چگونه یک توقف ناگهانی لقاح آزمایشگاهی زوج های آلاباما را تکان داد؟


لیلی ری و همسرش آستین، شش سال است که از طریق روش های لقاح، دو بار بازیابی تخمک، چهار انتقال جنین، حاملگی خارج از رحمی که می تواند کشنده باشد و هشت سقط جنین، در تلاش برای بچه دار شدن هستند.

در حالی که چهار جنین منجمد در یک کلینیک باروری در انبار باقی مانده بودند، خانواده ری که در هانتسویل، آلا زندگی می کنند، تصمیم گرفتند مسیر خود را تغییر دهند. در ماه فوریه، آنها برای یافتن زنی برای حمل نوزادشان به آژانسی در کلرادو مراجعه کردند، جایی که قوانین مربوط به حاملین حاملگی بخشنده تر از آلاباما است.

همه چیز تنها چند روز بعد متوقف شد، زمانی که دادگاه عالی آلاباما حکم داد که جنین های فریز شده باید تحت قوانین ایالتی “کودکان خارج از رحم” در نظر گرفته شوند و چندین کلینیک باروری در ایالت درمان های IVF را به حالت تعلیق درآوردند.

خانم ری، 35 ساله، گفت: «وقتی با کلینیک خود تماس گرفتم تا بپرسم چقدر سریع می توانم جنین هایم را از حالت خارج کنم، آنها به من گفتند که همه چیز متوقف شده است، از جمله حمل جنین.

فرماندار کی آیوی، یک جمهوری خواه، با امید به فرونشاندن خشم ملی در مورد تصمیم دادگاه، چهارشنبه شب قانونی را امضا کرد که از کلینیک های IVF در برابر اقدامات مدنی و تعقیب کیفری مربوط به رسیدگی به جنین محافظت می کند.

اما برای والدینی مانند اشعه، آسیب قابل توجهی قبلاً وارد شده بود.

این حکم باعث اختلال در درمان‌های باروری می‌شود که گران‌قیمت، از نظر جسمی و روحی سنگین، و به شدت حساس به زمان و منابع گرانبهایی هستند که بسیاری از زوج‌ها نداشتند. تجارب آنها ممکن است به زودی در ایالت های دیگر تکرار شود زیرا نیروهای ضد سقط جنین تلاش می کنند تا شروع زندگی را دوباره تعریف کنند.

در قرارداد رحم اجاره‌ای رای‌ها خواسته شد که جنین‌های آن‌ها در اسرع وقت به کلرادو ارسال شود. آژانس رحم اجاره ای با این زوج همکاری می کند تا این مهلت را تمدید کند، اما اگر تاخیرها ادامه یابد، Rays ممکن است ده ها هزار دلار و همچنین دسترسی به جانشینی را که انتخاب کرده اند از دست بدهد.

خانم ری گفت: “من دوست دارم که بسیاری از اعضای مجلس ما افراد با ایمانی باشند که با افکار و عقاید من موافق هستند.” اما اینجا جایی برای دخالت دولت نیست.»

او افزود: «اکنون مردم تا حد مرگ می‌ترسند، و همه ما پیامک می‌فرستیم و می‌گوییم: «بیایید جنین‌هایمان را به کالیفرنیا منتقل کنیم، لیبرال‌ترین ایالتی که می‌توانیم به آن فکر کنیم، جایی که فکر می‌کنیم این آخرین جایی است که ممکن است این اتفاق بیفتد». .

حکم دادگاه برخی از بیماران را در نقاط حساس و آسیب پذیر درمان گرفتار کرد.

جاسمین یورک، 34 ساله، یک پرستار اورژانس و مراقبت های ویژه در شهر الکساندر، آلا، به تازگی دوره ای از دارو را برای آماده شدن برای کاشت یک جنین منجمد آغاز کرده بود که پزشک او تماس گرفت و گفت که تصمیم دادگاه این روند را متوقف کرده است.

خانم یورک که خود را مسیحی توصیف می کند که از سقط جنین حمایت نمی کند، گفت: «من کاملاً متحیر شدم. (او سنجاقی می‌پوشد که چهره‌ای شبیه به مسیح را به تصویر می‌کشد که «همه به من نیاز دارید؟»)

خانم یورک و همسرش جارد، از ازدواج اولش یک دختر 13 ساله دارند، اما شوهرش فرزند بیولوژیکی ندارد و آنها خیلی خواهان بچه دار شدن هستند. او گفت که هم ناامید و هم کمی عصبانی بود. “در پایان روز، نظر شخص دیگری آینده من را تغییر داد.”

