افزایش قیمت دارو در سال 2024 در حال افزایش است – و برخی کاهش می یابد: شات


به نظر می رسد افزایش قیمت دارو در سال جاری معتدل بوده و قیمت برخی داروها کاهش یافته است.

الیز آمندولا/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

الیز آمندولا/AP


به نظر می رسد افزایش قیمت دارو در سال جاری معتدل بوده و قیمت برخی داروها کاهش یافته است.

الیز آمندولا/AP

شرکت های داروسازی اغلب در آغاز سال جدید قیمت ها را افزایش می دهند و به نظر می رسد سال 2024 نیز از این قاعده مستثنی نباشد. بر اساس تحقیقات غیرانتفاعی 46بروکلین، قیمت دارو تاکنون در حدود 600 افزایش قیمت در ژانویه بوده است.

اما این افزایش ها به اندازه سال های گذشته تند نبوده است. در دهه 2010، افزایش قیمت دارو معمولاً بسیار بیشتر بود – به طور متوسط ​​تا 10٪

آنتونی سیاچیا، مدیرعامل 46بروکلین می‌گوید: «از سال 2016، پدال فلز کمی به عقب کشیده شده است، جایی که ما معمولاً تأثیر میانگین وزنی افزایش قیمت و میانگین افزایش قیمت را در حدود 5 درصد می‌بینیم.

این تقریباً همان چیزی است که او امسال می بیند.

Ciaccia انتظار دارد تا قبل از پایان ماه چند صد افزایش قیمت داروی دیگر افزایش یابد – و این عامل بیشتر افزایش قیمت نام تجاری در سال جاری خواهد بود.

قیمت های خالص متفاوت است

حتی اگر قیمت برچسب دارو در حال افزایش باشد، به این معنی نیست که داروساز تمام آن پول را به خانه می برد. دلیلش این است که نوع دیگری از قیمت وجود دارد که به آن قیمت خالص می گویند. این چیزی است که داروساز پس از تخفیف هایی که باید به اشخاص ثالث و سایر تخفیف ها بپردازد، به خانه می برد.

و در مجموع، این تخفیف ها افزایش یافته است، بنابراین قیمت های خالص حدود شش سال است که کاهش یافته است.

ریچارد ایوانز، کهنه کار صنعت داروسازی که SSR Health، یک شرکت داده‌های قیمت‌گذاری و تجزیه و تحلیل دارو را اداره می‌کند، می‌گوید قیمت‌های خالص در سال 2023 کمی سریع‌تر از سال‌های گذشته کاهش یافت.

وی گفت: تا 9 شهریور سال گذشته میانگین تخفیف در بازار حدود 52 درصد بوده است. این بدان معناست که داروسازان بسیار کمتر از قیمت فهرست به خانه می برند. برخی از تولیدکنندگان در ازای دلار حدود 0.48 دلار دریافت می کنند.

کاهش رکورد ناشی از مجازات

برای اولین بار، لیست قیمت های بزرگ نیز وجود دارد کاهش می دهد به گزارش 46بروکلین، ژانویه امسال. اینها برای انسولین و استنشاق بود و 70 یا 80 درصد کاهش داشتند.

داروساز GSK می‌گوید که قصد دارد برای مثال قیمت فهرست Advair را تا 70 درصد کاهش دهد. Advair یک داروی استنشاقی برای آسم و بیماری مزمن انسدادی ریه است.

این کاهش ها به قدری قابل توجه است که وقتی به قیمت داروها نگاه می کنید، در واقع افزایش ها را خنثی می کنند. Ciaccia از 46Brooklyn می‌گوید این در صورتی است که میانگین‌های وزنی تغییرات قیمت را بر اساس میزان مصرف دارو انجام دهید.

عامل مهم، قانونی است که در سال 2021 تحت ریاست جمهوری بایدن به نام قانون طرح نجات آمریکا تصویب شد. این عمدتاً یک لایحه محرک در دوران کووید بود، اما بخشی را نیز شامل می شد که بر Medicaid تأثیر می گذارد.

قبل از آن قانون، داروسازان باید جریمه هایی را برای افزایش قیمت ها سریعتر از تورم می پرداختند، اما محدودیتی برای این جریمه ها وجود داشت. طرح نجات آمریکا سقف را در سال 2024 برداشته است. اکنون، داروسازان باید جریمه های هنگفتی را برای افزایش قیمت ها سریعتر از تورم بپردازند که بیش از ارزش داروها به دولت بدهکار باشند.

به عبارت دیگر، آنها با فروش محصولات خود پول منفی به دست می آورند!

سیاچیا می‌گوید: «نتیجه نهایی این است که تولیدکنندگان دارو قیمت بسیاری از این محصولات قدیمی را پایین می‌آورند یا آن محصولات را به‌طور کلی از بازار بیرون می‌کشند تا از پرداخت جریمه‌های سنگین به برنامه‌های Medicaid اجتناب کنند.»

معنای آن برای مصرف کنندگان چیست

معمولاً آنچه که شخصی در پیشخوان داروخانه می پردازد به لیست قیمت مربوط می شود – قیمت هایی که شرکت های دارویی تعیین می کنند نه قیمت های خالصی که در نهایت به خانه می برند.

این بدان معنی است که اگر لیست قیمت بالا برود، احتمالاً پرداخت مشترک بیشتر خواهد شد.

اما کاهش قیمت لزوماً به معنای پس انداز در پیشخوان داروخانه نیست. پرداخت هزینه ممکن است بیشتر شود زیرا باعث می‌شود دارو به سطح دیگری از فرمول دارویی بیمه‌گر شما منتقل شود – این منوی داروهایی است که بیمه شما ارائه می‌کند. این امر ارتباط زیادی با پرداخت های پشت صحنه ای دارد که بین داروساز و واسطه بیمه شما به نام مدیر مزایای داروخانه اتفاق می افتد.

تغییرات پرداخت کپی بسته به دارو و طرح بیمه شما متفاوت خواهد بود.



Source link