ماست اکنون می تواند ادعا کند که ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد


Yبر اساس شواهد محدود، سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز جمعه گفت، ماست فروخته شده در ایالات متحده می تواند ادعا کند که این غذا ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

آژانس موافقت کرد که شواهدی وجود دارد، اما توافق علمی قابل توجهی وجود ندارد، مبنی بر اینکه خوردن حداقل 2 فنجان ماست در هفته ممکن است احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش دهد که حدود 36 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

FDA ادعاهای بهداشتی واجد شرایط را – ادعایی که فاقد پشتوانه علمی کامل است اما تا زمانی که سلب مسئولیت برای جلوگیری از گمراه کردن مصرف کنندگان وجود داشته باشد – مجاز است – برای مکمل های غذایی از سال 2000 و غذاها از سال 2002. آژانس با شکایت هایی مواجه شده بود که استانداردهای الزام را به چالش می کشید. توافق علمی مبتنی بر ادعاهایی مبنی بر اینکه تضمین های آزادی بیان را نقض می کند.

از جمله ادعاهای مجاز بهداشتی: مصرف برخی از انواع کاکائو ممکن است بیماری قلبی را کاهش دهد و آب زغال اخته ممکن است خطر عفونت های مکرر دستگاه ادراری را در زنان کاهش دهد.

برای ماست، Danone North America، شعبه ایالات متحده شرکت فرانسوی که مارک‌های آن شامل ماست‌های Dannon، Activia و Horizon Organics است، در سال 2018 درخواست یک ادعای سلامت واجد شرایط کرد. اطلاعاتی را از مطالعاتی ارائه کرد که شرکت‌کنندگان را در طول زمان مشاهده کردند و ارتباطی بین خوردن پیدا کرد. ماست و نشانگرهای پایین تر دیابت سازمان غذا و داروی آمریکا موافقت کرد که “شواهد معتبری” مبنی بر فواید خوردن ماست به عنوان یک غذای کامل وجود دارد، اما نه به دلیل وجود ماده مغذی خاصی در آن.

منتقدان گفتند که تغییر برچسب بر اساس کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده با استاندارد طلایی نیست که بتواند ثابت کند که آیا ماست خطر دیابت را کاهش می‌دهد یا خیر.

گروه حمایتی مرکز علوم در منافع عمومی گفت که هیچ غذایی نمی تواند خطر ابتلا به بیماری مرتبط با رژیم غذایی را کاهش دهد. همچنین گفت که تغییر برچسب ممکن است با تشویق به مصرف ماست، از جمله انواعی که شامل قندهای افزوده شده، و مخلوط هایی مانند کلوچه و چوب شور، خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد.

ماریون نستله، کارشناس سیاست غذایی، گفت که ادعاهای بهداشتی واجد شرایط مبتنی بر شواهد محدود “از نظر ظاهری مضحک” است.

او گفت: «اگر می‌خواهید این را باور کنید، ادامه دهید، اما این بر اساس شواهد نیست.



Source link