شیمی درمانی پیشگیرانه چیست؟ کیت میدلتون تحت درمان است


مندر ویدئویی که توسط کاخ کنزینگتون منتشر شد، کیت میدلتون فاش کرد که چرا ماه‌ها از انظار عمومی دور بوده است: او به سرطان مبتلا شده و شیمی‌درمانی پیشگیرانه دریافت کرده است. او نگفت چه نوع سرطانی دارد یا در چه مرحله ای از بیماری اش قرار دارد، اما طبق بیانیه کاخ کنزینگتون، از اواخر فوریه شروع به دریافت شیمی درمانی پیشگیرانه کرد.

شاهزاده خانم ولز در این ویدئو گفت: “در ژانویه، من تحت عمل جراحی بزرگ شکم در لندن قرار گرفتم و در آن زمان تصور می شد که وضعیت من غیر سرطانی است.” “جراحی موفقیت آمیز بود. با این حال، آزمایش‌های بعد از عمل نشان داد که سرطان وجود داشته است.»

بنابراین تیم پزشکی من توصیه کرد که باید یک دوره شیمی درمانی پیشگیرانه را انجام دهم و اکنون در مراحل اولیه این درمان هستم.

شیمی درمانی پیشگیرانه چیست؟

پزشکان می‌گویند «شیمی‌درمانی پیشگیرانه» می‌تواند به طیف وسیعی از داروها برای انواع مختلف سرطان اشاره کند. دکتر کاترین ون لون، استاد پزشکی و انکولوژیست گوارشی در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (که هیچ دانش شخصی ندارد، می‌گوید: این یک اصطلاح پزشکی نیست، اما فکر می‌کنم همه ما قبول داریم که او به شیمی درمانی کمکی اشاره می‌کند. از پرونده شاهزاده خانم ولز). او توضیح می دهد که این درمان معمولاً شامل همان داروهای شیمی درمانی است که افراد برای درمان سرطان فعال یا پیشرفته دریافت می کنند. شیمی درمانی کمکی به منظور از بین بردن سلول‌های سرطانی باقیمانده و میکروسکوپی که جراح نمی‌تواند ببیند و ممکن است از دست داده باشد، و از بین بردن سلول‌هایی است که ممکن است فرار کرده و به سایر قسمت‌های بدن گسترش یافته باشند.

ادامه مطلب: مسابقه ساخت واکسن سرطان سینه

دکتر جرمی جونز، رئیس موقت بخش هماتولوژی و انکولوژی در می گوید بسته به نوع سرطان، مطالعات نشان داده اند که انجام “از سه تا شش ماه شیمی درمانی پس از جراحی می تواند به طور قابل توجهی خطر عود سرطان را کاهش دهد.” کلینیک مایو، که همچنین هیچ اطلاعات شخصی از مورد کیت ندارد. “این یک مراقبت استاندارد است که خطر عود بسیاری از انواع سرطان را کاهش دهد.”

جونز می گوید که پزشکان تصمیم می گیرند شیمی درمانی کمکی را بر اساس ترکیبی از عوامل شروع کنند، اما معیار اصلی مرحله سرطان است. او می‌گوید که مراحل سرطان، گسترش سلول‌های سرطانی به غدد لنفاوی یا سایر قسمت‌های بدن را در نظر می‌گیرد، بنابراین شیمی‌درمانی کمکی بیشتر برای سرطان‌های مراحل بعدی که خطر عود بیشتری دارند، توصیه می‌شود.

ون لون می گوید شیمی درمانی کمکی به طور کلی در صورتی تجویز می شود که «بر اساس آسیب شناسی نگرانی وجود داشته باشد. [of the tumor] یا سابقه بالینی بیمار که نشان دهد آنها در معرض خطر عود سرطان در آینده هستند. این چیزی است که به شما اطمینان بیشتری می دهد که سرطان در آینده عود نمی کند یا متاستاز نمی دهد.» او همچنین خاطرنشان می کند که پزشکان ممکن است شیمی درمانی کمکی را زمانی که «فوق العاده محافظه کارانه» هستند، در نظر بگیرند، مانند این که ممکن است برای یک بیمار جوان تر باشد.

شیمی درمانی پیشگیرانه چه تفاوتی با شیمی درمانی معمولی دارد؟

هنگامی که تمام آثار قابل مشاهده سرطان بیمار در طی جراحی برداشته شد و از شیمی درمانی کمکی استفاده شد، پزشکان می توانند هر یک از صدها عامل موجود را برای درمان سرطان های پیشرفته تر تجویز کنند. جونز می‌گوید: گاهی اوقات این داروها در دوزهای پایین‌تر داده می‌شوند، اما اغلب آنها در همان دوزهایی که برای درمان سرطان استفاده می‌شوند، تجویز می‌شوند.

دکتر بت کارلان، مدیر تحقیقات سلامت زنان در مرکز جامع سرطان Jonsson UCLA (که همچنین هیچ اطلاعی از شاهزاده خانم ندارد، می گوید، افرادی که شیمی درمانی کمکی دریافت می کنند ممکن است فقط به دوره های کوتاه مدت در مقایسه با کسانی که شیمی درمانی می شوند برای درمان بیماری های جدی تر نیاز داشته باشند. مورد ولز). بیشتر اوقات، داروها از طریق انفوزیون در بیمارستان یا مرکز در مدت چند ساعت تحویل می‌شوند، اما برخی ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. این بیماران ممکن است یک پورت دریافت کنند و با پمپی که به طور مداوم شیمی درمانی را در طول یک روز یا بیشتر ارائه می دهد، به خانه برگردند. اکثر دوره های شیمی درمانی پیشگیرانه حداقل سه ماه طول می کشد.

کارلان می‌گوید: شواهد زیادی برای حمایت از شیمی‌درمانی کمکی وجود دارد که بر بقای کلی تأثیر می‌گذارد و به بیماران اجازه می‌دهد سال‌های طولانی‌تری زندگی کنند و حتی ممکن است درمان مؤثر باشند. امید این است که “از عود جلوگیری می کند و در نتیجه به او اجازه می دهد تا زندگی کامل و سازنده ای داشته باشد. مثالی که او با پیام خود ارائه می دهد تأثیر مفیدی بر بسیاری از افراد دیگر خواهد داشت.”



Source link