خودکشی در زمستان افزایش نمی یابد


ایستگاه اتوبوس، بارش سنگین برف، مه، جاده

در رسانه‌ها این ایده ماندگار وجود دارد که میزان خودکشی در ماه‌های زمستان به اوج خود می‌رسد، زمانی که روزها زودتر تیره‌تر می‌شوند، به نظر می‌رسد سطح استرس بالا می‌رود و به اصطلاح «تعطیلات بلوز» شروع می‌شود. این احساسات به حدی شایع است که 40 درصد داستان های منتشر شده توسط سازمان های خبری در مورد خودکشی در فصل تعطیلات 2022-2023 این ادعا را نشان می دهد.

فقط یک مشکل در این داستان ها وجود دارد: چنین روند فصلی در داده های واقعی خودکشی وجود ندارد. در واقع، دسامبر اغلب شاهد کاهش تعداد خودکشی ها در سراسر جهان است.

[time-brightcove not-tgx=”true”]

دن رومر، مدیر تحقیقات مرکز سیاست عمومی Annenberg در دانشگاه پنسیلوانیا، دهه‌ها را صرف تعقیب ریشه‌های این افسانه و تلاش برای اصلاح آن کرده است. در گزارش جدیدی که در 4 دسامبر منتشر شد، او نتایج داده‌های نظرسنجی در سراسر جهان را به اشتراک می‌گذارد که میزان این افسانه و شواهد جدید را نشان می‌دهد که تعطیلات زمستانی هیچ نقشی در خودکشی ندارد.

در یک نظرسنجی در اوایل سال جاری، رومر از بیش از 1500 بزرگسال آمریکایی پرسید که فکر می‌کنند بیشتر خودکشی‌ها معمولاً چه زمانی رخ می‌دهند: آوریل، ژوئن، آگوست، اکتبر یا دسامبر. 81% دسامبر را انتخاب کردند، علیرغم این واقعیت که در 20 سال گذشته خودکشی های بیشتری در چهار ماه دیگر رخ داده است.

بیشتر بخوانید: نرخ خودکشی در ایالات متحده در سال 2022 به بالاترین حد خود رسید

تعیین دقیق اینکه آیا هشدارهای رسانه ای در مورد خودکشی در زمستان واقعاً بر درک نادرست مردم از این پیوند تأثیر می گذارد یا بالعکس، دشوار است. اما رومر به چند عنصر فرهنگی روشن اشاره می کند که به نظر او ممکن است به ایجاد این باورها کمک کرده باشد. رومر می‌گوید: اولین مورد محبوبیت فیلم‌های کریسمس است که بینندگان را وادار می‌کند «تصور کنند اگر شما اینجا نبودید، دنیا چگونه بود». این یک زندگی شگفت انگیز است و سرود کریسمس– که ممکن است مردم را به این باور برساند که برای برخی در آن زمان از سال یک تمرین فکری بسیار ضروری است.

در واقعیت، فصل تعطیلات هیچ ارتباطی با افزایش نرخ خودکشی ندارد و حتی ممکن است نقش محافظتی ایفا کند. رومر می گوید: «زمستان، برخلاف تصور مردم، زمانی نیست که مردم بخواهند به زندگی خود پایان دهند. “در استرالیا، جایی که تابستان آنها زمستان ما است، آنها در واقع در حال حاضر در اوج خودکشی هستند.” علاوه بر این، دسامبر همچنان ماه کم خودکشی است، حتی در کشورهایی که در آن ماه گرم‌تر است، که نشان‌دهنده تأثیر کریسمس برخلاف آنچه مردم تصور می‌کنند وجود دارد.

تداوم افسانه خودکشی در تعطیلات می تواند پیامدهای سلامت عمومی داشته باشد. او می‌گوید: «توصیه‌ها برای گزارش‌دهی در مورد خودکشی تأکید می‌کنند که نباید به این نکته اشاره کرد که هر زمانی از سال محبوب‌تر است». شنیدن این حرف برای مردم فایده ای ندارد. حتی ممکن است ضرر هم داشته باشد. او می‌گوید که پیام‌های مربوط به «اپیدمی‌ها» یا «دوره‌های اوج» به طور بالقوه می‌تواند مانع از مهار کسی شود که از قبل به فکر پایان دادن به زندگی خود است.

آنچه کمک می کند به اشتراک گذاری اطلاعات و منابع مبتنی بر شواهد است، مانند خط تلفن ملی 988 برای کسانی که دچار بحران های سلامت روان هستند.

اگر شما یا شخصی که می شناسید ممکن است دچار بحران سلامت روانی شده یا به خودکشی فکر می کنید، با 988 تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید. در مواقع اضطراری، با 911 تماس بگیرید یا از یک بیمارستان محلی یا ارائه دهنده سلامت روان مراقبت کنید.



Source link