برای پاسخ این سوال که آیا می توان گفت با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم باید گفت که نمی توان به طور دقیق عددی را برای همه مشخص کرد و فقط می توان به صورت تخمینی این عدد را اعلام کرد. اگر بخواهیم جواب سوال دقیقا با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را بدهیم، باید گفت که نمی توان دقیقا عددی را تعیین کرد. افرادی که دارای بیماریهای کلیوی هستند، باید با احتیاط و با مشورت پزشک خود رژیم کتوژنیک را اجرا کنند. پزشک میتواند توصیههای خاصی برای محاسبه و مانیتورینگ میزان کتونها در رژیم کتوژنیک به شما بدهد و درصورت نیاز، تستهای دقیقتری را توصیه کند.

همان طور که گفته شد به طور کلی رژیم کتو برای کسانی که در دوران شیردهی هستند توصیه نمیشود؛ مگر اینکه پزشک به شما توصیه کند از رژیم کتو برای کنترل یک بیماری در حین شیردهی پیروی کنید. ۱۱- آیا فاز کتوز همان کتواسیدوز است؟ اما با حذف کربوهیدرات ها در این رژیم، بدن مجبور می شود تا از سوخت جایگزین یا همان چربی های ماده های غذایی خورده شده یا چربی خودش استفاده کند. در نگاه اول، این رژیم به عنوان یک رژیم لاغری بهنظر نمیرسد! چرا که در اصل، در این رژیم بعد از مرحله های اولیه به جای کربوهیدرات، چربی خود بدن به عنوان سوخت برای تامین انرژی سلول های بدن به کار گرفته می شود.

املاح معدنی: افزودن نمک و سایر املاح معدنی به منظور ایجاد تغییر در تعادل آب و املاح معدنی بدن در زمان شروع رژیم مهم است. رژیم کتو یکی از انواع رژیم های غذایی است که در چند سال اخیر، طرفداران زیادی را پیدا کرده است و هدف آن نیز کم کردن وزن در سریع ترین زمان با روش سالم و کنترل کردن بیماری های مختلف است. یک رژیم کتوژنیک راهی کارامد برای کاهش وزن و کاهش احتمال ابتلا به بیماری میباشد . علاوهبراین، رژیمهای کم کربوهیدرات میتوانند باعث شوند بدن مادر شیرده، کتونهایی را ترشح کند که میتواند خطراتی را برای نوزاد بههمراه داشته باشد.

از طرفی، مکملهای حاوی منیزیم میتوانند در بهبود یبوست کمککننده باشند. در این رژیم، باید کربوهیدراتها را به حداقل برسانید، حدود ۵٪ از کالریهای مصرفی به صورت کربوهیدرات باشد. در رژیم غذایی کتوژنیک میزان دقیق چربی، کربوهیدارت و پروتئین هایی که باید مصرف کنید، تعیین می شود و می توانید طبق خواسته های خودتان، این مقادیر را تنظیم کنید و در صورت لزوم تغییر دهید. علاوه بر محدود کردن کربوهیدراتها، باید مطمئن شوید که از خوردن بیش از حد پروتئین نیز اجتناب کنید، زیرا پروتئین میتواند با کتوز تداخل کند.

به یاد داشته باشید که حدود ۵ درصد در روز باید کربوهیدارت مصرف کنید، نه کم تر و نه بیش تر. هر چقدر هنگام شروع این رژیم، اضافه وزن بیشتری را داشته باشید، شاهد کاهش وزن بیش تری خواهید چگونه میل به قند و هوس شیرینی و شکر را کم کنیم بود. به طوری که بعد از این رژیم، تناسب اندام خوبی را خواهید داشت و به بدن سالم تری نیز خواهید رسید. عوامل زیادی بر روی میزان کاهش وزن شما بعد از رژیم کتوژنیک تاثیر می گذارد.

از روغن های زود هضم و راحت می توان به روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو اشاره کرد. روغن نارگیل یکی از غنیترین منابع طبیعی چربیهای MCT است که حدود ۱۷ درصد از اسیدهای چرب موجود در آن از MCT تشکیل شدهاند. نشان داده شده است که ترکیب MCTها و لوریک اسید موجود در روغن نارگیل موجب افزایش سطح کتونها در بدن میشود. علاوه بر این ۹۵.۲ درصد افراد گروه کتوژنیک قادر به قطع یا کاهش دوز مصرف داروهای دیابت بودند و این میزان در افراد گروه کربوهیدرات بالا، ۶۲ درصد بود. 1. اگه کربوهیدرات مصرف نکنیم چی میشود؟

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از کتون ها: مقدمه ای بر آزمایش کتون ها دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.