کاهش اجزای بعد از جراحی تنها با 8 راه حل م effectiveثر و سالم


کاهش جزئی بعد از عمل

کاهش نسبی بعد از جراحی برای بسیاری از مادرانی که به تازگی با این روش زایمان کرده اند بسیار مهم است. بدن بعد از بارداری نیاز به مراقبت ویژه دارد. پس از یک عمل جراحی ، بدن به 12 هفته (هر چند به طور پیش فرض بین 6 تا 8 هفته متغیر است) نیاز دارد تا بهبود یابد.

دکتر کریستینا مونز ، دانشیار متخصص زنان و زایمان در دانشگاه کارولینای شمالی ، معتقد است که پس از این زمان پس از عمل جراحی ، کوک بهبود می یابدرحم به اندازه اولیه خود باز می گردد و مایع اضافی جمع آوری شده در دوران بارداری برداشته می شود. بنابراین مهلت دادن به بدن برای گذراندن این دوره بسیار مهم است.

با این حال ، برای بسیاری از مردم ، نگرانی جدی برای بازگشت به سن حاملگی و تعادل بدن است. در ادامه ، تعدادی از استراتژی ها را معرفی می کنیم که به کاهش وزن بعد از یک عمل جراحی کمک می کند.

8 راهکار برای کاهش وزن بعد از عمل

کاهش وزن پس از زایمان یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از مادران است. دستیابی به تعادل بدن قبل از بارداری یکی از شایع ترین نگرانی هایی است که می توان در دوران بارداری به آن توجه کرد.

اما آنها نباید سلامت بدن خود را به خطر بیندازند و با راهکارهای ایمن به دنبال کاهش وزن هستند. در ادامه بهترین و مطمئن ترین راه حل را برای شما توضیح می دهیم.

1. اول از همه صبور باشید

همانطور که در ابتدای متن ذکر شد ، دکتر مونس معتقد است بین 6 تا 8 هفته طول می کشد تا بدن پس از یک عمل جراحی بهبود یابد و قبل از این زمان نباید به بدن فشار وارد شود. بنابراین ، در این مدت ، سلامت بدن خود را در اولویت قرار دهید و برای این منظور ، غذاهای سالم بخورید و بدن را هیدراته نگه دارید.

بعد از یک عمل جراحی سالم غذا بخورید

تنها نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد ، تمام قسمت های بدن تحت تأثیر قرار می گیرند و شما نمی توانید فقط روی یک قسمت از بدن خود تمرکز کنید. بنابراین شما باید روی کل بدن خود تمرکز کنید ، که این امر زمان می برد.

2. تغذیه با شیر مادر بدون محدودیت کالری

وقتی نوزاد از شیر مادر تغذیه می کند ، معمولاً 300 تا 500 کالری انرژی از بدن مادر نسبت به قبل سوزانده می شود. این مقدار کالری در تولید و تولید شیر برای تغذیه نوزاد از بین می رود.

کاهش جزئی بعد از عمل

به همین دلیل است که مادران پس از زایمان بدون اجبار به سراغ کاهش وزن می روند کالری و تغذیه مراقب باشید ، آنها وزن باقی مانده حاملگی خود را پس از زایمان از دست می دهند.

در دوران شیردهی ، مادران باید روزانه 2500 کالری از انواع غذاها دریافت کنند. حجم کم ، حجم زیاد و حتی کیفیت شیر. به جای کاهش کالری دریافتی خود در این مدت ، باید بر کیفیت خوب غذا و ورزش مناسب برای شروع روند کاهش وزن تمرکز کنید.

3. هیچ غذایی را حذف نکنید و عاقلانه انتخاب کنید

در این دوره ، نباید بدن خود را از منابع غذایی محروم کنید یا بر محدودیت های مصرف تمرکز کنید. بنابراین سعی کنید به جای حذف منابع غذایی ، گزینه های سلامتی را انتخاب کنید.

یعنی در مورد مصرف غذاهای ضروری مانند سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل توجه داشته باشید. همچنین باید از پیروی از رژیم غذایی یا سبک توصیه شده توسط دیگران اجتناب کنید.

