زنان از طریق سقط جنین خود در TikTok صحبت می کنند


یک مادر مجرد از بروکلین به نام سنی در حالی که در اطراف آشپزخانه خود می چرخد ​​تا پیانوی جازی را روشن کند، قبل از اینکه بینندگان TikTok را در مراحلی که برای پایان دادن به بارداری خود در خانه برداشته است قدم بزند، می گوید: “با من سقط جنین کن.”

با گسترش محدودیت‌های سقط جنین توسط ایالت‌ها و این موضوع که احتمالاً در خط مقدم انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد، زنان در رسانه‌های اجتماعی ویدیوهایی ایجاد می‌کنند که در آن سقط جنین خود را توصیف می‌کنند و اطلاعات عملی در مورد چگونگی به دست آوردن آن را به اشتراک می‌گذارند.

سنی برای بینندگان توضیح داد که زمانی که قصد سقط جنین خود را داشت هوس اطلاعات داشت. او گفت: «این ویدیویی است که من به دنبال آن بودم.

واکنش به ویدئوی او که بیش از 400000 بار دیده شده است و اظهارنظرهایی هم در مورد تحسین و هم محکوم شده است، نشان می دهد که این موضوع در آستانه انتخابات نوامبر تا چه حد عمیقا شخصی و تفرقه انگیز باقی مانده است.

یکی از بینندگان، یکی از مبارزان گروه Protect Life Michigan، ویدیو را در حساب TikTok خود این گروه ریمیکس کرد و از سنی به دلیل لحن آرام او و اصلاً ساختن ویدیو انتقاد کرد.

فعال گفت: “من متوجه نمی شوم که ما چگونه یک ویدئو می سازیم، و در مورد انجام مراحل سقط جنین می خندیم و شوخی می کنیم.”

حکم دادگاه عالی مبنی بر لغو رو در مقابل وید در سال 2022 منجر به مجموعه ای از ممنوعیت ها و محدودیت های سقط جنین در بخش های بزرگی از ایالات متحده شد. اکنون بیست و یک ایالت این روش را زودتر از استاندارد تعیین شده توسط Roe ممنوع یا محدود می کنند.

در پاسخ، انفجاری از محتوای رسانه‌های اجتماعی مرتبط با سقط جنین رخ داده است – برخی از آن‌ها آشکارا سیاسی، برخی اطلاعاتی و برخی گواهی‌دهنده هستند، زیرا زنان به دنبال پاسخ هستند، به دنبال حمایت هستند، یا صرفاً به دنبال اشتراک‌گذاری هستند.

چشم انداز دسترسی به سقط جنین به سرعت در حال تغییر است. ماه گذشته، قضات در مورد اینکه آیا دسترسی به قرص سقط جنین پرمصرف را محدود کنند یا خیر، بحث هایی را شنیدند که انتظار می رود در ژوئن یا ژوئیه تصمیم گیری شود. در این ماه، دادگاه عالی آریزونا قانون 1864 را تأیید کرد که تقریباً همه سقط جنین ها را ممنوع می کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، اعتبار دادگاه عالی را بر عهده گرفته است که Roe v. Wade را لغو کرد، اما از آن زمان از ایده ممنوعیت ملی سقط جنین فاصله گرفته است. در همین حال، پرزیدنت بایدن، منفعت را از محدود کردن چشم‌انداز تنگ‌تر برای سقط جنین به جمهوری‌خواهان می‌بیند.

با تغییر قوانین ایالت به ایالت، سنی‌ها و دیگران TikToks را ساخته‌اند تا نحوه تهیه قرص‌های سقط جنین و انجام این روش را در خانه توضیح دهد. در ویدیوهای دیگر این سایت، زنان با تجربیات خود دست و پنجه نرم می کنند و همه چیز را از آرامش گرفته تا پشیمانی بیان می کنند. این ویدئوهای شخصی خوراک کمپین‌های سیاسی شده‌اند که از آنها برای بحث در مورد گسترش حقوق سقط جنین یا محدودیت‌های بیشتر استفاده می‌کنند.

محققان دریافتند جوانانی که به دنبال پایان دادن به بارداری خود هستند، با سردرگمی در مورد اینکه کجا و چه اشکالی از سقط جنین مجاز است بیان شود، به طور فزاینده ای برای راهنمایی به رسانه های اجتماعی روی می آورند.

ربکا نال، بنیانگذار پایگاه داده آنلاین، I Need an A، که کاربران را به سمت منابع سقط جنین هدایت می کند، گفت: «هرج و مرج، سردرگمی و انگ، نقطه اصلی ممنوعیت سقط جنین و مقررات هدفمند است.

او افزود: «مردم بیشتر و بیشتری با شخصی‌ترین سؤالات خود آنلاین می‌شوند و افراد بیشتری اطلاعات ارائه می‌دهند.»

قبل از Roe v. Wade، زنان ناامید با جین، یک شبکه زیرزمینی سقط جنین تماس گرفتند تا در مورد بارداری ناخواسته چه کاری انجام دهند. بعدها، کمپین هایی زنان را تشویق کردند که آشکارا درباره سقط جنین خود صحبت کنند.

با توجه به مراجعه زنان به TikTok برای کسب اطلاعات و به‌عنوان وسیله‌ای برای ابراز وجود، این برنامه همچنین به یک انجمن برای بحث تبدیل شده است. در برخی ویدیوها، بینندگان سؤالات عملی در مورد تهیه داروهای سقط جنین یا یافتن یک ارائه دهنده مطرح کردند. آنها ترس از درد جسمی و اضطراب در مورد پیچیدگی های لجستیکی ترتیب دادن یکی را داشتند. سایر بینندگان از انجام سقط جنین ابراز پشیمانی کردند.

برخی از صداها انتقاد می کردند و زنان را به خاطر سقط جنین و صحبت آشکار در مورد آن بدون پشیمانی سرزنش می کردند.

زنانی که داستان های خود را به اشتراک می گذارند – و بینندگانی که برای آنها نامه می نویسند و از آنها مشاوره می خواهند – در گفتگوهایی شرکت می کنند که ممکن است در خطر باشد. دادستان های کل برخی ایالت ها تمایل خود را برای پیگرد قانونی کسانی که “کمک به سقط جنین می کنند”، از جمله کسانی که اطلاعات ارائه می دهند، و احضار پیام های آنلاین ابراز کرده اند.

سنی 30 ساله که از ترس اینکه ممکن است بیشتر مورد هدف مخالفان سقط جنین قرار گیرد از نام کاملش استفاده نشود، در مصاحبه ای گفت که زمانی که دخترش را در سال 2021 باردار بود به عدالت سلامت باروری علاقه مند شد.

او در TikTok فعال شده بود و با دیدن ویدیوهایی از افرادی که داروهای گیاهی مانند جعفری را برای سقط جنین توصیه می کردند، نگران شد. زمانی که او سال گذشته باردار بود، پس از اینکه اولین بار زایمان سختی را تجربه کرد، تصمیم گرفت سقط جنین کند و این تجربه را با فالوورهایش به اشتراک بگذارد.

در حالی که TikTok سرشار از فعالیت‌های مبارزان ضد سقط جنین و طرفداران حقوق سقط جنین است، سنی گفت که می‌خواهد بر روی جنبه‌های عملی سقط دارویی، رایج‌ترین شکل در ایالات متحده، تمرکز کند. این شامل دستوری بود که باید قرص‌های میفپریستون و میزوپروستول را مصرف کرد، و این موجودات آرامش‌بخش – مانند پیتزای منجمد توتینو – برای کمک به مدیریت درد و بهبودی به آن تکیه کرد.

او در مصاحبه ای گفت: “این چیزی است که بسیاری از مردم از آن عبور می کنند.” افرادی هستند که در اطراف شما قدم می زنند و این مشکل را پشت سر می گذارند و تا زمانی که احساس کنند عادی و پذیرفته نشده اند، قادر به بهبودی نخواهند بود.

ویدیویی که او ساخته بود بیش از 1000 نظر دریافت کرد. سنی گفت که صدها پیام از دختران و زنان جوان دریافت کرده است که به دنبال راهنمایی در مورد چگونگی تهیه قرص ها و مدیریت درد بودند.

