تنفس عمیق و آموزش تکنیک های آن به کودکان


تنفس شدید نفس عمیق بکشید برای بدن ما مفید است و می تواند به تبدیل افکار منفی به افکار مثبت کمک کند. به عبارت دیگر ، ما می توانیم از تنفس و بدن برای کمک به احساس روحی بهتر استفاده کنیم.

تکنیک تنفس عمیق

وقتی استرس ، اضطراب ، ترس ، اضطراب یا عصبانیت را تجربه می کنید ، ممکن است متوجه شوید که تنفس شما عمیق تر و سریعتر می شود.
وقتی عصبانی می شوید ، تنفس در قفسه سینه شما بسیار کم می شود. با آرامش بیشتر ، تنفس کندتر و عمیق تر می شود. در این حالت ، تنفس بیشتر از شکم و پایین دنده ها انجام می شود.

می توانید یاد بگیرید که بر تنفس خود تمرکز کنید ، سرعت آن را کاهش دهید و هر نفس را بیشتر و بیشتر بکشید. با انجام این کار ، با تنفس عمیق احساس آرامش خواهید کرد.

فواید تنفس عمیق

وقتی تمرین تنفس عمیق می کنید ، نه تنها می توانید به خود کمک کنید که آرامش خود را حفظ کنید ، بلکه می توانید در شرایط استرس زا نیز به سرعت به آرامش بازگردید. در واقع ، تنفس عمیق فواید دیگری نیز دارد:

مسکن
سیستم ایمنی و گردش خون را بهبود می بخشد
انرژی اضافه کنید
کاهش فشار خون
آدامس خوب
احساس خوبی داشته باشید
روشن فکر

این تکنیک ها به طور خاص به کودکان کمک می کند تا رابطه بین تنفس و احساس را درک کنند. نوزادان باید از تکنیک های تنفسی با هدف کمک به بدن و ذهن خود برای آرامش و تمرکز استفاده کنند.
انجام این فعالیت های داوطلبانه به کودکان اجازه می دهد تا از تنفس آگاهانه بیشتر آگاه شوند.

تنفس عمیق

بهتر است در ابتدای تمرین تنفس عمیق این سوال را از فرزند خود بپرسید: چه؟ بدن و ذهن ما چگونه به هم متصل است؟

اگر زمان لازم است تا پاسخ آنها شروع شود ، صبور باشید. کودکان می توانند پاسخ های بسیار ساده ای برای این سوال داشته باشند.
شاید بهتر باشد به عنوان مثال به آنها در درک این موضوع کمک کرد. برای مثال با لگد زدن شروع کنید: وقتی می خواهیم به توپ ضربه بزنیم ، ذهن ما باید یک سیگنال به پای ما بفرستد و به آنها بگوید چه کار کنند. کودکان همچنین می توانند موارد زیر را درک کنند:

اگر فکر کنیم (یا باور کنیم) می توانیم کاری را انجام دهیم ، قادر به انجام آن خواهیم بود.
اگر مضطرب ، مضطرب یا ناراضی هستیم ، بدن ما ممکن است احساس بیماری یا خستگی یا افسردگی کند.
اگر بدن ما بیمار یا آسیب دیده یا بسیار خسته باشد ، ممکن است احساس اضطراب یا افسردگی کنیم.
با این تمرینات ، کودک ارتباط بین ذهن ذهنی و وضعیت بدن ما را تشخیص می دهد و می تواند رابطه بین تنفس عمیق و بهبود وضعیت جسمی و روحی را بهتر درک کند.

تکنیک های تنفس عمیق

تنفس یک رفلکس مستقیم است. شما حتی مجبور نیستید در مورد آن فکر کنید – و این روند به طور خودکار انجام می شود!
اما آگاهی از تنفس می تواند به شما در آرامش بیشتر کمک کند. در اینجا برخی از تکنیک های تنفس وجود دارد که می توانید تقریباً در هر کجا و هر زمان که احساس راحتی می کنید انجام دهید.

آموزش تنفس عمیق

تنفس عمیق همراه با هوشیاری

ساده ترین راه برای توجه بیشتر به تنفس این است که به رایحه مورد علاقه خود فکر کنید. بوییدن یک فرآیند تنفسی عمدی است. بنابراین بهتر است این روش تنفس آگاهانه را امتحان کنید:

با بستن چشمان خود شروع کنید و تصور کنید که بوی مورد علاقه خود را احساس می کنید.
با شمارش دو عدد نفس عمیق بکشید.
در چهار شماره نفس بکشید.
یک دقیقه تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و شمع را خاموش کنید

این تکنیک تنفس یک نفس کامل و آرام ایجاد می کند تا ذهن و بدن شما را آرام کند. در اینجا نحوه تنفس بادکنک با شمع وجود دارد:

اگر روی صندلی نشسته اید ، پشت خود را صاف و پاها را صاف روی زمین نگه دارید
از طریق بینی عمیق نفس بکشید و ریه های خود را مانند بادکنک پر کنید.
تصور کنید کیک تولد خود را با تمام شمع های روشن ببینید و آن را با یک نفس عمیق از دهان خود خاموش کنید.
یک دقیقه تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و بازدم کنید

این تکنیک یک راه خوب برای تمرکز بر کاهش سرعت نفس است ، زیرا باید به حباب بپرد تا آهسته فکر کنید ، در غیر این صورت حباب می ترکد. این تنفس خوب را به صورت زیر انجام دهید :

یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و ریه های خود را با هوا پر کنید.
یک تا دو ثانیه نفس خود را حبس کنید.
در نظر بگیرید که یک چوب حبابی را جلوی دهان خود قرار دهید و هوا را به آرامی از دهان خود بیرون دهید.
این کار را سه تا پنج بار تکرار کنید.

فواید تنفس عمیق

همه ما ، از جمله کودکان ، می توانیم از تکنیک های تنفس عمیق و تأثیرات آرام بخشی که بر بدن ما می گذارند ، بهره مند شویم.
به کودکان یادآوری کنید که اگر احساس می کنند نیاز به آرامش دارند ، تمرکز یا تمرکز بر تنفس کاری است که می توانند در هر کجا و در هر زمان انجام دهند ، و هیچ کس متوجه نمی شود که آنها این کار را انجام می دهند.

اولین مرکز پرستاری سلامت با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، با کادر ماهر و متخصص خود آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز در هر زمان است.

پرسنل ماهر این مرکز از طریق افراد مسن ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همیشه بر اساس آخرین استانداردهای مراقبت و خدمات پرستاری مراقبت ارائه می دهند و راحتی و ایمنی شما عزیزان را در اولویت اول قرار داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.
هشدار! این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و می توانید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً این نسخه را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید