چه چیزی تأثیر قهوه را از بین می برد؟ (با 4 بهترین فعالیت)


اگر شما از آن دسته افرادی هستید که عادت به نوشیدن قهوه در حالت استراحت دارید ، ممکن است تأثیر آن را بر احساسات خود احساس کرده باشید. ارتباط قهوه و عروق پیچیده است ، اما علائم آن عبارتند از:

  • افزایش ضربان قلب
  • درد و ناراحتی
  • اضطراب
  • خشمگین
  • سرگیجه
  • عرق
  • تنگی نفس

وقتی کافئین مصرف می کنید ، شادی ابتدا در بدن شما پخش می شود. اما متأسفانه این احساس به سرعت از بین می رود و تنها چیزی که باقی می ماند این است که بعداً بترسیم. اما چگونه می توان آثار قهوه و خشم ناشی از آن را از بین برد؟

در اینجا چند روش برای خلاص شدن سریعتر از کافئین آمده است:

1. آب بنوشید

بهترین راه برای از بین بردن اضطراب این است که بدن خود را با آب تمیز کنید. نوشیدن آب اثرات کافئین را برای مدت کوتاهی کاهش می دهد. کم آبی بدن گاهی اوقات می تواند عصبانیت شما را افزایش دهد ، بنابراین نوشیدن آب کافی به بهبود شما کمک می کند. سعی کنید به ازای هر فنجان قهوه ای که دارید یک لیوان آب بنوشید. بعداً از این توصیه من تشکر خواهید کرد!

2. ورزش کنید

وقتی کافئین به بدن شما می رسد ، ممکن است نتوانید سکوت کنید. ورزش به سوزاندن و آزادسازی کافئین کمک می کند و تمام انرژی ناخواسته ای را که جمع کرده اید از بین می برد. سعی کنید کشش دهید ، سریع راه بروید یا بدوید. همه این موارد به بهبود ذهن ، بدن و روح شما کمک می کند.

3. صبور باشید

خوشبختانه ، اثرات کافئین سرانجام به خودی خود از بین می رود. همیشه می توانید تکنیک های تنفس را تمرین کنید در حالی که منتظر پایان چیزی هستید! به طور معمول ، اگر بتوانید به مدت طولانی با این وضعیت کنار بیایید ، پس از چند ساعت به حالت عادی برمی گردید.

4. چای گیاهی بنوشید

چای گیاهی اثرات کافئین را بر بدن از بین می برد. این نوشیدنی های جادویی بر پایه روغن فواید زیادی برای سلامتی دارند. به عنوان مثال ، به هضم غذا ، محافظت از سلول ها و بهبود تب کمک می کند. به طور کلی ، خواص درمانی آنها یک مزیت اضافی است! بابونه یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید امتحان کنید.

5. ویتامین C مصرف کنید.

میوه های دارای ویتامین C خوب هستند. سطوح بالای کافئین در خون بر غلظت ویتامین C در خون شما تأثیر می گذارد و بدن شما را فریب می دهد ، گویی کمبود ویتامین C دارید خوردن پرتقال یا گریپ فروت می تواند بهترین گزینه برای بازگشت ویتامین C اضافی به جریان خون باشد. با این کار شما از طرف خود بازی را تغییر می دهید ، بدین معنی که در این مرحله بدن فکر می کند سطح کافئین در خون کاهش یافته است!

5 عارضه جانبی مرغ و چند نکته بسیار مفید

جی! آیا بهتر نیست کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کنید؟

اثرات کافئین حداقل چند ساعت در بدن شما باقی می ماند. وقتی کافئین وارد بدن شما می شود ، هیچ راه حل سریع برای حذف آن از بدن وجود ندارد. بهترین راه برای از بین بردن کافئین این است که اجازه دهید مدتی کار کند.

با این حال ، برای کاهش اثرات آن می توانید موارد زیر را انجام دهید:

  • مصرف کافئین اضافی را متوقف کنید!
  • فراموش نکنید که غذاها و نوشیدنی های کافئین دار قهوه ، چای ، نوشابه های انرژی زا ، نوشابه و شکلات هستند ، بنابراین آن را کنار بگذارید.
  • قهوه و آب خرد شده بنوشید. در این حالت ، شما می توانید از طعم ها و مزایای سلامتی بدون احساس درد لذت ببرید.
  • توصیه می کنیم قهوه کافئین را با روش شستشوی سوئیسی قطع کنید. به این ترتیب ، تا 99.9 درصد کافئین موجود در دانه های قهوه حذف شده و همچنین از نظر شیمیایی تصفیه شده است.
  • مراقب داروها و مکمل های حاوی کافئین باشید. به عنوان مثال ، هر قرص آسپرین می تواند حاوی 40 تا 60 میلی گرم کافئین باشد. قرص های قبل از ورزش اغلب حاوی مقدار زیادی کافئین هستند ، بنابراین قبل از استفاده محصول را بررسی کنید.

اگر کافئین وارد بدن شود:

  • تأثیر کافئین در 45 دقیقه اول استفاده قابل توجه است و می تواند تا 6 ساعت دوام داشته باشد.
  • حداکثر 10 ساعت طول می کشد تا کافئین به طور کامل از سیستم بدن شما خارج شود.

بنابراین توصیه ما این است:

  • بهتر است مصرف کافئین را 6 تا 8 ساعت قبل از خواب قطع کنید.
  • در طول روز به طور منظم آب بنوشید و منتظر بمانید تا کافئین از بدن شما خارج شود.
  • گام های متوسطی برای کاهش استرس و اضطراب بردارید.
  • برای 5 دقیقه نفس عمیق بکشید یا تمرینات مدیتیشن را برای آرامش انجام دهید.
  • غذاهای حاوی فیبر بالا مانند غلات ، حبوبات ، عدس ، سبزیجات نشاسته ای ، آجیل و دانه ها بخورید زیرا مقدار کافئین را در خون شما کاهش می دهد.

مزایای جذاب نوشیدن زودهنگام قهوه (روزانه)

دیدگاهتان را بنویسید