او گفت: “شما باید آن را هدایت کنید، و هیچ کس به شما نشان نمی دهد که چگونه.”

گواهی دیگر از Mikaela Attu، یک کانادایی بود که در مصاحبه ای گفت که از واژگونی Roe v. Wade شوکه شده است، به ویژه به این دلیل که دسترسی به مراقبت از سقط جنین در کانادا دشوار نبود.

در یک ویدیوی TikTok، او بینندگان را به چندین بازدید از بیمارستان در نزدیکی خانه‌اش در ونکوور برد، از سونوگرافی برای تایید حاملگی‌اش گرفته تا عکس پاهایش در رکاب در ابتدای عمل برای خاتمه آن.

در ویدئوی دیگری که 7.5 میلیون بار دیده شده است، خانم آتو از دلشکستگی باردار شدن با مردی که دوستش داشت صحبت کرد، اما نتوانست آن را تحمل کند.

او گفت که خانم آتو و همسرش قصد دارند بچه دار شوند، اما وقتی سال گذشته باردار شد با مشکلات روحی درگیر بود و برای تشکیل خانواده احساس آمادگی نمی کرد.

او گفت: “من می خواستم نشان دهم که سقط جنین پیچیده است.”

زنان دیگر TikToks را ساخته اند تا اندوه خود را از سقط جنین ابراز کنند.

یکی از بینندگان ویدئوی سقط جنین زن دیگر اظهار داشت که این فیلم به او یادآور دردهایی است که او در 16 سالگی متحمل سقط جنین خود شده بود.

دزیره دالاگیاکومو، 33 ساله، نویسنده و شاعر در کالیفرنیا، هنگامی که برای قرار ملاقات سقط جنین آماده می شد، ویدئویی ضبط کرد.

او به بینندگان گفت: “من خوب و پایدار هستم، و من فقط بچه نمی خواهم.”

خانم دالاگیاکومو، 33 ساله، در مصاحبه ای گفت که می خواهد داستان خود را به اشتراک بگذارد، تا حدی برای به چالش کشیدن روایت های رایج در مورد اینکه چرا مردم سقط جنین می کنند.

با هدف قرار گرفتن فزاینده حقوق سقط جنین، آنچه زنان در مورد سقط جنین خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند مورد توجه قرار گرفته است.

دادستان های کل در تگزاس، آلاباما و لوئیزیانا علاقه مندی خود را در پیگرد قانونی ارائه دهندگان سقط جنین و سایر گروه هایی که آنها را هماهنگ می کنند، نشان داده اند، که باعث ایجاد ابهام در مورد اینکه آیا کسانی که اطلاعات آنلاین را به اشتراک می گذارند می توانند مسئول شناخته شوند یا خیر.

مری زیگلر، استاد حقوق در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، که به طور گسترده در مورد سقط جنین نوشته است، گفت: «جنبشی برای جرم انگاری اطلاعات در جریان است.

در ماه ژوئیه، یک نوجوان در نبراسکا به کتمان مرگ، جنین سقط شده اش متهم شد و به 90 روز زندان محکوم شد. در این پرونده، دادستان پیام‌های فیسبوکی را که او با مادرش رد و بدل کرده بود، احضار کردند که در آن دو نفر درباره قرص‌های سقط جنین صحبت می‌کردند.

پروفسور زیگلر گفت که پرونده در نبراسکا نشان می دهد که صحبت هایی که مردم در مورد سقط جنین دارند می تواند علیه آنها استفاده شود.

او گفت: «در دوران پس از دابز، بین به اشتراک گذاشتن داستان‌ها برای بی‌اعتنایی به تجربه و این واقعیت که صحبت کردن می‌تواند خطرات قانونی ناخواسته ایجاد کند، یک مبادله جالب و دشوار وجود دارد.»

شبح مجازات برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد سقط جنین تنها یکی از راه هایی بود که خانم دالاگیاکومو گفت که تجربه سقط جنین خود را “انزوا” می بیند.

او گفت: «ما را از بیان صادقانه داستانمان باز می دارد.





Source link