چربی های سالم مانند آجیل بخورید. از قند مصنوعی برای کنترل قند خون خودداری کنید. اینها برای کاهش وزن و کاهش وزن بعد از عمل جراحی بسیار مهم هستند.

4. به اندازه کافی بخوابید

کمبود خواب نه تنها بر تولید شیر مادر بلکه بر متابولیسم بدن ، گرسنگی و حتی گزینه های رژیم غذایی نیز تأثیر می گذارد.

اگر مادر پس از زایمان خواب کافی نداشته باشد ، ممکن است وسوسه شود که غذا بخورد و حتی دائماً منابع غذایی ناسالم و ناسالم انتخاب کنید. تهیه غذای خوب خانگی به زمان و انرژی نیاز دارد که اکثر مادران جوان از آن برخوردار نیستند.

5. آب کافی بنوشید

بدن را مرطوب نگه دارید برای تولید شیر ، سرکوب اشتها و سلامت ضعیف بسیار مهم است. گاهی حیا نتیجه کم آبی بدن است که باید با مرطوب نگه داشتن بدن از آن جلوگیری کرد.

کم آبی بدن بعد از زایمان

مادران بعد از زایمان بیشتر از دیگران به آب نیاز دارند. زیرا از این آب برای تأمین نیاز شیر نوزاد استفاده می شود. این به جلوگیری از پرخوری و حتی کاهش وزن بعد از جراحی کمک می کند ، اما از منابع ناسالم مانند آب میوه های بدون قند و فیبر زیاد به جای آب و نوشیدنی های سالم استفاده کنید.

6. از بستن کمربند و کمربند بعد از زایمان خودداری کنید

به گفته یک درمانگر ورزشی ، قبل و بعد از بارداری ، بسیار مهم است که اجازه دهیم ماهیچه ها خود به خود کار کنند. به این ترتیب ، ماهیچه های اصلی بدن تقویت می شوند.

استفاده از کمربند یا نوار بعد از زایمان فقط ماهیچه ها را ضعیف می کند. زیرا این ابزار برای نگه داشتن و ثبت نام برای آنها استفاده می شود. این مسئله به سادگی ایجاد شد ضعف عضلات شکم خواهد بود.

7. بر ورزش منظم تمرکز کنید

تمرینات شامل تمرینات ایزومتریک همانطور که اسکات یا پلانک روی ثبات تمرکز می کنند ، عمل کنید. این تمرین به تقویت ماهیچه های باسن و شکم کمک می کند ، که برای کاهش وزن پس از یک عمل جراحی بسیار مفید است.

برای کاهش وزن بعد از عمل جراحی انجام دهید

حتی اگر زایمان طبیعی یا واژینال انجام نشود ، به لگن فشار وارد می شود. با کاهش وزن و تعادل بدن ، بهتر است تنها روی معده تمرکز نکنید و ورزش هایی را انجام دهید که کل بدن را برای تناسب اندام به چالش بکشد.

پلانک و اسکات دو حرکت وجود دارد که می توانند عضلات شکمی و بافت های دیگر اندام ها را بدون انجام حرکات زیاد آلوده کنند.

8. حفظ سلامت اولیه بدن

جراحی سزارین می تواند شرایطی مانند بی اختیاری ادرار ، کمردرد و نقص لگن ایجاد کند. حتی اگر تنها هدف شما کاهش وزن بعد از عمل جراحی است ، باید با ورزش این مناطق را تقویت کنید.

برای این منظور می توانید از تمرینات ذهنی مانند یوگا برای تقویت ستون فقرات خود استفاده کنید. می توانید هر روز نفس کشیدن در مقابل آینه را تمرین کرده و از سلامت جسم و روح لذت ببرید.

نتیجه

کاهش وزن بعد از عمل برای اکثر مادران مهم است. بازگشت به ساق پا قبل از بارداری می تواند یک هدف خوب برای مادر پس از زایمان باشد. اما آنها نباید به هیچ وجه سلامت خود را در نتیجه این موضوع به خطر بیاندازند.

منبع: womenshealthmag

دیدگاهتان را بنویسید