وی افزود: مگر خدا به ما علم نداده است؟ آیا او به ما توانایی انجام این همه معجزات پزشکی را داد؟ آیا او از طریق آنها کار نمی کند؟»

ربکا ماتیوس، 36 ساله، مادر دو فرزند از طریق IVF، که یکی از آنها به نام پزشک باروری او نامگذاری شده است، هنگام صدور حکم با سؤالات مختلفی دست و پنجه نرم می کرد.

او و همسرش رایت، یک جنین منجمد باقی مانده داشتند و خانواده آنها احساس کامل بودن می کردند. اما آنها تصمیم نگرفته بودند که آیا برای بارداری دیگری اقدام کنند یا خیر. خانم ماتیوس که در مونتگومری، آلا زندگی می کند، گفت: «فکر می کردیم وقت داریم.

قانون جدید محافظت از کلینیک های IVF ممکن است اتاق تنفسی را به زوجین ارائه دهد، اما میزان آن مشخص نیست. این قانون به موضوع حقوقی اساسی – اینکه جنین های منجمد شده طبق قوانین ایالتی بچه هستند – نمی پردازد و حمایت های آن به حدی گسترده است که ممکن است از چالش های قانونی جان سالم به در نبرد.

خانم ماتیوس گفت: «تصمیم گیری با این جنین ها به اندازه کافی سخت است. این تصمیمی است که باید با همسر و پزشک خود بگیرید. ما نیازی به دخالت دولت نداریم.»

گروه‌های ملی ضد سقط جنین که معتقدند جنین‌ها – فقط چند روز پس از بارور شدن تخمک‌ها منجمد شده‌اند – زندگی را تشکیل می‌دهند، مخالف قانون جدید هستند. بیش از دوازده سازمان، از جمله سوزان بی. آنتونی پرو-لایف آمریکا، از فرماندار آیوی خواستند که این لایحه را امضا نکند، با این استدلال که تصمیم دادگاه “به سادگی نیازمند این است که کلینیک های باروری مراقب زندگی هایی باشند که ایجاد می کنند.”

یکی از قانونگذاران آلاباما که مخالف قانون جدید بود، ارنی یاربرو، نماینده ایالتی، جمهوری خواه از مورگان، آلا، گفت که این قسمت “هولوکاست خاموشی را که در ایالت ما در جریان است را آشکار کرد” و افزود: “ما با مرگ و زندگی روبرو هستیم.” از بچه ها.»

در طول دو هفته گذشته، بسیاری از والدین و والدینی که خود را مسیحی می دانند، با احساسات متناقض در مورد تلاقی ناگهانی باور مذهبی و سیاست عمومی دست و پنجه نرم کرده اند.

لورن راث، 30 ساله، که یک نوزاد 7 ماهه پس از IVF به دنیا آمد، یکی از چندین نفری بود که در تجمعی در مونتگومری در حمایت از قانون حفاظت از کلینیک ها شرکت کرد. او و بسیاری دیگر نارنجی می پوشیدند، رنگی که طرفداران آن می گویند از زمان های قدیم نماد باروری بوده است.

خانم راث و همسرش، جاناتان، هفت جنین منجمد دارند. او می‌خواهد همه آنها را به رحمش منتقل کنند، او گفت: “تا زمانی که من سالم هستم.”

خانم راث گفت: «من شخصاً معتقدم که آنها موجودات منحصربه‌فردی هستند که به شکل خدا خلق شده‌اند، که هر یک جنین ژنتیکی منحصربه‌فردی هستند که دیگر هرگز وجود نخواهند داشت. من برای جنین ها به عنوان زندگی ارزش قائل هستم، اما این یک باور شخصی و فردی است.

زنان دیگری که تحت IVF قرار می‌گیرند، مخالف بودند و می‌گفتند که جنین در لوله آزمایش نباید کودک در نظر گرفته شود.

مالوری هاوارد، 34 ساله، که خارج از موبایل، آلا زندگی می کند، گفت: “این نمی تواند به یک کودک خارج از رحم تبدیل شود. برای من، این مفهوم نیست.”

او دو فرزند دارد و قرار بود با صدور حکم، یک دور تحریک تخمدان را آغاز کند تا برای بازیابی تخمک آماده شود. روال به تعویق افتاد.

خانم هوارد گفت، تصمیم دادگاه “به این معنی است که هر بار که شما رابطه جنسی دارید و تخمک بارور می شود، اما کاشته نمی شود، و شما هرگز در مورد آن نمی دانید، می توان آن را سقط جنین در نظر گرفت.”

خانم هوارد گفت: «ما در جنوب هستیم، جایی که مردم نمی‌خواهند دولت به آنها دستور دهد که آیا باید اسلحه داشته باشند یا نه. اما آن‌ها با این موضوع که دولت می‌گوید حقوق باروری کار دولت است، خوب هستند، فقط به این دلیل که با این دستور کار موافق هستند.»



Source link